چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 11:46

آغاز نهضت خانه سازی در وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی از آغاز نهضت خانه سازی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد و مسئولیت دولت را تامین مسکن جامعه هدف و رفع دو قطبی شدن امکانات جامعه بر شمرد.

آغاز نهضت خانه سازی در وزارت راه و شهرسازی

 به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن محمد اسلامی که در نشست تخصصی پروژه های مشارکتی سازمان ملی زمین و مسکن خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استانها سخن می گفت، تحرک بخشیدن به جریان رونق تولید مسکن را اولویت مهم این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: با نگاه به روند آمار ازدواج های ثبت شده در کشور می توان نتیجه گرفت که در هر سال به حدود 400 هزار مسکن جدید نیاز داریم و همگی موظفیم با بسیج امکانات در قالب طرح اقدام ملی کمبودهای بخش مسکن کشور را جبران کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از طراحی نظام ارزیابی جدید در این وزارتخانه برای نظارت بر کار ادارات کل راه و شهرسازی استان ها خبر داد و تصریح کرد: این نظام نتیجه محور خواهد بود و تحرک بخشیدن به جریان تولید مسکن را در پی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم از ما انتظار دارند که با دست درازی به بیت المال مقابله کنیم و اگر جایی زمینی واگذار شده که کاری در آن صورت نگرفته آن را به بیت المال برگردانیم.

اسلامی خاطر نشان کرد: نمی توانیم با واگرایی، بی توجهی به تاکیدات مقام معظم رهبری و عدم توجه به نیازهای جامعه در مسئولیت خود تعلل کنیم.

وی بر لزوم تعامل سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و سایر زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی در نهضت خانه سازی این وزارتخانه تاکید کرد و افزود: در بازآفرینی شهری باید زنده سازی محلات فرسوده در نظر گرفته شود و اقدامات زیرساختی برای خرید زمین و بهسازی محلات با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی بار دیگر بر اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان سال جاری تاکید نمود و اضافه کرد: برخی از این پروژه ها مشکلات حقوقی دارند که با رایزنی با قوه قضاییه مقرر شده این دعاوی در شعبه مخصوصی رسیدگی شوند تا هر چه سریع تر بتوانیم آنها را نیز تعیین تکلیف کنیم.

* واگذاری زمین در قالب مسکن اجتماعی در قالب طرح اقدام ملی ادامه می‌یابد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست تخصصی پروژه های مشارکتی این سازمان پروژه های مشارکتی سازمان ملی زمین و مسکن را بستر ساز و فراهم آورنده رونق تولید مسکن دانست و ایجاد فرصت های شغلی ناشی از این پروژه ها را در راستای منویات مقام معظم رهبری و سایر مسئولان نظام برشمرد.

وی با تاکید بر عدم دخالت مستقیم دولت در اجرای این پروژه ها و شفافیت و ایجاد فرصت های برابر با برگزاری فراخوان به عنوان راهبردهای اصلی پروژه های مشارکتی، رفع ابهام قراردادهای این پروژه ها را اقدامی مهم در جهت به ثمر رساندن این طرح خواند و در ادامه نیز به ارائه گزارشی از عملکرد خود در سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت های سازمان ملی زمین و مسکن را واگذاری اراضی در اختیار این سازمان به طرح های عمرانی مجموعه وزارت راه و شهرسازی  از جمله اختصاص زمین برای طرح اقدام ملی، بازآفرینی شهری و ساخت مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین به اقشار ویژه را از وظایف دیگر این سازمان برشمرد و گفت 173 هکتار زمین برای اختصاص به 22080 نفر از اقشار ویژه در کشور واگذار شده است.

وی درخصوص اجرای طرح مسکن اجتماعی نیز اظهار داشت: زمین هایی برای این طرح اختصاص داده شده بود که با توجه به نهضت خانه سازی و اجرایی شدن طرح اقدام ملی از این پس واگذاری هایی که تا کنون درقالب طرح مسکن اجتماعی صورت می گرفت را در حوزه طرح اقدام ملی انجام خواهیم داد.

علی نبیان گفت: از آبان ماه سال گذشته 39 هکتار زمین برای طرح مسکن محرومین کشور واگذار کرده ایم همچنین در حوزه بازآفرینی شهری نیز 10 میلیون و 830 هزار متر مربع زمین در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرار داده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از واگذاری یک میلیون و 190 هزار و 360 واحد مسکن مهر از ابتدا تا به حال خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد یک میلیون و 15 هزار و 690 واحد به اتمام رسیده که در 8 ماه اخیر نیز 54 هزار و 385 واحد به متقاضیان تحویل داده ایم و امیدواریم تا پایان سال 98 این تعداد مساکن مهر هم تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به نقش سازمان متبوعش در بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله کرمانشاه نیز گفت: در مرحله اول 12 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی واحدهای دو پروژه شهید شیرودی سرپل ذهاب و شرف آباد اسلام آباد غرب و پس از آن 4 میلیارد تومان در نظر گرفتیم همچنین حدود 15 میلیارد تومان از محل اسناد خزانه دولت برای بازسازی این پروژه ها تخصیص یافت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304131
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما