سه شنبه 14 اسفند 1397 - 22:22

آیا رنگ کردن مو در دوران شیردهی مجاز است؟

بویرنیوز- عوارض رنگ کردن مو در دوران شیردهی
خانم‌ها معمولا درخصوص رنگ کردن موها در هنگام بارداری و شیردهی شک و تردید دارند. استفاده از مواد شیمیایی، اسیدها و عناصر دیگر ممکن است نوزاد شیرخوار را به خطر بیندازد. بنابراین در این مقاله در خصوص رنگ کردن موها در دوران شیردهی توضیحات لازم را داده ایم لطفا تا  پایان مقاله ” رنگ کردن مو در دوران شیردهی” با ما همراه باشید.

مضرات رنگ کردن مو در دوران شیردهی:
اغلب، مادران جوان در مورد استفاده از محصولات آرایشی یا رفتن به سالن‌های زیبایی به منظور رنگ کردن موهای خود  در دوران شیردهی نگران هستند، زیرا استفاده از مواد شیمیایی، اسیدها و سایر عناصر موجود در لوازم آرایشی برای سلامت خود مادران و نوزاد این افراد خطرناک می‌باشد. بر این اساس، اکثر مادران می‌خواهند بدانند که آیا رنگ کردن موها در دوران شیردهی می‌تواند سلامت کودک شیرخوار آن‌ها را به خطر بیندازد.

مطالعات نشان می دهد رنگ های دائمی و نیمه دائمی را می توان در طول بارداری و شیردهی استفاده کرد. در واقع احتمال جذب مواد شیمیایی رنگ توسط جریان خون و تاثیر آن بر تولید شیر و سلامتی نوزاد بسیار کم است.

در دوران شیردهی بهتر است کمتر موهای خود را رنگ کنید. رنگهای مو با پایه آمونیاک می تواند باعث آسیب دائمی به فولیکول مو و سفید شدن و ضعیف شدن آن شود. رنـگ کـردن مـوها اصـلا توصیـه نمیشـود. چون رنگهایی که برای موها استفاده میشوند، حاوی مواد شیمیایی مختلفی هستند. البته اگرچه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تمام کارخانههای تولید رنگ سعی میکنند عوارض این محصولات را به حداقل برسانند و مشکلاتشان را کم کنند ولی بازهم توصیه ما، استفاده نکردن از مواد شیمیایی برای رنگ کردن موهاست.

 

رنگ کردن مو در دوران شیردهی,مضرات رنگ کردن مو در دوران شیردهی,عوارض رنگ کردن مو در دوران شیردهیمضرات رنگ کردن مو در دوران شیردهی

روش های جایگزین رنگ کردن مو در دوران شیردهی:
به جای استفاده از رنگ های شیمیایی که حاوی آمونیاک و پروکسید هیدروژن هستند که با پوست واکنش می دهند می توانید از رنگ های گیاهی استفاده کنید. رنگدانه های موجود در برگ حنا به مو رنگ مناسبی می دهد و در طول بارداری و شیردهی مشکلی ایجاد نمی کند.

و یا اگر میخواهید موهایتان را رنگ کنید و نگران سلامتی نوزاد هستید می توانید از روش هایی استفاده کنید که رنگ با پوست سر تماس نداشته باشد زیرا رنگ در این صورت به پوست نفوذ نمی کند و مشکلی ایجاد نمی کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=298612
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما