دوشنبه 27 خرداد 1398 - 18:18

“دشتک دیل” و “گناوه لری” گچساران در حال سوختن +عکس

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران از آتش سوزی جنگلها و مراتع دشتک دیل و کوه کارد گناوه از دیروز تاکنون در حال سوختن است.

به گزارش بویرنیوز، «فرهام جلیلی» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: منطقه “دشتک دیل” تا “کوه کادر گناوه لری” گچساران از ظهر دیروز ساعت 15شروع و ساعت حدود 18 مهار و خاموش شد که از دیشب ساعت 21 تاکنون آغاز شده و منطقه همچنان در حال سوختن است.

وی اظهارکرد: نیروهای منابع طبیعی و مردمی در حال خاموش کردن آتش جنگلها و مراتع این منطقه صعب العبور و سخت گذر هستند اما نیاز به بالگرد و نیروی کمکی داریم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: نیروها برای رسیدن به محل آتش سوزی 4 تا 5 ساعت باید پیاده روی کنند.

‌3 نفر از اطفاءکنندگان بدحال هستند

جلیلی تصریح کرد: سه نفر از نیروهای اطفاء حریق در ارتفاعات با مشکل مواجه شده اند و بدحال هستند در حالی که بالگرد اورژانس به محل اعزام شد نتوانست فرود بیاید و برگشت. درخواست بالگرد دیگری داده ایم و منتظر هستیم.

وی ادامه داد: علت آتش سوزی عامل انسانی بوده و دو نفر در این رابطه شناسایی و بازداشت شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران اضافه کرد: طی سال جاری 8 مورد آتش سوزی در جنگلها و مراتعش هرستان رخ داده که 90 هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شد.

به گزارش ایسنا، ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد طی اطلاعیه ای از ادارات، شهرداری ها و نهادهای مختلف شهرستان گچساران، باشت و چرام به جهت حجم گسترده آتش سوزی جنگلها و مراتع در مناطق کوه دیل و گناوه لری درخواست کمک و امکانات برای اطفاء حریق کرده است.

لازم به ذکر است که طبق گزارش هواشناسی استان دمای هوای گچساران 45.5 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=304012
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما