چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 19:08

زمزمه های خداحافظی قریب الوقوع استاندار کهگیلویه و بویراحمد/اما و‌ اگر های جایگزین احمدی/+چند نکته تاسف بار!

گروه سیاسی- زمزمه های خداحافظی قریب الوقوع علی محمد احمدی از استانداری کهگیلویه و بویراحمد وارد فاز تازه ای شده است.

به گزارش بویرنیوز، خبر خداحافظی استاندار در آینده نزدیک این روزها به چالش جدی در مجموعه اداری استان تبدیل شده است، خبری غیر رسمی که به واسطه عدم واکنش استاندار و البته کم فروغ شدن حضور ایشان در جلسات استانی، حالا نقل محافل شده است.

در این بین باز هم خبرهایی از انتصاب یک فرد غیربومی به گوش می‌رسد، شنیده های که اگر درست باشد نمیتوان به بروز تغییرات مثبت در آینده توسعه استان چندان امیدوار بود.

چند نکته مهم و قابل توجه برای نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد و وزارت کشور:

*انتخاب یک استاندار بومی البته توانمند و با پیش شرط عدم منطقه‌گرایی باید در اولویت امر باشد، چرا که فردی که قرار است شخص اول اجرایی استان باشد باید در میان همین مردم زندگی کند، از دردهای کف خیابان آگاه باشد، اولویت های مردم را بداند و خود و خانواده اش همانند این مردم در بطن امورات و اتفاقات ریز و درشت استان باشند.

*یک شخصیت توانمند بومی که در رزومه خود نشانی از قومیت گرایی نداشته باشد، میتواند بهترین گزینه برای تصدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد باشد، وزارت کشور و نمایندگان باید به دنبال اینچنین فردی باشند.

*قطعاً فردی غیر بومی که ساکن اینجا نیست و هیچ تمایلی به حضور خانواداش در این استان نمی‌بیند، هرچقدر هم خوب باشد بسیاری از دردها و رنج های مردم را نمی‌تواند درک کند، و بدون شک وقتی درد را نشناسد، درمانگر خوبی هم نخواهد بود.

*در ثانی اگر بنا بر انتخاب یک فرد غیر بومی است، لا اقل استان را با آزمایشگاه مدیر پروری اشتباه نگیرید، کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های کمتر توسعه یافته و دارای مشکلات متعدد است، فردی که انتخاب می‌شود باید توانمند و قابل باشد، مدیری کاردان که رزومه قوی و پرباری داشته باشد، نه اینکه فردی بدون سوابق اجرایی درخشان را بیاوریم و بعد انتظار پیشرفت، توسعه و آبادانی هم داشته باشیم.

*از طرفی انتظار از نمایندگان عدم دخالت در امورات استانداری از جمله عزل و نصب هاست، یکی از ضعف های استانداران در سالهای اخیر به همین دخالت های بیجا بر میگردد، به وضوح می‌بینیم هرجا مدیری ضعیف و ناتوان در مسند قدرت است، پشت سرش اسم یکی از نمایندگان را یدک میکشد، این ظلم بزرگی به مردم است و متاسفانه تا زمانیکه رقابت در عزل و نصب ها بین نمایندگان وجود دارد شاهد تداوم این وضع اسفبار خواهیم بود.

به گزارش بویرنیوز، خواسته مردم کهگیلویه و بویراحمد از وزارت کشور و نمایندگان، انتخاب و انتصاب فردی توانمند و مستقل برای استانداری است، فردی که به دور از هیاهو و حاشیه، ضمن تعامل با همه البته با حفظ استقلال و جایگاه استانداری، در حد توان و امکانات به دنبال درمان دردها و زخم های کهنه شده این دیار باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303293
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    فردی که شایعه استاندار بشه یدک نمایندهگان است وفاتحه استان خوانده است

  2. محمود گفت:

    استاندار آینده مهندس رحمانی معاون استانداری فارس است

  3. یاسوج گفت:

    بهتر که دارد میرود‌، هرفرد غیربومی که یه پستی تو استان میگیره انگار یکنفر از آسمان به پایین افتاده. استان در زمان ایشان در رکود مطلق بوده

  4. بهرام گفت:

    دکتر احمدی بی بدیل بود ،کاش ماندگار میشد

  5. ناشناس گفت:

    تنها کسی که باج نداد
    و اجازه دخالت کسی در امور نداد قومگرایی رو به صفر رساند دارد می رود حیف شد

  6. حسن گفت:

    حیف شد که رفت واقعا انسانی مدیر بود و هیچکس نمی تونست دورش بزنه چون به زوایای مدیریتی آشنا بود .از دیگر مزایای دکتر احمدی صراحت گفتار .رک بودن با مدیران . دوست داشت کارهای که به عمود ربط داشت انجام دهد

  7. كهگيلويه گفت:

    بنظر بنده بايد از مديران استانى استفاده شود

  8. بویر گفت:

    فقط سید باقر اول استانداری بعدش کاندیدای بویر…وسلام

  9. ناشناس گفت:

    مهندس فیلی خستگی ناپذیر است مرد با اخلاق با صداقت مردم دار

  10. همشهری گفت:

    آقای خادمی استاندار بومی بود چکار کرد ؟ تا موقعی که مردم این استان مانند هزار سال قبل دم از ایل و طایفه میزنند همین هست که هست به هر حال اگر استاندار بومی بیاید در هر حال وابسته به ایل یا طایفه ای خواهد بود و عیب دیگر اینکه در بویراحمد اکثر مدیران و کارکنان استان گوش به فرمان نماینده مجلس هستند. در واقع نماینده در بویراحمد جانشین خان های قدیم شده است.

  11. ناشناس گفت:

    احمدی ب جز حرف کاری نکرد

  12. مختار گفت:

    جبار کیانی استاندار خوبی است، در زمان احمدی در سایه بود، حالا خودش بیاد بهتر می شود

  13. علی پناه گفت:

    خادمی استاندار بومی بود مروج اصلی قوم گرایی بود استان و صد سال به عقب برد همون غیر بومی کاردان بیاد بهتره

  14. علی گفت:

    کیان جباری رییس اتاق گازربانی بهترین گزینه اتاق است

  15. ناشناس گفت:

    خادمی بومی بود استان را نابود کرد!!!!!! قومگرایی را شدیدا رواج داد!! اصلاح طلبان را به هزاران شاخه تفکیک کرد! در استان هم از نظر سیاسی و هم قومی فتنه ای برپا کرد که تا سالها ادامه خواهد داشت! ……………………..

  16. سید گفت:

    والا افغانی بیاد بهتر از ایناست

  17. مریم گفت:

    سلام به نظر من باید دیگه حضرت مهدی(ع)ظهور کند تا پارتی بازی توی این استان ریشه کن بشه چقدر ناراحت کننده است که ادمهای نخبه ای هستند توی این استان که هیچ استفاده مفیدی از اونها نمیشه فقط نماینده ها افرادی که دور وبرشون هستند پست میدهند دست خدا بالاتر از همه دستهاست این دنیا فانی است اون دنیا را میخواین چکارش کنید

  18. سعید گفت:

    تفکر قوم گرایی و بومی گری همانند سمی است که سالهای سال در رگ و خون پیکره این استان در جریان است. نتیجه ان، مقام آخری این استان در بین ۲۹ استان میباشد. بهترین استاندار را هم به این استان بیاورید، کاری از پیش نمیبرد.

  19. مردم سی سخت دیار همیشه دنا گفت:

    انالله و انا الیه راجعون ، برای شادی روح استان و نمایندگان فاتحه با ذکر صلوات بر آل محمد (ص).

  20. مردانی گفت:

    دکتر رضا چمن بهترین گزینه استاندار کهگیلویه وبویراحمد است

  21. یاسوجی گفت:

    حیف شد واقعا بهترین استاندار بعداز آقای دوستی بود و مهندس فیلی شایستگی استانداری رو داره کاردان مدیر و خستگی ناپذیر است .

دیدگاه شما