دوشنبه 27 خرداد 1398 - 21:58

اقدام خلاف قانون برخی مدارس کهگیلویه و بویراحمد/اقدام به اخذ پول در موقع ثبت نام

تعدادی از مخاطبان بویرنیوز ضمن گلایه مندی از اخذ پول در برخی از مدارس دولتی کهگیلویه و بویراحمد، این اقدام را خلاف قوانین وزارت آموزش و پرورش دانستند.

به گزارش بویرنیوز، اگرچه بارها وزیر آموزش و پرورش از غیر قانونی بودن درخواست هرگونه وجه در زمان ثبت نام توسط مدارس دولتی گفته بود اما برخی مخاطبان از اقدامی خلاف این موضوع خبر دادند.

تعدادی از مخاطبان با ارسال تصویری از شیوه نامه ثبت نام در برخی مدارس استان، از مسأله اخذ پول ابراز نگرانی کردند.

به گزارش بویرنیوز، البته مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز بارها از غیر قانونی بودن هرگونه اخذ وجه توسط مدارس دولتی استان گفته بود و از برخورد جدی با متخلفان احتمالی گفته بود.

در ادامه تصویری از مدارک ثبت نام یکی از مدارس یاسوج آمده است، امید است متولیان امر همانگونه که مدیرکل آموزش و پرورش استان قول داد، با متخلفان احتمالی برخورد جدی داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304020
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    اخذ پول از دانش آموز کار همیشگی مدارس هست و هر مدیری که بیشتر پول بگیرد نزد مسولان آموزش و پروش محبوب تر است و مدیریت اون در سالهای آتی تضمین شده میباشد…مسولان فقط در صدا و سیما و رسانه ها تاکید میکنند که پول از دانش آموز نگیرن وگرنه در طول سال تحصیلی چنان فشاری به دانش اموزان وارد میکنن که با کمال تاسف در تاریخ بی سابقه است …

  2. همکار گفت:

    چرا نطرات کاربران دیده نمیشه.؟؟؟

  3. حمید گفت:

    با سلام و احترام
    در صورتی که مدارس دولتی و هیات امنایی در زمان ثبت نام پول دریافت نمایند خلاف مقررات بوده و در صورت اثبات موضوع با متخلف برخورد قانونی خواهد شد .

  4. مهدی گفت:

    کی میگه خلافه؟اموزش و پرورش خودش به مدارس بخشنامه میکنه که باید خودتون خرج مدرستونو در بیارین.اما در ظاهر میگه که خلافه.

  5. ناشناس گفت:

    مدارس هیئت امنایی کار اصلی شون پول گرفتنه….اگر نمیخاستن پول بگیرن که دیگه هیئت امنایی نمیشدن

  6. اولیاء گفت:

    متاسفانه تعدادی از مدارس غیر انتفاعی در شهرستان بویراحمد ثبت نام از دانش آموزان رو مشروط به شرکت در کلاسهای خارج از وقت رسمی مدرسه و پرداخت هزینه کردند .

  7. علی گفت:

    سالهاست مدارس ایران بر پایه پول دانش آموزان میچرخد کار عجیبی نیست ….جای شرمندگی است که کشوری که بر دریای نفت سوار است برای تحصیل به اصطلاح رایگان پول دریافت می کند.

  8. باقریان گفت:

    درود جناب رضازاده
    لیاقت بیش از این رو شما جوانان دارید.
    تبریک میگم

  9. والدین گفت:

    متاسفانه هیچ نظارتی بر مدارس خصوصا مدارس غیر دولتی نیست
    اخذ پول زمان ثبت نام
    اجبار برای شرکت در کلاسهای فوق برنامه
    افزایش شهریه چند برابری نسبت به سال قبل
    و گفتن این جمله که اگر نمیخواین بچه هاتون رو از این مدرسه ببرید
    و……………………………….

  10. محمد گفت:

    با سلام
    فرض نمائید بنده به عنوان یک مدیر مدرسه که در طول سال تحصیلی یک ریال سرانه دریافت ننمایم چگونه یک مدرسه را اداره نمایم.هزینه های سرسام آور خرید و تجهیز دستگاههای پرینتر و کپی و،خرید برگه های a4 ( که الان حدود بسته ای شصت هزار تومان هست و …هر چند دولت محترم بند پرداخت قبوض را حذف کرده ولی کماکان ابلاغی برای ادارات مربوطه صادر نشده و تهدید به قطع خدمات و سایر هزینه های جاری فقط با کمک و استمداد از اولیا قابل حل و فصل هست

  11. محمد گفت:

    نظر اولیا تائید است، ضمن اینکه در مدارس سرویس ایاب ذهاب پول می گیرند و حتی مدیر مدرسه توانایی انتخاب مسیر برای سرویس را نداره!!! هر چه راننده گفت، فصل امتحانات هم که خبری از سرویس نیست؟؟لطفاً نظارت شود.

  12. ناشناس گفت:

    جناب زارع پور کی میخوای اقدام کنی بابا مدیران مدارس هیعت امنایی مخصوصا گچساران پدر مردم رو در اوردن سیستم اموزش استان رو پولکی کردین رفت مگه کسی نیست به داد این ملت بدبخت برسه

  13. محمد گفت:

    مدرسه راهنمائی اسماء 108 دستگاه سپاه هم پول از دانش آموزان دریافت می کند مگه مدرسه دولتی نیست پی گیری نمائید

  14. مرادی گفت:

    طبق بند 3اصل سوم قانون اساسی دولت موظف و مکلفه که آموزش و پرورش را در تمام سطوح بصورت رایگان برای همگان اجرایی کنه و هر بخشنامه ای از طرف دولت یا ادارات کل و دوایر تابعه مبنی بر اخذ وجه موقع ثبت نام خلاف قانون اساسی است ، لذا وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل همه ساله برای تظاهر به رعایت این اصل از قانون اساسی اعلام میکنن که گرفتن وجه موقع ثبت نام ممنوعه ولی باتوجه به محدود بودن بودجه آموزش و پرورش و باتوجه به اینکه چندین ساله سرانه چندانی به مدارس پرداخت نمیشه و هزینه های مصرفی مدارس از جمله کاغذ و ماژیک و جوهر دستگاههای چاپ و تکثیر و هزینه های تعمیر و نگهداری وسایل آموزشی مدرسه بصورت تصاعدی رو به افزایش هست لذا خود وزیر و مسیولین آموزش و پرورش هم میدانند که تنها راه برای به پایان رساندن سال تحصیلی با اقل امکانات همین دریافت پول از اولیاء تحت عنوان کمک به مدرسه (ظاهرا اختیاری ولی عملا اجباری ) است ، یا باید از طرف مسئولین نظام فکری به حال افزایش سرانه مدارس و بهبود وضعیت آموزشی مدارس بشه یاباید خود اولیاء جور تامین بخشی از هزینه های تحصیلی فرزندانشون را بکشند …….
    نکته جالب توجه آنجاست که ما اولیاء روزانه و ماهانه برای خرید های غیرضروری و کارهایی که سود چندانی برای حال و آیندمون نداره هزینه های زیادی انجام میدیم ولی جایی که قراره 50 هزارتومان برای بهبود وضعیت آموزشی و درسی فرزندمون انجام بدیم معترض میشیم و دادمون درمیاد ……..سیستم آموزشی ما امروزه شده مصداق ضرب المثلی که میگه هر چه بیشتر پول بدی بیشتر آش میخوری……متاسفانه قبولی های کنکور تو رشته های خاص امروزه اکثرا دانش اموزان مدارس خاص هستند

دیدگاه شما