دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 23:01

کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در شعار/خبری که اگر درست باشد باید فاتحه توسعه در استان را خواند

کهگیلویه  و بویراحمد از نظر بسیاری از شاخص های توسعه یافتگی در رده های آخر کشور قرار دارد.

به گزارش بویرنیوز، مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از  راه جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری های خرد و کلان میگذرد.

اهمیت جذب سرمایه گذار به حدی برای ایتان ضروری و حیاتی است که شده فرش قرمز پهن کرد و در سریع ترین زمان ممکن با تسهیل راه های  پر پیچ و خم اداری به این فرایند کمک کرد، باید با کمال میل انجام داد و از سرمایه گذار حمایت کرد.

متاسفانه با وجود اصرار و تاکید مدام بر ضرورت سرمایه گذاری برای توسعه استان اما در عمل به گونه دیگری با سرمایه گذار برخورد می شود.

باور کردنی نیست، رئیس میراث فرهنگی استان از اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای هزینه ۲۰ میلیاردی در استان خبر داد؛ فردی که ظاهرا پس از مدتی با عدم همکاری نهادهای مرتبط با او، در نهایت از استان رفت.

یکی از مخاطبان بویرنیوز هم از بیخیال شدن یک سرمایه گذار بزرگ دیگر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و دلیل آنرا نیز پروسه دست و پاگیر ادارات استان و نهادهای مرتبط با سرمایه گذاری آن فرد دانست.

به گزارش بویرنیوز، متاسفانه در استان فقط حرف های زیبا و شعاری خوبی هست، موقع عمل که می شود اما همه لَنگ میزنند.

باید بپذیریم اینقدر در گیر و داد بخشنامه و تبصره ها ماندیم که حاضر نیستیم برای توسعه استان ریسک کنیم؛ البته ریسکی که برای این مردم، پیشرفت و آبادانی استان باشد، تا زمانی هم که این نگاه در مدیران باشد قطعا روی توسعه و پیشرفت بهینه را نخواهیم دید، اگر میخواهیم در مسیر توسعه بیفتیم باید از برخی قید و بندها رها شویم و با شجاعت برای رفع مشکلات حتی جلوی سرمایه گذاران تعظیم هم بکنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302527
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهاد گفت:

    برادر، بزرگوار، عزیز، مدیران بومی بلای جان این شهر شده اند. با طایفه گرایی نمیشه توسعه داشت‌

  2. دلبازجلاله گفت:

    هیچ آدم عاقلی در این شرایط مدیریت قبول نمیکنه مگر بی تجربه باشد و نتیجه گماشتن مدیران بی تخصص میشود اوساع کنونی استان که انگار بمب اتم انداختن تو استان. مردم هم به لحاظ روحی و به لحاظ اقتصادی کاملا ورشکسته اند

  3. دلبازجلاله گفت:

    هیچ آدم عاقلی در این شرایط مدیریت قبول نمیکنه مگر بی تجربه باشد و نتیجه گماشتن مدیران بی تجربه و نالایق میشود اوضاع کنونی استان که انگار بمب اتم انداختن تو استان. مردم هم به لحاظ روحی و به لحاظ اقتصادی کاملا ورشکسته اند

  4. ریاحی پور گفت:

    با سلام
    یکی از مواردی که متاسفانه خیلی از سرمایه گذاران واقعی را فراری میده بحث استعلامات متعدد بین اداری است که برای گرفتن پاسخ یک استعلام و کاغذ بازی پدر سرمایه گذار در میارن و وقتش میگیرن ( راهکار: استعلامات بین اداری به صورت الکترونیک و سیتم دولت یکپارچه گردد که نیاز به ارسال کاغذ نباشد و ارباب رجوع به زحمت نیوفتد ) و بحث دوم پاسخ استعلام هست که که بخاطر اینکه با قوانین دست پاگیر سنخیت دارد طرح رد میشود مثلا اداره اب گفته حریم رودخانه 64 متر و یک کارشناس آماتور متاسفانه بدون توجه به شرایط جغرافیایی منطقه ، توپوگرافی و میزان بارش و…. فقط هدفش رعایت 64 متری هست که در قانون امده و استعلام سرمایه گذار رد میکنه و این هم در گارگروه که مطرح میشه میگن اداره فلان رد کرده بنابر این سرمایه گذار باید دنبال ملک جدید باشه

  5. نظری گفت:

    متاسفانه برخی مدیران سلیقه ای و طایفه ای انتخاب شدن بدون درنظر گرفتن تخصص و علم و شم مدیریتی در عرصه مدیریت و همچین اعتماد به نفس کاذب بعضی مدیران که وقت گرانبهایشان را در جلسات متعدد بدون نتیجه سپری میکنن.
    تشکر میکنم از مدیرانی که خودشون رو خادم مردم میدونن

  6. شهروند گفت:

    كارآفرين فقط مهندس لهراسب باقري

دیدگاه شما