جمعه 19 بهمن 1397 - 13:56

رهبر معظم انقلاب: گاهی در ۲۲ بهمن چون از فلان آقا که به راهپیمایی آمده، خوشتان نمی‌آید، علیه او شعار می‌دهید؛ این غلط است / «مرگ بر آمریکا» یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو

در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (ره) در نوزدهم بهمن‌ماه ۱۳۵۷ و روز نیروی هوایی، جمعی از فرماندهان، افسران، خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) صبح امروز (جمعه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا دیدار کردند.

به گزارش «بویرنیوز»، مهمترین بخش های بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

رژیم آمریکا تجسم شرارت و خشونت است؛ بحران‌ساز و جنگ‌آفرین است. [همواره] و نه‌فقط امروز، حیات رژیم آمریکا به این بوده که برای کسب منافع خودشان دست‌اندازی کنند. آمریکا مظهر شرارت است، آن‌وقت گله می‌کنند که چرا می‌گویید مرگ بر آمریکا

اولاً به حضرات آمریکایی بگویم: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو. یعنی مرگ بر سرمداران آمریکا که در این دوره این افراد هستند.

مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما عده‌ی معدودی که این کشور را اداره می‌کنید؛ ما با ملت آمریکا کاری نداریم

ثانیاً تا وقتی که آمریکا خباثت و رذالت دارد، این مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد.

این روزها صحبت از اروپایی‌ها و پیشنهادهای آن‌ها است. من توصیه‌‌ام این است که به این‌ها هم مثل آمریکا اعتماد نکنند.

درباره‌ آمریکا هم چند سال پیش در زمان مذاکره‌ی هسته‌ای دائماً در جلسه‌ی خصوصی با مسئولین و جلسات عمومی می‌گفتم که به آمریکایی‌ها، به قول و لبخند و امضایشان اعتماد نکنید، این‌ها مورد اعتماد نیستند. خب، نتیجه این شد که مسئولینی که آن روز مذاکره می‌کردند، حالا خودشان می‌آیند و می‌گویند آمریکا غیر قابل اعتماد است!

[حالا هم] درباره‌ی اروپا، نمی‌گویم با آن‌ها ارتباط نداشته باشیم، بحث سر اعتماد است. در خیابان‌های پاریس به مردمی که اعتراض می‌کنند، حمله می‌کنند و کورشان می‌کنند؛ آن‌وقت از ما با کمال وقاحت مطالبه‌ی حقوق بشر می‌کنند. شما اصلاً می‌شناسید حقوق بشر را؟ نه امروز، نه در گذشته و نه در تاریخشان، حقوق بشر را نمی‌شناختند.

به این‌ها نمی‌شود اعتماد کرد و احترام گذاشت؛ بارها این را دیده‌ایم؛ فرانسه یک‌جور، انگیس یک‌جور و هر کدام یک جور دیگر.
البته ما با همه‌ی دنیا غیر از استثناها ارتباط داریم و خواهیم داشت، لکن بدانیم با چه کسی قرار می‌بندیم و سر چه می‌بندیم.

یک توصیه اینکه راه‌پیمایی را مظهر اختلافات قرار ندهید. وقتی پای انقلاب وسط است، اختلاف سلیقه‌ها رنگ می‌بازد.

گاهی در ۲۲ بهمن دیده می‌شود که مثلاً جنابعالی چون از فلان آقا یا فلان رئیس خوشتان نمی‌آید و می‌بینید آمده راه‌پیمایی، بنا می‌کنید علیه او تظاهرات و شعار دادن؛ این غلط است. جای تسویه حساب، ۲۲ بهمن نیست.

شعارهای خودتان را بدهید و کار خود را بکنید اما راه‌پیمایی را مظهر اختلاف و درگیری قرار ندهید، بگذارید همین‌جور باعظمت باقی بماند.

راه‌پیمایی ۲۲ بهمن یکی از شگفتی‌سازی‌هاست؛ مثل خود انقلاب. جشن انقلابِ دیگر کشورها را هم دیده‌ایم که یک مراسم رسمی است و رژه‌ نیروهای نظامی و مانند اینهاست، اما اینکه مردم بیایند به خیابان‌ها، در هوای سرد بهمن و جمعیت‌های عظیم چند ساعت راه بروند و سخنرانی گوش کنند و این [راه‌پیمایی] ۴۰سال ادامه داشته باشد، از شگفتی‌هاست؛ این دشمن‌شکن است و دشمن را مغلوب می‌کند؛ این نشان‌دهنده‌ عزم ملی است؛ این حضور عمومی ملت ایران در صحنه است و نشان‌دهنده‌ وحدت ملی است.

بنده معتقدم امسال این حرکت راه‌پیمایی ۲۲بهمن پرشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297257
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما