یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 - 23:55

خیالتان راحت بنزین امسال گران نمی‌شود/+پیشنهاد بویرنیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد: در پی رایزنی‌های مجلس با دولت بنزین امسال گران نمی‌شود چراکه گرانی بنزین مساوی با گرانی بسیاری کالاهای دیگر است.

به گزارش بویـرنیـوز، محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حواشی گران شدن قیمت بنزین، گفت: در پی رایزنی‌های مجلس با دولت، بنزین امسال گران نمی‌شود چراکه گرانی بنزین مساوی با گرانی بسیاری کالاهای دیگر است و دولت نمی‌تواند جلوگیری از گرانی کالاهای دیگر را مدیریت کند لذا مردم از این بابت خیال‌شان راحت باشد.

گرانی بنزین فشارهای اقتصادی به مردم را دوچندان می‌کند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه ادامه داد: مردم در شرایط فعلی نیز فشارهای سختی را متحمل شده‌اند و گرانی بنزین این فشارها را دوچندان می‌کند که دیگر در توان مردم نخواهد بود لذا دولت باید با صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرایی نیاز خود را به بودجه حاصل از گرانی بنزین جبران کند.

افزایش 20درصدی قیمت بنزین به اقتصاد شوک  وارد می کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش تقریباً 20 درصدی قیمت بنزین سبب خواهد شد که شوک به اقتصاد کشور وارد شود، اضافه کرد: این شوک درحالی به اقتصاد به صورت آنی وارد می شود که درآمد 17 هزار میلیارد تومانی دولت از بابت افزایش قیمت بنزین به صورت خرد خرد به حساب دولت واریز خواهد شد و این درآمد به دلیل آنکه به صورت جزئی و نه یکباره به دست دولت می رسد بنابراین نمی‌تواند کارآیی لازم را برای دولت داشته باشد و دولت نمی‌تواند جهت پیش‌بُرد اهداف خود بر روی آن ( از جمله استفاده از آن جهت ایجاد شغل ) برنامه‌ریزی کند.

و اما پیشنهاد بویرنیوز:

طبق عادت همیشه ما سراغ دم دست ترین گزینه می رویم، در موضوع بنزین، گزینه نهایی برای کنترل مصرف و کاهش هزینه ها و یا احتمالاً درآمد زایی برای دولت افزایش قیمت هاست.

به جای افزایش قیمت بنزین که خواه ناخواه تاثیر مستقیم و زیادی بر سایر مقوله های اقتصادی دارد، می توان در وهله اول خودروسازها را مجبور به رعایت استانداردهای بین المللی تولید خودرو کرد، به سمت تولیدات خودروهای بر پایه برق رفت و یا گاز سوز کردن(اگر چه استاندارد نیست برای خوردو) را به صورت مؤثر تری پیگیری کرد.

یکی از دلایل گرایش به سهمیه بندی و افزایش قیمت جلوگیری از قاچاق سوخت است، خب در این مورد می توان نظارت در جایگاه ها و البته کنترل مبادی را قوی تر کرد و قوانین سخت گیرانه تری در برخورد با قاچاقیان لحاظ کرد.

باید بذیرفت بخش زیادی از مصرف متعلق به خودروهای ایرانی است که فاقد کیفیت لازم هستند، ای کاش قبل از دست به کار شدن برای گران کردن بنزین، فکری به حال صنایع خودرو سازی میکردیم که هر طور و با هر استاندارد معیوبی که دوست دارند، تولید می کنند.

سهیمه بندی هم به نظر می رسد باید با مطالعه دقیق مصرف معمولی یک خانوار محاسبه و لحاظ شود، احتساب 60 لیتر آنهم با خودروهای ایرانی که تا 15 لیتر در شهر می سوزانند ابداً منطقی نیست و به نظر می رسد باید در تعیین سهمیه بنزین خودروها واقعی تر به مساله نگاه کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301743
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهدی گفت:

    دولت ادعای زرنگیش میشه و میخواد هم هز توبره بخوره هم از اخور.
    جناب دولت فخیمه خواهشمند است اگر خیلی عطش افزایش قیمت بنزین داری واردات خودرو بنزینی و دیزلی و برقی را با تعرفه صفر ازاد کن که ملت حق انتخاب خودروی کم مصرف ولو گرانقیمت را داشته باشن تا این کارخانجات دولتی بی مصرف هم یه خورده به فکر تولید خودروهای کم مصرف در سطح جهانی بیفتن بعد بنزینو گرون کن.
    ملت چه گناهی دارن که مجبورن هم خودروهای بنجل دست چندم پرمصرف کارخونه هاتونو بخرن هم بنزین لیتری خداتومن بریزن تو ماشینهای پرمصرف تولیدیتون هم تورم ناشی از ازادسازی قیمت بنزین رو هم تحمل کنن.

  2. ناشناس گفت:

    موافق نظر بویرنیوزم

دیدگاه شما