چهارشنبه 28 فروردین 1398 - 23:01

تیم فوتبال شهرداری یاسوج احیاء می شود

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: شورا رای بر احیای تیم فوتبال شهرداری این شهر داده است.

به گزارش بویرنیوز، کیوان آشنا در اولین جلسه رسمی این شورا در سال ۹۸ افزود: با تصویب شورای شهر یاسوج تیم فوتبال شهرداری یاسوج مجددا احیا خواهد شد .

وی اظهارکرد: مدت زمان زیادی است که بحث تیم فوتبال شهرداری یاسوج در شورا مطرح شده است که بحث های اساسی و کارشناسی در این جلسه صورت گرفت .

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج خاطرنشان کرد: گزارش کمیته فرهنگی نیز آماده است و با توجه به مصوبه جلسه شورا رای بر احیای تیم فوتبال شهرداری داده شد .

آشنا تصریح کرد: در همین جلسه کمیسیون فرهنگی تشکیل شد و گزارشی ارائه داده شد که مورد تایید واقع شد و ادامه این گزارش به جلسه بعد شورا موکول شد .

وی ادامه داد: در همین جلسه در ارتباط با آسفالت و روکش آسفالت بحث و تبادل نظر شد که مقرر شد با دعوت از پیمانکاران حوزه فنی در راستای شدت فعالیت در این خصوص، جدول گذاری، ترمیم آسفالت، تعمیر و ترمیم جداول تلاش کنند .

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج عنوان کرد: در همین جلسه در ارتباط با نرخ کرایه تاکسی صحبت بعمل آمد که پیشنهاد دادم تعیین نرخ کرایه تاکسی را به دو مقوله مسافت و ترافیک ارتباط دهید.

آشنا ادامه داد: معمولا مسیرهای پر ترافیک هزینه و وقت بیشتری را برای دارندگان تاکسی هدر می دهد که نرخ کرایه تاکسی در همین زمینه و با تشخیص اعضای محترم شورا تعیین شود .

علی اکبری تبار، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یاسوج نیز گفت: طی جلسات مختلف و بحث های تخصصی احیای مجدد تیم فوتبال شهرداری یاسوج به عنوان یکی از ضروریات اصلی در شهریاسوج مطرح شد .

وی با اشاره به توسعه فرهنگ ورزش در جامعه افزود: ورزش با توجه به ماهیت ذاتی اش می تواند روحیه شادی و نشاط را در جامعه و میان جوانان ایجاد کند و آنها را از سردرگمی موجود نجات دهد .

اکبری تبار با بیان اینکه در دوره گذشته حذف تیم فوتبال شهرداری از دغدغه های اصلی بود، اظهارکرد: بحث هزینه های مالی تیم از جمله مشکلات اصلی در این زمینه بود، چرا که شهرداری به عنوان اسپانسر تیم فعالیت می کرد و همه هزینه ها بر عهده این نهاد بود .

این عضو شورای شهر یاسوج تصریح کرد: مشخص نبودن ورودی و خروجی هزینه های تیم و همچنین بهره مندی بازیکنان و مربیان غیربومی از منفعت هزینه ها باعث بروز مشکلاتی در این زمینه شد .

اکبری تبار با تاکید بر اینکه تشکیل تیم فوتبال یکی از مطالبات و ضروریات شهر یاسوج و مردم این شهر است خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران ورزش جوانان، معاونت عمرانی، مجموعه شورا و مدیرانی که در حوزه فرهنگ ورزش هستند، شد .

وی اضافه کرد: درنظر گرفتن سقف معین برای هزینه های تیم، انتخاب بازیکنان و کادر بومی و مشخص بودن وضعیت ورودی و خروجی هزینه های تیم باید در این کارگروه مشخص شود .

فرشاد نگین تاجی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در خصوص احیای تیم فوتبال شهر یاسوج گفت: پیرو قولی که از ابتدا به مردم داده بودیم و اعتقاد داریم که شهرداری و شورا نسبت به ایجاد شور و نشاط بین جوانان یک سری مسئولیت هایی دارد این تیم احیاء می شود .

وی افزود: پیش از این یک تیم فوتبال به نام شهرداری یاسوج داشته ایم که با توجه به استقبال مردم و شناساندن شهر یاسوج به دیگر نقاط کشور، احیای این تیم از ضروریات است .

نگین تاجی بیان کرد: این تیم فوتبال می تواند زمینه ساز کشف استعدادهای فراوان در بین جوانان استان شود و عملا بخشی از جوانان این شهر با توجه به اینکه تیمی از این شهر در لیگ های معتبر کشوری حضور ندارند ناگزیر به کوچ به دیگر تیم های کشور شده اند که در صورت احیای تیم برای شهر و استان افتخار آفرینی خواهند کرد .

همچنین مسعود خوبانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ضمن ابراز رضایت از احیای مجدد تیم فوتبال شهرداری گفت: موتور محرکه توسعه پایدار نشاط اجتماعی است که باعث کاهش انحرافات می شود و امنیت اجتماعی را افزایش می دهد .

وی افزود: نشاط و شادمانی یک پدیده اجتماعی است که سلامت آحاد جامعه را به همراه دارد و با احیای تیم فوتبال شهرداری می توان به گسترش این پدیده در مرکز استان امیدوار شد .

خوبانی با بیان اینکه انسان موجودی هدفمند است و جویای نشاط و سعادت است، اظهارکرد: احساس شادمانی و نشاط یکی از مهمترین پشتوانه ها برای مقابله با معضلات و ناهنجاری های اجتماعی است .

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه ایران در حوزه شادی در رتبه ۱۱۱ رده بندی سازمان جهانی بهداشت قرار دارد، خاطرنشان کرد: افسردگی در ایران آمار نسبتا بالایی دارد، بنابراین فعالیت بدنی تامین کننده بخش اساسی سلامت عمومی جامعه است .

خوبانی اضافه کرد: در همین راستا با تصمیم اعضای کمیسیون فرهنگی و شورای شهر احیای تیم فوتبال شهرداری یاسوج به عنوان محرک نشاط در دستور کار قرار گرفت.

وی خواستار تشکیل کمیته ای مرکب از اعضای شورا و شهرداری برای شفاف سازی هزینه و سایر مسائل شد .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300582
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کاظم گفت:

    بابا شغل مهم است چاله چوله ها را پر کنید

دیدگاه شما