چهارشنبه 12 تیر 1398 - 9:29

افشاگری یک نماینده از نقش چهار خانواده در وارد کردن ۱۲۵ هزار خودرو خارجی به کشور

به گزارش بویرنیوز، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ٣٤ هزار خودرو غیرقانونی در سال‌های ٩٦و ٩٧ ثبت سفارش شده است و همچنین چهار خانواده با استفاده از رانت و تشکیل باندهای فساد اقتصادی ١٢٥ هزار خودرو خارجی را به کشور وارد کردند.

امیر خجسته در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: فساد در سراسر دنیا وجود دارد اما برای مبارزه با فساد باید برنامه  داشته باشیم لذا با مدارک و مستندات ورود پیدا کردیم و در این راستا  گرایش‌های سیاسی برایمان مهم نبوده و نیست.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس قوانین کافی را برای مبارزه با فساد در دست دارد و این فراکسیون در زمینه اعاده اموال نانشروع، شفافیت اموال مسؤولین و پیگیری دستور هشت ماده‌ای رهبری اقداماتی را شروع کرده است.ما در بحث قوانین مشکل نداریم بلکه در بحث اجرا مشکل داریم و مجلس نباید اغماض و سکوت کند چرا که سکوت مجلس سکوت دستگاه‌های نظارتی را به دنبال دارد.

وی افزود: خصوصی‌سازی در کشور باید تعیین تکلیف شود چرا که عده‌ای در حال غارت بیت‌المال هستند.

خجسته اعلام کرد: از این محل توانستیم پالایشگاه کرمانشاه را از چنگان مفسدان نجات دهیم و سیلوی همدان هم در حال بازگردان است.

وی افزود: در خصوص معدن طلای قروه گزارشاتی برای ما رسیده است و با وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد.

خجسته در ادامه سخنان خود به برخی مفاسد مکشوفه اشاره کرد و گفت: ٣٤هزار خودرو غیرقانونی در سال‌های ٩٦و ٩٧ ثبت سفارش شده است و همچنین چهار خانواده با استفاده از رانت و تشکیل باندهای فساد اقتصادی ١٢٥ هزار خودرو خارجی را به کشور وارد کردند.

وی افزود: مطالبه مردم همین است که در برابر رانت و غارت آقازاده‌ها بایستیم و در بحث معدن طلای قروه  نیز باید وزیر جوابگو باشد چرا که دستمزد کارگران خارجی در این معدن سه تا چهار برابر ایرانی‌هاست و سهم ایران از ٥١ درصد به ٣٠درصد کاهش پیدا کرده است و طرف خارجی نیز تکنولوژی را که باید واگذار می‌کرد که تاکنون عملی نکرده است.

خجسته اعلام کرد: قانونی را در مجلس در دستور کار داریم که به رسانه‌ها و افراد حقیقی که مفاسد اقتصادی را اطلاع‌رسانی کنند حق‌الکشف تعلق خواهد گرفت و از آنان در برابر خطرات محافظت خواهد کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌نویس این قانون هم اکنون در نوبت طرح در صحن مجلس است و امیدواریم این مهم هرچه زودتر عملی شود.

خجسته اظهار داشت: با اذن رهبری بر مجموعه‌های زیر نظرشان از جمله بنیاد مستضعفان نیز نظارت خواهیم کرد.

وی افزود: بانک‌ها ابرچالش برای مردم ایران و مانع رونق تولید هستند و مفاسد متعددی از سوی بانک‌ها کشف شده است که در یکی از این موارد یک مجموعه‌ای ٦٠ شرکت صوری تشکیل داده و از بانک‌ها تسهیلات گرفته بود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک سری با تضمین‌های ناچیز و با فشارهای سیاسی و باند و رانت صدها میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌اند.

خجسته در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بودن حراست‌ها زیر نظر مدیران به هیچ وجه صلاح نیست و نباید نیروهای حراست با مدیران هماهنگ شوند لذا در این خصوص با وزیر اطلاعات صحبت‌هایی انجام داده‌ایم و در کمیسیون امنیت ملی این مهم را در قالب طرح سؤال از وزیر اطلاعات مطرح کردیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304981
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    با سلام واقعا بودن حراست ها زیر نظر مدیران وپرداخت حقوق مزایا مدیران حراست ها توسط مدیران یه فاجعه برای نظام می باشد و بزرگترین فساد ها را به وجود می اورد

  2. محمد گفت:

    بقول عوام به شیطان گفتند عاقبت بخیر در جواب گفت مشکل می بینم این است ان دردی که مانند خوره استخوان مردم فقیر را می خورد وپایه حکومت را سست وبه اضمحلال میبرد همین اقاغی خجسته یک ماه دیگر نتیجه همین چند مورد اشاره شده بالا را گزارش دهد ببینیم چکار کرد وچه شد اماسونامی فساد بالاتر از اینهاست ببینیم سونامی مبارزه با فساد چگونه است وسلام

  3. ناشناس گفت:

    اغا یکی ودو تا نیسن وهیچگونه نظارتی هم نیست وبعدش که جیب پر شد وپولا خارج سرمایه گذاری شد اونموقع چند نفری میگیرن وبعدش. …………..

دیدگاه شما