یکشنبه 26 خرداد 1398 - 17:49

استاندار کهگیلویه و بویراحمد رسماً شروع کرد/شوخی های معنادار تاجگردون با ایلامی ها و نمایندگان استان/گزینه وزیر کشور بودم(+عکس)

مراسم تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این مراسم که با حضور عرف؛ معاون سیاسی وزیر کشور و جمع کثیری از مردم و مسئولان برگزار شد با نکته ها و حواشی قابل توجهی هم روبرو بود.

در ابتدای این مراسم، مزارعی؛ رئیس کل دادگستری استان گفت:

همه ما در تمام برهه ها در حال امتحان هستیم، برادر عزیز کلانتری امروز امتحانش را در کهگیلویه و بویراحمد شروع می‌کند.

برادر پیگیر و فعال ما احمدی، در مدتی ولو کوتاه حضور داشت و انصافاً پیگیر و فعال بود.

استان ما از بعد امنیت مشکلی ندارد، بیشترین وقت را باید در بعد خدمات رسانی به مردم بگذاریم و حرکت جهادی رو به جلو آغاز کنیم.

در سیل اخیر از خانه در شیراز میخواستم بیایم استان به من پیغام دادند تا ۱ ماه دیگر هم جاده باز نمیشود، در طول حدود ۲ هفته با حرکت جهادی نمایندگان و مردم جاده باز شد، این یک نمونه از کارهاست.

اینکه خروجی کار چه میشود تا اینکه مدیریت چه کاری انجام میدهد متفاوت است و گاهی خروجی در دست شخص استاندار و معاون استاندار و رئیس کل دادگستری نیست.

خداراشکر برادر کلانتری جایگزین شد، از تبار لر و همینکه این فرهنگ و قوم را می‌شناسد یک حُسن است.

از طرف خودم، شورای قضایی و شورای تأمین قول میدهم با تمام قامت برای راهبری و پیشبرد امورات استان بایستیم.

دکتر احمدی سومین استاندار هست در خدمتشان هستیم، آقای کلانتری شما هم همدل ترین شورای تأمین را خواهید دید و بیشترین همکاری به ویژه در خدمت به مردم را خواهید دید.

مردم استان لایق خدمتند، مردم کم نظیر هستند، دلسوزی و بها دادن به مردم مهم است، با مردم رفیق بشوید مردم نوکرتان هستند.

تفکر فراجناحی از اصولی ترین خصیصه ها است ما این مسأله را در آقای احمدی دیدیم.

اگر به دنبال اقتصاد و سرمایه گذار هستید باید به امنیت بها دهید.

اگر عمری باشد چه از نظر فیزیکی و چه مسئولیتی همچون انتخابات ۹۴ که بدون حاشیه و خوب برگزار شد، انتخاباتی پرشور و سالم را خواهیم داشت.

غلام محمد زارعی ؛نماینده بویراحمد و دنا فرد بعدی بود که پشت تریبون رفت.

در 40 سال اخیر با وجود موانع و سختی‌ها انقلاب حرکت توفنده به سمت توسعه و پیشرفت داشته است، در این سال‌ها افراد زیادی صادقانه به این انقلاب خدمت کردند که نام نیک آنان در تاریخ ماندگار است.

این استان در سال‌های اخیر محرومترین استان کشور است و در رتبه‌های آخر توسعه یافتگی قرار داشت، اما به لطف همدلی و هماهنگی مؤثر میان نمایندگان استان، امروز شاخص‌های توسعه در این استان توسعه پیدا کرده است.

 علی محمدی احمدی استاندار سابق فردی دانشمند بوده و در دو سال اخیر مجدانه پیگیر کمک به توسعه این دیار بودند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکردند.

امیدوارم استاندار جدید که از خطه زاگرس و از قوم لر و فردی آشنا به چهارچوب های ساختاری_ اجتماعی و فرهنگی استان است، برای سرعت دادن به مسیر خدمت تلاش کنند.

امروز مسائل زیربنایی استان در حال اجرا است، هیچ نقطه کوری نیست و هیچ منطقه ای نیست که برنامه ای برای توسعه آن نباشد، و امیدوارم با حضور استاندار جدید تلاش‌ها بیش از پیش شده تا از محرومیت کامل خارج شود.

کشاورزی، آب و عمران شهری جزو اولویت‌های توسعه در استان بوده که امیدوارم متولیان امر به جد پیگیر امور باشند، امروز خوشحالم بالغ بر 400 تخت به تخت های بیمارستانی ما اضافه شده است، قریب به 2000 میلیارد تومان در حوزه عمران آب و راه در حال کار است.

عدل هاشمی نیز در ادامه به سخنرانی پرداخت، او طبق روال همیشه ابتدا از جناح های سیاسی چپ و راست انتقاد کرد و گفت:

رقابت نمایندگان امروز عمرانی است نه سیاسی،من روز اول هم گفتم این چپ و راست جز بدبختی و عاملی برای کاسب کاری نبوده است، همه ما زیر چتر ولایت فقیه هستیم.

استاندار جدید این رقابت سالم در اقدامات عمرانی توسط نمایندگان را قدر بداند و آن را تقویت کند.

به مقوله اقتصاد توجه می شود اما در فرهنگ کم کاری می شود، باید توازن و تعادل در همه ارکان باشد هم در بودجه و امکانات و هم بازدید ها.

وی به مقام تاجگردون در کمیسیون بودجه هم اشاره کرد و به کنایه گفت: تاجگردون خودش دلسوز استان است، مگر می شود کسی کاری از دستش برآید و انجام ندهد، این فرصت خوبی است.

تلاش نکنیم که بمانیم، تلاش بکنیم که باقیات صالحات از ما بماند، اقدامات خوبمان بماند.

تاجگردون اما متفاوت صحبت کرد، او بدون لحن رسمی ضمن تقدیر و تشکر اولیه و خیر مقدم به استاندار جدید،در چند مزاح با حضار گفت:

شانس آوردید ما 18 نماینده نیستم، خب دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد است!

قبلاً آقای عدل هاشمی میگفت در نام استان کهگیلویه داریم، بویراحمد هم هست اما نامی از گچساران نیست، من گفتم ما فعلا داریم با همان «واو» کارمان را انجام می دهیم.

کلانتری لُرتر از احمدی است.

تاجگردون البته کنایه هایی هم به ایلامی ها داشت، او گفت: ما قرار است یه معامله ای با ایلامی ها داشته باشیم، کار با استاندار حل نمیشود چون موقت است، باید خویشاوندی داشته باشیم.

وی در پایان هم گفت: دست استاندار جدید را به گرمی می فشارم، با همه توان در زمینه اقدامات بودجه ای و عمرانی کما فی السابق در خدمت شما هم هستم.

نماینده گچساران توصیه ای هم داشت، او از استاندار جدید خواست به مردم کهگیلویه و بویراحمد احترام بگذارید چرا که برای استان و مردم ما احترام مهم است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303920
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما