دوشنبه 13 خرداد 1398 - 8:58

اشتغالزایی مددجویان اولویت اول بهزیستی در دیشموک

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، اشتغالزایی مددجویان را اولویت اول بهزیستی در دیشموک دانست.

بویرنیوز: آیت‌ افشارمهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دیشموک اهم برنامه‌های سازمان بهزیستی استان در سطح بخش دیشموک را تشریح کرد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به برنامه‌های انجام شده در بخش دیشموک گفت: تسهیلات دانش‌آموزی، دانشجویی، مسکن، کمک هزینه ازدواج و خدمات و کمک‌های توانبخشی به فرزندان مددجویان به تعداد 788 خانوار با جمعیت 2550 نفر که نیمی از آنها معلول و نیمی زنان سرپرست خانواده هستند را در دیشموک ارائه داده‌ایم.

وی افزود: تعداد 9 مهدکودک در سطح بخش دیشموک فعالیت می‌کنند که به بیش از 400 کودک خدمات آموزشی و یک وعده غذای گرم به ارزش 50 میلیون تومان در سال ارائه می‌دهند.

افشارمهر از ارائه خدمات مشاوره‌ای طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: جهت آگاهسازی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی خدمات مشاوره ای در سطح مدارس بخش دیشموک اجرا می شود.

وی به برنامه های پیش رو در سال 98 در بخش دیشموک اشاره کرد و گفت: در سال جاری برنامه‌هایی همچون آموزش خانواده، آموزش پیش از ازدواج و آموزش پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از معلولیت ها را از طریق بخش‌های دولتی و خصوصی در این بخش اجرا می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان مهم ترین اولویت سازمان را اشتغالزایی در بخش دیشموک عنوان کرد و گفت: مددجویان تحت پوشش را با راهنمایی و آموزش حرفه‌آموزی، مهارت آموزی رشته های فنی و حرفه ای هدایت کرده تا در این زمینه توانمند شوند و زمینه اشتغال پایدار را کسب کنند.

وی همچنین ارائه وامهای کم بهره به مددجویان تحت پوشش بهزیستی را زمینه ای برای کسب در آمد تلقی کرد و گفت: مددجویان تحت پوشش می توانند با مراجعه به نمایندگی بهزیستی بخش دیشموک متقاضی دریافت وام های کم بهره در سامانه کارا شوند.

وی افزود: همچنین مصوب گردید خودرو به به همراه یک ساختمان در اختیار نمایندگی بهزیستی قرار داده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=303224
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما