چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 23:28

افتتاح پروژهای عمرانی بویراحمد از بهسازی ورودی شهر یاسوج تا کلنگ‌زنی گازرسانی به تنگ سرخ

پروژه‌های شهرستان بویراحمد در حوزه عمرانی با حضور مسؤولان استانی وشهرستانی کلنگ‌زنی و افتتاح شد که از جمله آنها بهسازی ورودی یاسوج و کلنگ‌زنی گازرسانی به روستای تنگ سرخ بود.

افتتاح پروژهای عمرانی بویراحمد از بهسازی ورودی شهر یاسوج تا کلنگ‌زنی گازرسانی به تنگ سرخ

به گزارش بویرنیوز، ششمین روز از دهه فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد اختصاص داشت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس، معاونین استانداری و فرماندار بویراحمد پس از حضور در گلزار شهدای روستای سرآبتاوه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی را آغاز کردند.

اولین پروژه‌ای که مسؤولا استان و شهرستان به آن پرداختند کلنگ‌زنی پروژه بهسازی و ایمن‌سازی ورودی شهر یاسوج به طول 7 کیلومتر بود، کارفرمای این طرح اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است،مدت اجرای طرح 12 ماه و محل تامین اعتبار این پروژه از اعتبارات ملی و استانی است.

غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه ورودی شهر یاسوج گفت: یکی از خواسته‌های قلبی من و احمدی استاندار، ایجاد ورودی مناسب در حد و اندازه شهر یاسوج بوده که امروز به برکت دهه فجر و جشن چهل سالگی انقلاب این مهم عملیاتی شده است.

وی ورودی یاسوج را با توجه به حجم گردشگر زیبنده استان ندانست و عنوان کرد: این پروژه با اعتبار 70 میلیارد ریال در شان شهر یاسوج ساخته می‌شود و با آغاز این پروژه، پروژه یاسوج-بابامیدان از سمت دشتروم و تنگاری که مکان پرخطری است دیده می‌شود.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اعتبار پروژه‌هایی که اشاره شد بیش از 20 میلیارد تومان است که این یک چهارم مبالغ اختصاص یافته در سال 90 است، گفت: سرآبتاوه با 13 هزار نفر جمعیت بزرگترین روستای کشور است، جمعیت تلخسرو 7 هزار نفر و شهرک ولایت از جمعیت بالایی برخودار هستند لذا جاده ورودی یاسوج از سمت شیراز در خورشان نبود و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی خدمات توسط رسانه‌ها ورودی یاسوج در خورشان باشد.

در ادامه علی‌محمد احمدی بیان کرد: بهسازی و ایمن‌سازی ورودی شهر یاسوج نقش بسزایی در روان‌سازی ترافیک و زیباسازی منظر شهری دارد که امیدواریم در بازده 12 ماهه تعریف شده به بهره‌برداری برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یاسوج شهر گردشگرپذیری است و باید ترافیک روانی داشته باشد، ضمن اینکه فضای عمومی نمود فرهنگ مردم است.از همه دستگاه‌های انتظار می‌رود برای به نتیجه رسیدن این پروژه مهم عمرانی همکاری کنند.

بعد از کلنگ‌‌زنی این برنامه مسؤولان استان به سمت روستای تنگ‌سرخ که در چند کیلومتری شهر یاسوج قرار داشت حرکت کردند تا در چهلمین بهار انقلاب کلنگ گازرسانی به تنگ سرخ  را به زمین زدند.

در روستای تنگ سرخ مردم در مسجد این روستا چشم انتظار حضور مسؤولان بودند،شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در آئین کلنگ‌زنی گازرسانی به تنگ سرخ گفت: امروز 83 پروژه با اعتبار 252 میلیارد تومانی در بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد که به نمایندگی از این طرح‌ها 5 طرح اقتصادی و عمرانی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

فرماندار بویراحمد به تسهیلات اشتغال روستایی هم اشاره کرد و گفت: تاکنون 60 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغال روستایی پرداخت شده که 50 درصد این مبلغ به متقاضیان شهرستان بویراحمد داده شده، همچنین دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی طرح‌های خوب اشتغال‌زائی ایجاد کردند که اگر طرح‌های مشاغل روستایی و نهادهای حمایتی را به طرح‌های دهه فجر اضافه می‌کردیم بیش از 500 طرح در استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شد.

این مسؤول بیان کرد: در ماه گذشته بود که بیمارستان بزرگ شهر یاسوج افتتاح شد که این پروژه نیز بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرد که سر جمع در سال 97، رقم 600 میلیارد تومان در بویراحمد هزینه شد که در تاریخ استان بی‌سابقه است.

وی عنوان کرد: در حوزه گازرسانی، 17 روستای بخش دلی‌خمسیر کبگیان و 9 روستای تنگ سرخ تا دهه فجر سال آبنده از نعمت گاز برخودار می‌شوند که در این حوزه نیز شاهد تغییر و تحول در خدمت‌رسانی خواهیم بود.

فرماندار بویراحمد به دیگر پروژه‌های افتتاحی اشاره کرد و گفت: 750 واحد مسکن مهر با اعتبار 36 میلیارد تومان در شهرستان بویراحمد احداث و به متقاضیان واگذار شد که با واگذاری این واحدها پرونده مسکن مهر در شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد بسته شد.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از 10 سالن ورزشی، افتتاح دو مدرسه 9 و 6 کلاسه سپیدار و سروک،  افتتاح مرکز جامع سلامت مارگن و یاسوج، ساماندهی گلزار شهدا و بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی با اعتبار بیش از 8 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در این شهرستان است.

به گزارش فارس؛ پروژه گازرسانی به 9 روستای تنگ سرخ شامل اسلام‌آباد، اله‌آباد، پاسگاه ژاندارمری تنگ سرخ، تنگ خشک، تنگ مشکان، چشمه پهن، گنجگان سفلی و گنجگان علیا با یکهزار و 76 خانوار و پوشش جمعیتی بالغ بر 4 هزار و304 نفر و اعتبار 80 میلیارد ریالی امروز کلنگ‌زنی شد و قرار است تا دهه فجر سال آینده مشعل‌های گاز در این روستای منطقه بویراحمد روشن شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=297176
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما