سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 15:14

پارک علم و فناوری یاسوج برای نجات بلوط های کهگیلویه و بویراحمد دست به کار شد(+عکس و فیلم)

حضور شرکت های پارکی در عملیات سم پاشی درختان بلوط

به گزارش به گزارش بویرنیوز، روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عملیات سم ‌پاشی جنگل های بلوط منطقه لوداب به وسیله پهپاد سم‌پاش یلدا آغاز شد.

بر پایه این گزارش کنترل آفت کرم جوانه خوار بلوط ، هدف اصلی این عملیات است.

این عملیات توسط سم‌پاش هوشمند یلدا، محصول مشترک شرکت مهارت گستر لیان و شرکت صنعت‌آوران رایان از شرکت های مستقر در مرکز رشد گچساران و با حضور متخصصان این شرکت‌ها انجام می‌شود.

باتوجه به کوهستانی بودن منطقه و ارتفاع و پراکندگی درختان بلوط، این نوع سم‌پاشی جزء سخت‌ترین انواع سم‌پاشی هوایی محسوب می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302265
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شاهرخ گفت:

    لطفا محدوده روبروی سرنجل کل و روستای راهمالی رو هم دریابید اونجا هم درختای بلوط زیادی هستن که دارن نابود میشن و خشک شدن در ابتدای بهار امسال

  2. نامدار گفت:

    درود بر همت شما مسئولین که همیشه و در همه زمان های احساس خطر با ارائه برنامه و راهکارههای مناسب در کنار مردم بوده اید و هستید.

  3. تشکری گفت:

    عزیزان مناطق سر رود شمالی در معرض خطر هستند لذا خواهشمندم با توجه به محل های تفرجگاههای مردمی نسبت به حفاظت از این مناطق چاره ای اندیشیده شود. مردم از نعمت خدادادی استفاده می کنند و حقشان است اما ایجاد بستر مناسب فرهنگی و نوع استفاده از این نعمات خدادادی هم یک زمینه و پیش شرط است که این سرمایه برای انسان جاویدان بماند با تشکر

  4. منوچهر گفت:

    من از مناطق بویراحمد سفلی دیدن کردم و خداوکیل بسیار بکر و زیباست جنگل های حاشیه رودخانه بشار منتهی به رودخانه خرسان در معرض نابودی است.

  5. ملخ گفت:

    بیایید با هم باشیم سم پاشی ملخ ها از انرژی هسته ای مهمتر است

دیدگاه شما