شنبه 4 خرداد 1398 - 19:45

آماری که نشان از خیرخواهی و نوع دوستی مردم کهگیلویه و بویراحمد دارد/اینجا مَهد شرافت است

کهگیلویه و بویراحمد دومین استان اهداء کننده عضو کشور است.

به گزارش «بویـر نیـوز»، طبق آمار وزارت بهداشت، کهگیلویه و بویراحمد دومین استان اهداء کننده عضو کشور بعد از یزد است، به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، فرهنگ اهداء عضو در بین مردم این استان نهادینه شده که با ایثار و از خود گذشتگی به همنوعان خود جان تازه‌ای می‌بخشند.

در خصوص این رتبه و آمار چند نکته قابل توجه است:

مدم کهگیلویه و بویراحمد در سالهای اخیر نشان دادند در زمینه اهداء عضو عزیزانشان و برای جانی دوباره بخشیدن به همنوعان، در ایران پیشتاز هستند.

این روحیه مردم استان از این بابت قابل ستایش است که مردم کهگیلویه و بویراحمد با وجود همه مشکلات اقتصادی و کمبود رسیدگی ها اما همچنان با روحیه بالا در کمک به همنوع و از خودگذشتگی بی نظیرند.

درست است مردم از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند اما هنوز بر عقاید سنتی و انسان دوستانه خود ثابت اند، این روحیه زیبا آنچنان نهادینه شده است که در غمبار ترین لحظات نیز به فکر زندگی بخشیدن و جانی دوباره دادن به همنوعان خود هستند.

به راستی باید مردم کهگیلویه و بویراحمد را ستود، اینجا اگرچه در زمینه مسائل توسعه و اقتصاد در رده های آخر جدول کشور است، اما وقتی پای ایستادگی برای ایران و کمک به همنوع حتی به قیمت اهداء اعضای جوان 18 ساله و تک فرزند خانواده که وسط بیاید، این مردم می آینده و رتبه ستودنی خلق می کنند.

به گزارش بویرنیوز، بی شک این مردم سزاوار بهترین خدمات هستند، مسئولان باید تلاش کنند و با مطالبه گری از مدیران و دستگاه های ملی، برای رفع چهره نازیبای محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد گام بردارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302783
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما