یکشنبه 7 بهمن 1397 - 16:40

معاون استاندار؛ عزمی در به سرانجام رساندن پتروشیمی دهدشت نیست

معاون امور عمرانی استاندار در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: عزمی در به سرانجام رساندن پتروشیمی دهدشت توسط سرمایه‌گذار نیست چرا که این پروژه پس از 13 سال تنها 15درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش بویرنیوز، نشست ستاد اقتصاد مقاومتی ظهر امروز به ریاست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که بررسی وضعیت دو طرح پتروشیمی مهم استان در شهرهای گچساران و دهدشت که برای اولین بار در این ستاد مطرح شد یکی از دستور کارهای جلسه بود.

در ابتدای این نشست جمشید مبارکی مدیرعامل طرح پتروشیمی گچساران بیان کرد: پتروشیمی گچساران برای سه ماهه سال 98 هدف‌گذاری شده بود که وارد مدار شود اما تحریم‌ها، مشکلات در نقدینگی و موانع ترخیص تجهیزات گمرکی و مشکلات مالیاتی هدف‌گذاری طرح را با مشکل مواجه کرده است.

وی بیان کرد: رفع مشکلات موجود نیازمند همکاری مسؤولان استان است و امیدواریم اقدامات لازم برای رفع بخش از مشکلات طرح پتروشیمی گچساران که هم‌اکنون بیش از 50 درصد پیشرفت دارد شود و در صورت حل مشکلات رشد خوبی در پتروشیمی را شاهد خواهیم بود.

مبارکی بیان کرد: پتروشیمی گچساران قرار است تولید اتیلن واحدهای پتروشیمی ممسنی، بروجن و دهدشت را تامین کند ضمن اینکه خوراک پتروشیمی گچساران از پالایشگاه بید بلند بهبهان تامین می‌شود.

در ادامه محمدرضا صاحب‌نصب مدیرعامل طرح پتروشیمی دهدشت پیشرفت این طرح اقتصادی را 15.85 درصد عنوان کرد و گفت: برای ادامه این طرح با مشکلات و موانع بانکی مواجه هستیم که در صورت رفع موانع بانکی در یک بازده زمانی، پیشرفت طرح به 40 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تولید پتروشیمی دهدشت پلی‌اتیلن سنگین است، گفت: سهامداران پتروشیمی گچساران و دهدشت یک نفر است، عظیم و اراده برای ادامه کار وجود دارد و تنها خواستار تامین منابع ارزی و ریالی طرح از طریق صندوق توسعه ملی هستیم.

اما عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پایین بودن پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دهدشت واکنش نشان داد و گفت: پذیرفتنی نیست که از سال 84 تا کنون که بیش از 13 سال از آغاز این طرح می‌گذرد تنها 15.85 درصد پیشرفت داشته باشد، در آن سال‌ها مشکلات تحریم و منابع کمتر بود اما اراده‌ای برای ادامه کار وجود ندارد.

وی عنوان کرد: احساس می‌کنم سرمایه‌گذاران دغدغه‌ای برای توسعه پتروشیمی‌ها ندارند که از آنها می‌خواهیم تکلیف ما در پتروشیمی دهدشت را مشخص کنند اگر نمی‌توانند کاری انجام دهند بگویند، ما چقدر به مردم دهدشت و این استان بگویم ان‌شاالله امسال و یا سال آینده پتروشیمی راه‌اندازی می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: مجوز پتروشیمی لردگان، ایلام و دهدشت با هم صادر شد و در حال حاضر پتروشیمی ایلام 100 درصد و لردگان 80درصد پیشرفت دارد اما پیشرفت پتروشیمی دهدشت 15.85 درصد است .

جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس جلسه نسبت به وضعیت پتروشیمی دهدشت گفت: تغییر مدیران یکی از علل پایین بودن پتروشیمی دهدشت است اما انتظار می‌رفت مدیرعامل مشکلات را احصا تا ما از طریق دفتر نهاد ریاست جمهوری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وضعیت را پیگیری می‌کردیم.

وی عنوان کرد: جوانان بیکار استان چشم‌انتظار بهره‌برداری از پتروشیمی دهدشت هستند و از مسؤولان خصوصا استاندار انتظار دارند به این موضوع رسیدگی کند، ما قول می‌دهیم از طریق وزارت صنعت تخصیص منابع ارزی صندوق توسعه ملی از طریق بانک ملت را دنبال کنیم./فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296803
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما