یکشنبه 7 بهمن 1397 - 9:47

ورود سامانه بارشی به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی جدیدی از غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود که افزایش ابر، بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید را دراین مناطق به همراه خواهد داشت.

امین حسین نقشینه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: به تدریج با تقویت این سامانه بارشی گستره آن به دامنه های زاگرس مرکزی، شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز و تهران خواهد رسید.
وی اظهار داشت: شدت بارندگی های امروز روی استان های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، غرب کردستان، چهارمحال و بختیاری ، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: فردا این سامانه در تمام نیمه غربی کشور و دامنه های البرز مرکزی و به صورت پراکنده برای مناطقی از شمال شرق کشور بارندگی به همراه خواهد داشت و بیشینه بارندگی در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ، اردبیل، کردستان، کرمانشاه ، زنجان ، قزوین، البرز ، شمال تهران، شمال خوزستان ، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر این استان ها به صورت برف و کولاک خواهد بود. برای استان های جنوب غرب به صورت رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها پیش بینی شده است.
وی افزود: برای این منظور اخطاریه ای صادر شده که فردا بارش باران همراه با ذوب برف، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل رودخانه ها در استان های خوزستان، تهران، البرز و قزوین رخ می دهد و در استان های خوزستان، ایلام، شمال بوشهر، غرب فارس نیز بارش باران به صورت تگرگ پیش بینی شده است.
نقشینه ادامه داد: همچنین بارش برای استان های لرستان، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان به صورت باران و در ارتفاعات این استان ها به صورت برف خواهد بود . سه شنبه نیز جریان باران و ذوب شدن برف و سیلابی شدن مسیل ها در نیمه شمالی بوشهر رخ خواهد داد و روی ارتفاعات نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت برف پیش بینی شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: به علت بارش برف جاده های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و زاگرس لغزنده خواهد شد از این رو توصیه می شود افراد از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم سفر، به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.
وی گفت: همچنین شمال خلیج فارس یعنی سواحل خوزستان و بوشهر از امروز بعدازظهر مواج و فردا توفانی خواهد شد به طوری که طول موج آن به یک و نیم تا دو متر خواهد رسید و تا اوایل سه شنبه این شرایط ادامه دارد بنابراین قایق های سبک و تفریحی از رفتن به دریا خودداری کنند و در صورت لزوم حتما نکات ایمنی و احتیاط را رعایت کنند.
نقشینه افزود: همچنین دوشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در نیمه غربی سواحل آغاز می شود که شدت آن در استان گیلان خواهد بود، سه شنبه گستره این سامانه افزایش می یابد و بخش هایی از شمال شرق، شرق و جنوب سواحل خزر را در بر می گیرد که شاهد کاهش دمای 10 درجه ای در سواحل شمالی خواهیم بود.
وی گفت: سه شنبه از شدت بارش ها کاسته و چهارشنبه از نوار شرقی کشور خارج می شود که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه شاهد کاهش محسوس دما در مشهد خواهیم بود.

*** وضعیت هوای تهران/ سردترین و گرمترین نقاط کشور
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای تهران امروز غبار محلی و بعدازظهر افزایش ابر و اوایل شب بارش خواهد داشت، در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود، فردا نیز تهران ابری و بارانی است و شاهد کاهش دمایی حدود 4 درجه خواهیم بود.
وی افزود: بیشینه دمای امروز فرودگاه مهرآباد 15 درجه و فردا 11 درجه خواهد بود و کمینه فردا صبح 6 درجه پیش بینی شده است.
نقشینه اظهار داشت: همچنین شهر کرد و فیروزکوه با دمای 7 درجه زیر صفر، بیرجند و همدان 4 درجه زیر صفر و بوشهر 26 درجه بالای صفر و بندرعباس 25 درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مراکز استانی کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296774
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما