سه شنبه 28 خرداد 1398 - 9:24

چند نکته مهم درباره شروع استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد یکشنبه هفته جاری وارد استان شد و از عصر همان روز عملاً کار خود را در استان شروع کرد.

به گزارش بویـرنیـوز، آمدن و نحوه رفتار و گفتار «دکتر حسین کلانتری» اما متفاوت از سایر استاندران سابق استان بود، امری که به خوبی برخی زوایای مدیریتی و رفتاری او را علنی میکرد.

وعده های بزرگ و خوش آب و رنگ مثال همان سنگ بزرگی است که هیچگاه به نشانه نمی خورد!

*دکتر کلانتری در سخنان نخست خود یادآورد شد: “وعده دروغ و الکی به مردم نخواهم داد، اینکه همه کارها را تمام میکنیم و چنین و چنان میکنم” اما در عوض او وعده ارزشمند دیگری به مردم داد و گفت “قول میدهم با تمام توانم برای خدمت به مردم این استان بِدَوَم”.

*برای همه ما روشن است در دوران کنونی به واسطه تحریم هاو فشارهای بین المللی و تأثیر آن بر فروش نفت، دولت از لحاظ بودجه ای در مضیقه است، همین امر به استان ها هم تسری پیدا میکند و قطعاً بودجه هایی که در نهایت تخصیص داده می شود آنچنان نیست که بتوان با آن شق القمر کرد.

*استاندار جدید برخلاف دیگر استانداران در سخنان خود از وعده های آنچنانی نگفت و با سخنان اغوا کننده به دنبال راضی کردن بیهوده مردم و نمایندگان نبود، او از همین ابتدا بنا را بر صداقت و راستگویی با مردم گذاشته است.

وعده ارزشمند کلانتری به مردم

* او اما وعده ارزشمند تری برای مردم داشت، کلانتری قول داد با تمام نَفَس و با ظرفیت های محدود و منابع قطره چکان موجود، به اولویت ها به بپردازد و همانطور که خود او گفت، قطعاً در این چهل سال هم کارهایی شده و هم عقب ماندگی هایی هست، در دوره پیش روی ایشان نیز به واسطه محدودیت هم زمان و هم بودجه و امکانات، قطعاً کارهایی خواهد شد و فعالیت هایی نیز طبعاً بر زمین خواهد ماند و انتظار رفع شدن همه مشکلات و معضلات به دور از واقع نگری است.

اتمام حجت با مدیران؛ خواسته ای که مردم از مدیریت ارشد استان داشتند

*دکتر حسین کلانتری صراحتاً گفت “برای مدیران استان چارچوب و شاخص دارد، مدیری که در قالب این چارچوب نگنجد خود مجبور به استعفا خواهد شد و یا اینکه به خواست او به دلیل منطبق نبودن بر شاخصه های معین شده مدیریتی کنار زده خواهد شد”.

*یکی از خواست مردم نیز همین برخورد با مدیران ضعیف است، مدیرانی که به واسطه احساس دَین به نمایندگان همه ضعف های خود را پشت نماینده مطبوع قایم کرده و تنها کارشان رواج قوم گرایی، پارتی بازی و استخدام  های خلاف قانون بوده است.

شرط ماندن مدیران استان

*هشدار او به مدیران را از آنجهت باید شروع فصل تازه ای از مدیریت در استان دانست که در کنار تدوین شاخص ها و چارچوب های مدون برای مدیران، استاندار جدید به واسطه مدیون نبودن انتصابش به نمایندگان استان راحت تر میتواند با مدیران برخورد و رفتار کند، قطعاًشرط ماندن مدیران استان باید پرهیز از اقدامات خلاف قانون و به دور از عدالتمندی و همچنین تسریع در خدمت رسانی به مردم باشد و بس!

کلانتری با احترام به مردم کهگیلویه و بویراحمد وارد استان شد

*دکتر حسین کلانتری با عینک اعتماد و احترام وارد استان شده، او نه قبل از حضورش و نه در زمان حضورش نزدیکانش را به واسطه عدم اعتماد به مجموعه مسئولان استان و استانداری، فرانخواند! او خودش بررسی کرد و خودش به تنهایی آمد، چرا که به گفته او مردم این استان هم قابل احترامند و هم افراد مورد وثوق و اعتمادی هستند“.

کلانتری موفقیتش را به همراهی مردم گره زد/مردم استان برادر و خواهران خودم هستند

*استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد نکته ای را در سخنانش بیان کرد که بیش از همه از اعتقاد او به نقش مردم در موفقیت یا عدم موفقیتش حکایت داشت.

*او دستش را به سمت همراهی مردم دراز کرد و گفت برادران و خواهرانم برای کمک به من آماده هستند، کلانتری میداند اصل مردم هستند برای همین مهم ترین مطالبه او در روز معارفه، استمداد از مردم برای همراهی و کمک به او بود.

شناخت او دست کم از افراد بومی ندارد

*نکته دیگر شناخت او هم از ظرفیت ها و هم فرهنگ مردم کهگیلویه و بویراحمد بود، کلانتری روحیه مردم را به خوبی میشناسد او نیک دریافته  است، مردم این استان متنفر از دروغ و بی احترامی هستند برای همین با کمال احترام به مردم و صداقت کارش را شروع کرد.

*در ثانی مطابق اطلاعات و سخنانش، میتوان فهمید او ظرفیت ها و منابع استان را می شناسد و کم کاری در حوزه های اساسی و مد نظر مردم را هم به خوبی بررسی کرده است.

اعتماد و حمایت مردم کلید مهم برای موفقیت استاندار جدید است

*به گزارش بویـرنیـوز، اعتماد و صداقت رفتار و گفتار دکتر «حسین کلانتری» را باید قدر دانست، او آمده تا همانطور که خودش گفت با همین اعتبارا و منابع ناچیز به اوضاع سامان دهد و در حد توان نه در حد شعار! کار کند و عدالت و سامان دادن به اوضاع مدیریتی را پیگیر شود.

*قطعاً در این مسیر حمایت مردم و نخبگان و پرهیز جناح های سیاسی از خواسته های نامعقول و خلاف اراده مردم و پاسخگو کردن مدیران، می تواند عصایی محکم در دستان استاندار جدید باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304031
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دلیرچی گفت:

    ضمن ابلاغ سلام وعرض تبریک خدمت آقای کلانتری بدینوسیله به استحظار می رساند ما اهالی روستای دلیرچ مرکزی از توابع بخش مارگون عاجزانه از حضرتعالی تقاضامندیم را جع به جاده این روستا که قریب به بیست 20 سال پیش بخشی از17کیلومتر این جاده برای آسفالت زیر سازی شد وپارسال هم توسط استاندار ونماینده مجلس وسایر مسئولین مربوطه جهت آسفالت کلنگ زنی گردید ولی متاسفانه تاکنون خبری نشده ازحضرتعالی تقاضامندیم دراین خصوص بذل وعنایت فرمایید این روستا قطب گردوی استان ودارای 3سه شهید ویک آزاده وچندین جانباز می باشد و دوستدار نظامند خواهشا” نگذارید مردم بدبین گردنند واز مسئول این سایت وزین تقاضامندیم درخصوص مشکلات جاده این روستا گزارشی تهیه گردد لازم به ذکر است که درمسیر این 17 کیلومتر جاده 7 پاره ده وجود دارد منتظر اقدام استاندار محترم هستیم

دیدگاه شما