شنبه 24 فروردین 1398 - 11:38

تاکسی های برون شهری مرکز کهگیلویه و بویراحمد دست به اعتصاب زدند/+عکس

استفاده از حمل و نقل عمومی ایمنی بیشتری را نسبت به خودروهای شخصی بخصوص در هنگام سفر برای مسافران ایجاد می‌کند.

به گزارش بویرنیوز، افزایش بی رویه مسافربرهای شخصی مشکلات عدیده ای برای تاکسی های بین شهری یاسوج بوجود آورده است و مسافران و رانندگان تاکسی از شرایط موجود ناراضی هستند.

اگر به ترمینال شهر یاسوج سری بزنید با انبوهی از تاکسی هایی مواجه می شوید که به نوبت منتظر سوارکردن مسافران هستند، از طرف دیگر مسافر کش های شخصی هم برای خود و بدون هماهنگی و مدیریت خاصی مشغول مسافرکشی هستند؛ موضوعی که داد رانندگان تاکسی را درآورده است و حضور مسافربرهای شخصی در جلوی ترمینال و خیابان های اطراف و بلوار شهید قرنی به یک معضل تبدیل شده است.

رانندگان تاکسی های برون شهری یاسوج که برای پیگیری مطالبات خود دست به اعتصاب زنند و خواستار رسیدگی دستگاهها و متولیان امر برای برخورد قانونی هستند .

اعتصاب رانندگان این ترمینال مسافربری، در همان ساعات اولیه صبح امروز، باعث سرگردانی مسافران شده و آن ها برای رسیدن به مقصد در ترمینال ازدحام کرده اند. پس از چند ساعت رانندگان در جلوی استانداری دست به اعتصاب زدند.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر یک نفر مامور راهنمایی و رانندگی در ترمینال یاسوج مستقر است.

وی افزود: روزانه بال خودروهای شخصی برخورد می شود اما اگر نیروی بیشتر نیاز است باید با بنیاد تعاون ناجا قرارداد منعقد شود تا نیروی بیشتری در ترمینال مستقر و از فعالیت خودروهای مسافربر شخصی ممانعت شود.

همچنین محمد حسین نصیری راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: ما هم به وضعیت ترمینال و فعالیت خودروهای مسافربر شخصی معترض هستیم.

وی افزود: برای رفع مشکلات ترمینال و محقق شدن خواسته های رانندگان تاکسی های برون شهری یاسوج نیازمند همکاری و مساعدت بیش از پیش و جدی شهرداری و راهنمایی و رانندگی هستیم.

نصیری راد در خصوص خواسته ها و مطالبات تاکسی های برون شهری یاسوج اظهارکرد: محصور شدن مناسب ترمینال و نداشتن چندین درب ورود و خروج، نصب دوربین های مدار بسته در محوطه ترمینال، جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی و نداشتن استراحتگاه برای رانندگان مهمترین خواسته های رانندگان تاکسی های برون شهری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طی جلسه ای که با راهنمایی و رانندگی شهرستان بویراحمد داشته ایم قرار شد که نیروی راهنمایی تمام وقت در ترمینال جهت جلوگیری از فعالیت خودروهای مسافربر شخصی  مستقر خواهد شد.

به گزارش بویرنیوز، حمل و نقل عمومی علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و هزینه‌ها باعث کاهش تراکم ترافیک می‌شود و فرصت‌های فردی را تقویت می‌کند و با توجه به این امر باید تمهیداتی از سوی متولیان امر از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری و  راهنمایی و رانندگی اتخاذ شود تا خودروهای شخصی ساماندهی و ناوگان عمومی تقویت شوند.

گزارش از عیسی فتحی خبرنگار ایسنا کهگیلویه و بویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=300314
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما