یکشنبه 25 فروردین 1398 - 1:04

(فیلمی) که بعد از رفتن دکتر تقوی نژاد از سازمان مالیاتی بازتاب گسترده داشت؛ چرا مرد مبارزه بیرحمانه با فساد رفت؟

سخنان دکتر سیدکامل تقوی نژاد در برنامه زنده شبکه 3 بعد از رفتن ایشان از سازمان مالیاتی هم بازتاب های گسترده داشته و حتی برخی معتقدند این گونه موضع گیری های تقوی نژآد به مذاق برخی خوش نمی آید.

به گزارش بویرنیوز، تقوی نژاد به مبارزه با فساد و اجرای عدالت اعتقاد ویژه داشت و او در مدتی که در سازمان مالیاتی و هرجا که بود هیچ چیز را جز برای مردم نخواست و از خود پاکدستی و قانونمداری را به یادگار گذاشت.

اینهمه ترس از حضور تقوی نژاد در محافل بالای اقتصادی چرا؟/عامل که موجب شد طیب نیا تقوی نژاد را به عنوان بازوی راست وزارت اقتصاد برگزیند

سلامت اقتصادی، تخصص و تعهد فاکتورهای مهم در انتخاب تقوی نژاد بعنوان رئیس سازمان امور مالیاتی بوده است، شاید سلامت اقتصادی و مالی و البته تخصص در زمینه امور مالی روحیه فساد ستیزی مهم ترین فاکتورهای جذاب در تقوی نژاد بود که موجب انتخاب او توسط طیب نیا شد.

البته این فساد ستیزی برای تقوی نژاد ساده نبود، او که همیشه به اصل «من مبارزه‌ای بی‌رحمانه با فساد خواهم کرد. این را با هیچکس تعارف نخواهم داشت.» معتقد بود، در سازمان مالیاتی هم از این عقیده کوتاه نیامد.

تقوی نژاد فسادهای بزرگ مالیاتی را در کشور برملا کرد، شناسایی 7 شرکت که 30 هزار خودرو وارد شرکت کردند و 860 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند، مطالبه 6300 میلیارد تومان مالیات از بررسی 3049 حساب مشکوک، شناسایی خرید و فروش ارز با مدارک فردی که چند سال از فوتش می گذرد و بیشمار خلاف اقتصادی دیگر گوشه ای از اقداماتش در سازمان مالیاتی بود.

تقوی نژاد هزینه مقابله با فساد را داد!

همین روحیه عدم تعامل و کوتاه آمدن در مقابل فساد بعدها موجب نارضایتی برخی از خانواده های با نفوذ کشور شده بود، در این شرایط و با وجود فشارهای بیشمار از بیرون، رئیس سابق مالیاتی را که اهل معامله و لابی نبود در شرایط سختی قرار داد، و در اواخر کارش عدم حمایت های مناسب وزارت اقتصاد از او برایش شرایطی رقم زد که از سازمان مالیاتی کنار برود.

مدل موفق مدیریتی تقوی نژاد در سازمان های مختلف، اعضای شورای شهر تهران را نیز راغب کرد تا از تجربه این مدیر موفق جمهوری اسلامی بهره گیرند که در نهایت رقایت های سیاسی بین اعضای شورا مانع از منتفع شهر تهران از هنر مدیریتی سیدکامل شود.

ایران مدیون تقوی نژاد/ او بدون شک محبوب مردم و مغضوب منفعت طللبان شد

تقوی نژاد برای اولین بار در سازمان مالیاتی که اساسش بر درآمد زایی است، اقدام به حذف مالیات اقدامات فرهنگی و کاهش 5 درصدی مالیات صادرکننده ها و تولید کننده گان کرد.

او اخذ مالیات را منوط به سودآوری واحدها و افراد مشمول مالیات البته به اندازه سودی هم که برده اند کرد.

شاید اگر تغییر رویه های مالیاتی، به روز شدن سیستم های مالیاتی و البته درآمد ناشی از مبارزه با فرار مالیاتی نبود در شرایطی که تحریم های چند جانبه درآمدهای نفت را به شدت دچار تزلزل کرده بود، اوضاع کشور جالب نمیشد.

ثبات اقتصاد ایران در دور اول ریاست جمهوری روحانی مدیون مدیران لایقی از جمله طیب نیا و تقوی نژاد است

دوران چهارساله نخست ریاست جمهوری روحانی شرایط اقتصادی خوبی بر کشور حکمفرما بود و تقریباً ثبات قابل قبولی در شاخص های اقتصادی مشاهده می شد، در آن دوره ثبات خوبی در زمینه شاخص های اقتصادی وجود داشت که بی تردید تیم اقتصادی دولت بی تاثیر در رقم زدن آن شرایط نبودند.

به گزارش بویرنیوز، نظام جمهوری اسلامی ایران باید وجود مدیرانی از جنس تقوی نژاد را قدر بداند، مدیرانی که بی توجه به پست و سمت، با وجود همه فشارها و هزینه های افراد با نفوذ و صاحب قدرت، خدمت صادقانه و سالم به مردم و توسعه کشور را مقدم بر هر مسأله ای می دانند.

فیلم سخنان جنجالی تقوی نژاد در تلویزیون:

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300336
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دکترجان نگران نباش
    ماهم نیستیم
    ولی دلمان به حال کسانی می سوزد که خالصانه برای دفاع از عدالت ودفاع از کشور شهید شدند ونمیدونن الآن توی مملکت چه خبره
    وبه حال محرومین وفقرا باید گریست
    آیا. ……………. وصد هزار آیا

  2. ناشناس گفت:

    خدا پشت و پناهت باشه بین این همه دزد

دیدگاه شما