سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 - 20:46

فائزه هاشمی: اصلاح‌طلبیم دیگر نمی‌توانیم شترمرغ باشیم/واکنش مطهری به بازداشت برخی افراد در روز کارگر/اقدامات پلیسی وزیر برای کشف «ریشه تولید کلیپ‌های اخیر در مدرسه»

بسته خبری بویرنیوز-

کنعانی مقدم: اگر به افطاری روحانی دعوت شوم، نمی‌روم

یک فعال اصولگرا خواستار اختصاص هزینه‌های افطاری سالیانه مسئولان به مردم استان‌های سیل زده شد. حسین کنعانی مقدم، فعال اصولگرا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه احزاب برای ماه مبارک رمضان گفت: ما یکی از جلسات شورای مرکزی خود را که افراد حاضر در آن نیز محدود هستند مخصوص افطاری قرار دادیم، اما به طور کلی هزینه‌ای که برای این قبیل اقدامات کنار گذاشته بودیم را طی یک نامه کتبی از رئیس خانه احزاب خواستیم که به سیل‌زدگان اختصاص دهد. وی ادامه داد: البته توصیه ما به همگان این است که هزینه‌های افطاری خود برای سیل‌زدگان اختصاص دهند، بسیار مفیدتر است. این فعال اصولگرا همچنین با اشاره به برنامه دولت برای ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: من توصیه‌ام این است که با توجه به شرایطی که مردم در آن قرار دارند دولت برنامه‌ای برای افطاری‌های سالیانه خود در این ماه مبارک رمضان نداشته باشد و هزینه‌هایش را صرف سیل زدگان کند، هرچند اگر هم دعوتی انجام شود من به شخصه حضور پیدا نخواهم کرد.

فائزه هاشمی: اصلاح‌طلبیم دیگر نمی‌توانیم شترمرغ باشیم

فائزه هاشمی گفت: در موضوع تصویب سهمیه برای حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی احزاب شاهد بودیم تعدادی از فراکسیون امید رأی ندادند که موجب شکست آن شد. مگر نه اینکه اصلاح‌طلب به‌دنبال توسعه همه‌جانبه است و مگر نه اینکه در دنیای امروزی وضعیت و جایگاه زنان یکی از شاخص‌های توسعه است، پس اگر اصلاح‌طلبیم دیگر نمی‌توانیم شترمرغ باشیم.

واکنش مطهری به بازداشت برخی افراد در روز کارگر

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر مقابل مجلس و بی‌اطلاعی از وضعیت برخی از آن‌ها می‌گوید: اگر فردی را بازداشت می‌کنند باید بلافاصله به خانواده‌اش اطلاع دهند، طی ۲۴ ساعت تفهیم اتهام شود و کیفرخواست برای او صادر و تکلیف او مشخص شود. اما اینکه فردی را بازداشت می‌کنند و مشخص نیست کجا نگهداری می‌شود، خلاف قانون اساسی است. وی با اشاره به اینکه اساساً تجمع و راهپیمایی اگر مخل اسلام، احکام آن و مسلحانه نباشد، طبق قانون اساسی مجاز است، توضیح می‌دهد: فقط کسانی را می‌توانند بازداشت کنند که دست به تخریب اموال عمومی بزنند یا نظم جامعه را برهم زنند. به این ترتیب، به نظر من نباید با کسانی که به‌صورت مسالمت‌آمیز تجمع می‌کنند و شعاری می‌دهند، برخورد تندی شود. این نماینده تهران ادامه می‌دهد: بنده اطلاع ندارم که تجمع کارگران مقابل مجلس مخل نظم عمومی بوده یا نه، اما اگر تجمع آرامی بوده، نباید نسبت به آن سخت‌گیری شود.

ادعای آشنا درخصوص یک بیانیه با موضوع برنامه نود

حسام الدین آشنا با انتشار توییتی تلویحا به دستکاری اطلاعیه شورای نظارت بر صداوسیما اشاره کرد. وی عضو این شورا است. حسام الدین آشنا در حساب توییتری خود نوشت:متن اصلی بند اول اطلاعیه شورای نظارت به شرح زیر بوده است: ۱. اگرچه تعطیلی یا تعلیق هر یک از برنامه‌های صداوسیما از اختیارات سیاستی و اجرایی مدیران ارشد سازمان است، اما شایسته است در مورد برنامه‌های پرمخاطب رعایت اصول و ضوابط اطلاع‌رسانی مناسب و فرآیند اقناع افکار عمومی صورت گیرد. این در حالی است که در اطلاعیه‌ای که رسانه‌ها منتشر کرده اند، آنچه که به عنوان بند یکآمده، به شرح زیر است:تعطیلی یا تعلیق هر یک از برنامه‌های صداوسیما از اختیارات سیاستی و اجرایی مدیران ارشد سازمان است.

اقدامات پلیسی وزیر آموزش و پرورش برای کشف «ریشه تولید کلیپ‌های اخیر در مدرسه»

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف دشمن، ناامید کردن مردم است، گفت: ۳ متخصص را مأمور کردم تا ریشه تولید کلیپ‌های اخیر درباره مدارس را بررسی و مشخص کنند. سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی نماز با اشاره انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی درباره مدارس، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف دشمنان تغییر هویت فرزندان ماست؛ هویتی که با آموزه‌های ایرانی و اسلامی عجین شده است. وزیر آموزش و پرورش گفت: از دیروز ۳ متخصص را مأمور بررسی این موضوع کردم تا ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود، زیرا اعتماد عمومی و باور مردم متدین را نگران می‌کند؛ امیدوارم پلیس فتا هم در این موضوع به ما کمک کند، زیرا این کلیپ‌ها بی نام و نشان هستند و تصاویر پخش شده، مدرسه و معلم را تلقین می‌کند لذا حراست و بازرسی این موضوع را به ویژه موضوع اخیر را پیگیری خواهند کرد.

مدعی‌العموم هم از مهناز افشار شکایت کرد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در دومین نشست خبری خود از شکایت و ورود مدعی العموم به پرونده مهناز افشار خبر داد. او گفت: شخص مورد نظر فعلا در خارج از کشور است و وکیل‌شان اعلام کرده به زودی به کشور باز میگردد و موضوعات مطرح شده درباره صدور حکم جلب و ممنوع الخروجی نیز صحت ندارد.

حمله کریمی به تاج: با یک خداحافظی خوشحالمان کن!

علی کریمی در واکنش به اظهارات اخیر تاج، در کانال تلگرامی خود نوشت:تا حالا خواب بودید، خیلى وقت است که اوضاع داورى افتضاح است؟! تا وقتى داورهاى خوب و با تجربه بیرون گود نشستند و هیچ استفاده اى از ان‌ها نمی‌شود، اوضاع بدتر از این می‌شود! مقصر اصلى تمام این اتفاقات نا خوشایند فوتبال فقط خود شما هستی و واقعاً اگر نهادى بود که رسیدگى میکرد، الان خیلى وقت بود که واقعاً باز نشسته شده بودى؟! ولى متاسفانه ….! ولى خوب ایندگان از جناب رییس چیزهاى زیادى خواهند شنید
دیگر کارلوس هم نیست که پشتش پنهان شوی، خودتى و خودت!
هرچند کارى که او باتو کرده، دشمن با ادم نمیکند
هر کس دیگه اى بود با این اتفاقات ناگوار در فوتبال، با یک خداحافظى، خوشحالمان میکرد!

اسید پاشی به ۲ زن در اصفهان

رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان تایید کرده که صبح امروز دو زن در شاهین‌شهر اصفهان، توسط شوهر یکی از آن‌ها مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند. فریدون عابدینی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: دو زن در شاهین شهر مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند. فرد اسیدپاش شوهر یکی از آن‌ها بوده و علت این مساله نیز مشکلات خانوادگی بوده است. وی ادامه داد: یکی از مصدومان ۱۰ درصد و دیگری ۱۵ درصد دچار سوختگی شده‌اند. حال هر دو خوب است. هر چهار چشم مصدومان سالم است و شدت اسیدپاشی در حد ضایعات پوستی بود.

از رسانه‌های منتشرکننده خبر گرانی بنزین، رفع اتهام شد

سخنگوی قوه‌قضائیه از احضار یک مقام بالادستی وزارت نفت در ارتباط با خبر سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و گفت:، چون خبر کذب بود، شخص مورد نظر تحت تعقیب قرار گرفت و اعلام کرد که این خبر را یک مقام بالادستی دیگر به او داده است. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سئوال که در این مدت اخبار ضد و نقیضی درباره قیمت بنزین منتشر و مشخص شد این انتشار از ناحیه مسئولان نفت بوده گفت: موضوع سهمیه‌بندی و قیمت‌گذاری بنزین، موضوعی نیست که مجموعه قضایی بخواهد مداخله کند. آنچه اتفاق افتاد این بود که خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه بنزین سهمیه‌بندی می‌شود و با کارت سوخت ارائه خواهد شد و نرخ بنزین آزاد نیز متفاوت است. این خبر را دو خبرگزاری منتشر کردند و از تریبون رسانه اعلام شکایت شد. به لحاظ التهاب ایجاد شده، بلافاصله مدیران دو خبرگزاری را احضار کردیم مبنی بر اینکه چرا خبر را منتشر کردند و منبع خبرشان چه بوده و باید پاسخگوی اعمال‌شان باشد. اعلام کردند این خبر از ناحیه برخی مقامات زیر مجموعه وزارت نفت در اختیار ما قرار گرفته و آن‌ها اعلام کردند منتشر کنید و مستنداتی در این باب داریم. فردی که مورد نظر بود، احضار شد و قبول کرد خبر را به دو خبرگزاری مزبور داده است.

هاتگرام و طلاگرام از همان ابتدا با مجوز قوه قضائیه و مرکز ملی شروع به فعالیت کردند

دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی، گفت: هاتگرام و طلاگرام از همان ابتدا با مجوز به فعالیت خود ادامه دادند، زیرا شرکت حمایت‌کننده از این پیام‌رسان‌ها مسلماً برای فعالیت نیاز به پهنای باند داشته که توسط وزارت ارتباطات تأمین شده است و بر مبنای مجوز قوه قضائیه و مرکز بوده است؛ قوه قضائیه این حق قانونی را دارد که مجوز دهد که مجوز را به مرکز ملی داده و مرکز هم مجوز را به این شرکت ابلاغ کرد که می‌تواند به فعالیتش ادامه دهد.

شکایت حقوقی علیه محمد حسین میثاقی

عبدالصمد ابراهیمی که وکالت علی دایی را نیز برعهده دارد، خبر از شکایت علیه محمدحسین میثاقی و البته سعید فتاحی داد.او در کانال تلگرامی خود نوشت: اسپانسر سرخابی‌ها از محمد حسین میثاقی و سعید فتاحی به دلیل نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی شکایت کرد. بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان، این دو در برنامه فوتبال برتر از فروش ١٥ هزار بلیط اضافه خبر دادند که این اسپانسر با تکذیب این خبر مبادرت به شکایت از آن‌ها کرد. این پرونده در دادسرای فرهنگ و رسانه رسیدگی می‌شود. /خبر ورزشی

اصلاحات از سکوی دولت بالا رفت، اما زیر بار هزینه‌هایش نمی‌رود

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ارتباط دولت و جریان اصلاحات اشاره کرد و گفت: اینکه دولت روحانی با حمایت اصلاحات به روی کارآمد کاملا روشن است، به نظر می‌رسد این جریان در عین اینکه توانست از پتانسیل‌های دولت استفاده کند، اما نمی‌خواهد به زیر بار مشکلات و خطا‌های او برود. جریان اصلاحات از سکوی دولت بالا رفته و بسیاری از مدیریت‌های میانی و پایین دولت را در اختیار قرار داده است، اما نمی‌خواهند مشکلات او را قبول کنند؛ در نتیجه آن‌ها از پتانسیل دولت استفاده کردند، اما معایب و اشکالات او را نپذیرفتند و این از عجایب روزگار است. /باشگاه خبرنگاران

خودکشی زن جوان در کمپ باشگاه استقلال

زن جوان تهرانی در اقدامی هولناک پس از جرو بحث با شوهرش خود را از ساختمان ۵ طبقه به پایین پرتاب کرد و جان سپرد. عصر روز گذشته، خبر خودکشی زن ۳۶ ساله‌ای در بلوار فردوس غرب به کلانتری ۱۱۳ شهرزیبا پایتخت گزارش شد. ماموران پلیس با حضور در محل حادثه با جسد زن جوانی که از بالای ساختمان پنج طبقه منزل شان خود را در محوطه کمپ باشگاه استقلال تهران پرتاب کرده بود مواجه شدند. همسر این زن که در شوک این حادثه به سر می‌برد در اظهاراتش به ماموران کلانتری گفت: «همسرم به بیماری افسردگی دچار شده بود و ساعاتی قبل بین ما یک درگیری لفظی رخ داد که در ادامه همسرم مقابل چشمان من خود را از ساختمان به پایین پرتاب کرد و جان باخت.»

سلاح‌های غیرمجاز به وفور در دسترس مردم است

الهیار ملکشاهی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نمایش گذاشتن افعال مجرمانه در فضای مجازی جرم است، بیان کرد: حمل، نگهداری و خرید و فروش سلاح غیر مجاز در قانون ما جرم است و نیروی انتظامی باید در صورت شهود چنین جرائمی با آن برخورد کند. ملکشاهی گفت:: قانونگذار برای خرید و فروش، قاچاق حمل و نگهداری بدون مجوز سلاح جنگی مانند سلاحی که فرد ضارب در همدان به کار برده است مجازات ۳ سال تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته است. اعمال مجرمانه مرتبط با سلاح‌های شکاری نیز ۶ ماه تا ۳ سال حبس دارد، اما آیا دستگاه قضایی و نیرو انتظامی با این جرائم مقابله می‌کنند؟ متاسفانه سلاح‌های غیر مجاز به وفور در دسترس مردم است. / ایسنا

حق گرفتنی است

حجت الاسلام عسکری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه‌ای گفت:: جلسه دیروز (۹۸/ ۲ / ۱۵) نمایندگان محترم با دکتر نوبخت در امر پی جوئی‌های مربوط به موضوع معوقات معلمان، بسیار خوب و نوید بخش بود. همه ما دیدیم و شنیدیم که رهبر عزیزمان در دیدار اخیر معلمان با ایشان فرمود:: معلمان، محترم، شریف و آبرودار هستند و عزت نفس آنان در امر معیشت باید محفوظ باشد و نباید گذاشت عناصر سیاسی یا بیگانگان از مسایل معیشتی معلمان سوء استفاده کنند. پس از این رهنمود وضوع بطور جدی در دستور کار نمایندگان و دولت قرار گرفت و عارف طی نامه‌ای از ما خواست مطالبات مالی و معوقات آموزش و پرورش را از سال ۱۳۸۲ تا پایان سال ۱۳۹۷ در اختیار کمیسیون قرار بدهیم بنده عرض کردم این مطالبات در سامانه ثبت بدهی‌های دولت قرار دارد با این حال لیست مطالبات یاد شده را در ۴۲ محور از معاونت پشتیبانی و منابع انسانی وزارت دریافت و طی یک نامه رسمی تقدیم کمیسیون کردم و خوشبختانه در صحن کمیسیون با حمایت قاطع نماینده محترم، سر جمع این معوقات که مبلغ بیش از ده هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود، مقرر شد با ساز کاری که کارگروه مشترک دولت و مجلس آن را تعیین می‌کند پرداخت شود. عسکری گفت:: از قدیم گفته اند حق گرفتنی است. دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد و ما با کمک نمایندگان مردم در خانه ملت تلاش می‌کنیم تا معلمان عزیز و با عزت نفس کشورمان به حقوق شرعی و قانونی خودشان برسند و می‌دانیم که نشاط آنان باعث سرور و نشاط فرزندانمان در مدارس خواهد بود/ پانا

۳ میلیارد یورو در اختیار ۲ خانواده مشهور

بررسی فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی (دلار چهارهزارو ۲۰۰ تومانی) و اشخاص حقیقی دریافت‌کننده ارز نیمایی نشان می‌دهد در یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار شخصیت حقیقی و حقوقی در مجموع مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد یورو ارز معادل دلار چهارهزارو ۲۰۰ تومانی از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند که از این مقدار، بیش از ۶.۸ میلیارد یورو در اختیار ۲۵ شرکت اول این فهرست ۱۰ هزارتایی قرار گرفته است؛ ۲۵ شرکتی که شامل چند شرکت واردات نهاده‌های دامی، صنایع غذایی و خودروسازی می‌شود. در بین شرکت‌های دریافت‌کننده ارز، ۳ میلیارد یورو به شرکت‌های دو خانواده مشهور تعلق گرفته است. / شرق

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301891
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما