شنبه 4 خرداد 1398 - 12:27

آیا نسخه «تهران نشینان» می تواند برای بویراحمد و کهگیلویه کارساز شود؟

گروه سیاسی – اگرچه قصد ورود به تحلیل های زود هنگام انتخاباتی را نداشتیم اما به ناچار و بخاطر راه افتادن موج منفی علیه بخشی از نیروهای ملی استان مجبور به نگاشتن این سطور برآمده ایم.

به گزارش «بویر نیوز»، این روزها کلیدواژه «تهران نشینان» با هدف نقد و نفی تعدادی از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در فضای سیاسی و رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد مطرح است.

اگر چه این کلیدواژه صرفا بخاطر نفی افراد و ترجمه غلط آن یعنی دوری و بی اطلاعی از استان راه افتاده است اما خود حاوی کد مهمی است که در ادامه به آن می پردازیم.

یک نکته مهم هم که در این میان ارزش گفتن دارد اینکه اصولا این حرکت نه از سوی هم طیفی های سیاسی بلکه از سوی جریانات رقیب افراد مطرح راه انداخته شده است و در قالب مصاحبه ها و تحلیل ها و بخاطر ترس از کمرنگ شدن خود، سعی در ایجاد جو بدبینی نسبت به نیروهای نخبه ملی دارند.

ابتدا باید گفت هر فردی فارغ از محل زندگی خود با توجه به سفرها و ارتباطات شخصی از محل و منطقه خود – چنان که گفته می شود – بی اطلاع نیست و  یقینا این شناخت برای افراد سیاسی و صاحب نفوذ نیز بیشتر است.

اما بعد مهم دیگر ماجرا اینست که کسانی که در مرکز زندگی می کنند به فراخور مسئولیت و جایگاهشان با مناسبات ملی و پیچ و خم های تهران آشنایی بهتری دارند و اشرافیت آنها به مسائل از افرادی که قرار است این مسیر را تازه بپیمایند قطعا راه برایشان هموارتر است.

کار کردن در تهران با حضور چهره ها و افراد سرشناس سیاسی و نیروهای نخبه از اقصی نقاط کشور قطعا کار ساده ای نیست و فردی را می طلبد که اگر از آنها قوی تر نباشد، دست کم در تراز آنها باشد.

اگرچه نمی توان همه افراد مدعی که از تهران قصد عزبمت به استان جهت حضور در انتخابات را دارند را با این معیار سنجید و قطعا وزن افراد متفاوت است اما مردم باید به هوش باشند که فریب تبلیغات منفی علیه نیروهای ملی استان را نخورند چرا که برخی از آنها سال ها در بالاترین مناسبات ملی سهم داشته اند و قطعا حضور اینچنین افرادی به نمایندگی از هر شهرستانی می تواند راهگشا باشد.

برای درک بهتر این موضوع می توان به نمونه حی و حاضر آن در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد؛ غلامرضا تاج گردون که سال ها در تهران و سایر استان های مسئولیت های مختلفی را تجربه کرد با حضور در انتخابات مجلس و کسب نظر مردم شهرستان های باشت و گچساران توانست برای بار دوم هم رضایت این مردم را جلب کند و براحتی نیز در میان افراد مطرح مجلس قرار گرفت که عمده این موفقیت، بخاطر سوابق و تجارب کسب شده وی در تهران بود.

حال بنظر می رسد شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه در صورت حضور نیروی قوی و کارآزموده از تهران، می تواند تجربه نسبتا موفق گچسارانی ها را تکرار کند و بجای اینکه فردی از استان کوله بار ببند و به دنبال کشف راههای پرپیچ و خم سیاست در تهران باشد، فردی با تجربه و کاردان می تواند چند مرحله زودتر باشد و گره گشای این شهرستان ها باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302645
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما