یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 - 15:52

زایمان موفق در آمبولانس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویر احمد از زایمان موفق خانم مسافر در محور بابامیدان به یاسوج توسط تکنسین‌های پایگاه اورژانس جاده‌ای آبسفید خبر داد.

زایمان موفق در آمبولانس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، جلال پورانفرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر دیروز خودروی پرایدی که در مسیر بابامیدان به یاسوج در حال عبور از جاده بودند که بلافاصله مادر باردار سرنشین خودرو با درد شدید شکم به پایگاه جاده‌ای آب سفید مراجعه می‌کنند.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تکنسین‌های اورژانس آب سفید به محض دیدن وضعیت بد حال خانم باردار بلافاصله مادر باردار را به آمبولانس انتقال می‌دهند  و جهت رساندن وی به بیمارستان اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: بنا به اطلاعات کسب شده از دو تکنسین اعزامی به نام‌های چوبینه و ابوالقاسم گودرزی این مادرباردار در همان زمان حضور به پایگاه مراحل اولیه زایمان در حال وقوع بود افزود: نوزاد عجول  اجازه مادر را تا بیمارستان نداد.

پورانفرد ادامه داد: این مادر باردار ۳۰ ساله چهارمین فرزند دختر خود را توسط دو تکنسین فرشته نجات اورژانس ۱۱۵ در مسیر دشتروم به یاسوج در آمبولانس اورژانس به دنیا آورد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان با تشکر و قدردانی از این دو تکنسین که جان این مادر باردار مسافر و نوزادش را نجات دادند اضافه کرد مادر و نوزاد بعد از ارائه خدمات پزشکی متناسب از جمله ساکشن کلیپ بند ناف خشک و گرم کردن نوزاد هر دو را صحیح و سالم تحویل زایشگاه بیمارستان امام سجاد دادند.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: ضمن اینکه تکنیسین‌های اورژانس سالانه به بیش از ۷۰ مورد زنان زایمانی خدمات پزشکی پیش بیمارستانی ارائه می‌کنند افزود جان خیلی از این زنان باردار با نوزادان را از مرگ حتمی نجات داده و بیش از ۱۵ مورد حتی بیشتر این زنان  در آمبولانس اورژانس زایمان طبیعی و موفق توسط تکنسین‌های اورژانس انجام می‌دهند و جهت معاینات پزشکی بیشتر به بیمارستان انتقال می‌شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=302108
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. زردک گفت:

    احسن وتبارک اله

دیدگاه شما