دوشنبه 13 اسفند 1397 - 18:46

آماری شوکه کننده در آستانه سفرهای نوروزی/هر نیم ساعت یک مرگ در جاده ها!

در ده ماهه امسال ۱۴ هزار و ۶۸۰ کشته در حوادث ترافیکی داشتیم و این یعنی هر نیم ساعت یک نفر در جاده های ایران کشته شدند و چندین برابر این آمار جراحت و معلولیت ناشی از تصادف داشتیم.

به گزارش بویرنیوز، به زودی با آغاز تعطیلات بهاره، سفرهای نوروزیدر کشور آغاز می شود، و با توجه به نقشه های آب و هوایی انتظار می رود استان های مرکزی و جنوبی ایران شاهد حضور مسافران بیشتری باشد.

در بهار گذشته استان فارس که یکی از گردشگر پذیرترین شهرهای ایران در نوروز بود و در عید پیش رو نیز قطعا شاهد حضور مسافران زیادی خواهد بود، رکورد نامیمون بیشترین کشته ناشی از تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داد.

آمار نگران کننده کشته ها، معلولیت ها و جراحات ناشی از سوانح رانندگی باعث شده تصادفات جاده ای سومین عامل مرگ و میر ایرانیان باشد.

همین آمار لزوم مراقبت ها و احتیاط بیش از پیش رانندگان را ضروری می سازد.

همچنان می توان گفت عمده تصادفات منجر به فوت در 30 کیلومتری شهر ها رخ می دهد و بدون شک خستگی و خواب آلودگی، سبقت و سرعت بیجا و گردش به راست از مهم ترین عوامل تصادفات در کشور است.

پرهیز از سبقت های بی جا، توجه به علائم هشداری، عدم رانندگی در مواقع خستگی و خواب آلودگی و در واقع عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان می تواند نجات بخش باشد و آمار فاجعه بار مرگ و میر و معلولیت ناشی از حوادث جاده ای را به حداق برساند.

به گزارش بویرنیوز، به طی مسیر در جاده ها باید بعنوان بخشی از سفر نگاه شود، عجله برای رسیدن به مقصد فقط راه را برای بروز حوادثی تلخ و فاجعه بار فراهم میکند، اگر همه ما به قانون عمل کنیم نه کسی داغدار می شود و نه چشمانی منتظر برای همیشه در انتظار اشک باران می شود…برای جان خود و عزیزانمان هم شده امسال را با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای هم زیباتر کنیم…

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=298502
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اینها خودکشی است نه تصادف . مردم دیگه روانی شده اند

  2. امیرعباس گفت:

    انشالله که امسال مرگ و میر کمتر بشه…

دیدگاه شما