یکشنبه 7 بهمن 1397 - 9:34

آقای استاندار درجا زدید؟

سید ولی موسوی

سید ولی موسوی فعال رسانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی آورده است: در عصر ارتباطات و اطلاعات که لحظه به لحظه  شاهد  رشد  شتابان  تکنولوژی  هستیم و میل به آگاهی  لحظه‌ای شده است ، آگاهی‌های اجتماعی بشر نیز  روند  چشمگیری نسبت به گذشته  پیدا کرده است.

رفتار و نگاه  مسؤولان به مردم  در این میان از نگاه  تیز بین مردم در عصر آگاهی در امان نیست و هرگونه  تغییر رفتار  را به خوبی می‌فهمند.

مردم نجیب  این دیار در طول حیات انقلاب اسلامی نشان داده‌اند از مسؤولان جلوتر هستند و در همه صحنه‌ها حضوری فعال دارند و همیشه هم قدردان خدمات نظام اسلامی بوده‌اند و مسوولانی را که در راه کاهش آلام و دردهای آنان و کمک به توسعه، پیشرفت و آبادانی تلاش مضاعفی دارند را خوب قدر می‌دانند.

مردم از تبیعض و بی‌عدالتی، نگاه‌های بخشی، قومی، سیاسی و طایفه‌ای در ارائه خدمات به آنها نگرانند و این مسائل را به خوبی لمس می‌کنند.

امروز دیگر با شعار و گفتار درمانی نمی‌توان رضایت مردم را جلب کرد و به آنها وعده داد.

وعده مبارزه با فساد و تبعیض و بی‌عدالتی، وعده برخورد با استخدام‌های فله‌ای و بدون ضابطه در دستگاه‌های اجرایی در قالب‌های مختلف، وعده توسعه زیرساخت‌ها برای برون رفت از وضع موجود و ده‌ها وعده دیگر.

امروز مردم در عمل می‌خواهند بدانند مسؤولان در راه خدمت به آنان چه گام‌هایی بر می‌دارند که موجب کاهش آلام و دردهای  آنها شده است.

امروز مردم می‌خواهند بدانند با کدام مدیر متخلف در بکارگیری نیرو برخورد شده است.

امروز مردم می‌خواهند بدانند با متخلفین به قانون در هر پست و مقامی که هستند مسؤولان چگونه برخورد می‌کنند.

امروز مردم می‌خواهند بدانند بازدیدهای سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی در تحرک و پویایی سازمان‌ها و  ارائه خدمت به آنان تا چه اندازه موثر بوده است.

امروز حتی در تودیع و معارفه‌های مسؤولان ارشد شهرستانی یعنی فرمانداران نیز  کار به جایی رسیده که استاندار به عنوان نماینده ارشد استان نگاهی تبعیض آمیز دارد.

چه فرقی بین تکریم و معارفه فرماندار سابق و فعلی شهرستان کهگیلویه که هر دو از چهره‌های فرهیخته علمی و دانشگاهی هستند با فرماندار سابق و فعلی شهرستان گچساران که هر دو نیز خدمتگذار مردم بوده‌اند وجود دارد.

به چه دلیل استاندار، معاونین و مجموعه مدیران دستگاه‌های در تکریم و معارفه فرماندار گچساران دست جمعی شرکت می‌کنند و فرماندار دیگری از دیار دیگری در این استان را پشت درهای بسته بدون از حضور رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی معرفی می‌کنند.

جناب استاندار:

نه تنها نخبگان  و فعالان اجتماعی و سیاسی  بلکه عامه مردم این برخورد تبعیض آمیز را می‌فهمند حضور شما و دیگر معاونین و مدیران حاوی چه پیامی است که در کهگیلویه و دیگر شهرستانها این قدر پرشور نبود.

شما به عنوان نماینده عالی دولت باید همه استان را به یک چشم نگاه کنید و الگویی باشید برای سایر مدیران، اما متاسفانه در عمل اینگونه نیست.

استاندار محترم جناب آقای دکتر احمدی

در بدو سکانداری شما به عنوان استاندار کهگیلویه بویراحمد و آغاز دولت دوازدهم این امید می‌رفت که مدیران ضعیف و ناکارآمد جای خویش را به مدیران تازه نفس دهند و هوای تازه‌ای در بدنه مدیریتی استان رخ دهد اما وابستگی مدیران به نمایندگان آنقدر قوی بود که نه تنها هیچ گونه تغییری حادث نشد بلکه انتقادات  شما از اوضاع مدیریتی به جایی نرسید.

جناب استاندار

نظارت ضعیف بر بازار و کنترل قیمت‌ها این روزها داد مردم را در آورده است اگر محبت کنید وقتی را به گشت و گذار در بازار بگذارید متوجه می‌شوید چه فشارهایی را مردم از نظر اقتصادی تحمل می‌کنند.

قیمت اجناس چند برابر شده، رکود در اکثر صنوف حکمفرماست اما درآمده‌ها هیچ تغییری نکرده است، بسته‌های حمایتی ناچیز که دولت اعلام کرده  هم خیلی‌ها از آن محروم هستند و نمی‌دانند به کجا مراجعه کنند و هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی هم صورت نمی‌گیرد.

جناب استاندار:

در آستانه 40 سالگی انقلاب باید کام مردم را با خبرهای خوب و امید بخش شیرین کنیم و خدمات نظام اسلامی را به زیبایی به تصویر بکشیم اما چه زیباست که مدیران و مسؤولان نیز انتقادات و کم کاری‌ها را بپذیرند و در خدمت به مردم شب و روز نشناسند.

امام راحل عظیم الشانمان خیر و دنیا و آخرت مسؤولان را در خدمت‌رسانی صادقانه به مردم می‌دانست و امروز رهبر فرزانه انقلاب بر همین نکته تاکید دارد که مسؤولان قدر این مردم را بدانند و خدمتگذار مردم باشند.

به برکت انقلاب خدمات زیادی به مردم در اقصی نقاط کشور و این استان انجام گرفت  اما امروز هستند روستاهایی که برخی از آنان از نعمت راه ارتباطی مناسب درجه سه  هم برخوردار نیستند و این زیبنده مسؤولان نیست که آدرس یکی از این روستاها را در نشست خبری قبلی به شما دادم ولی دریغ از یک بازدید.

زیرساخت‌های روستایی ما آنقدر ضعیف هستند که با یک باد و باران  خطوط ارتباطی و برق قطع می‌شود و مدت‌ها طول می‌کشد تا به مدار برگردند.

جناب استاندار
امروز وقت آن فرا رسیده است که از اتاق‌های بسته‌ای بیرون آیید و به عنوان نمایند عالی دولت در روستاها و شهرها به میان مردم بروید و در قالب میز خدمت مسائل و مشکلات مردم را بشنوید و با کمک مردم راهکاری برای برون رفت از آن پیدا کنید.

امروز وقت آن فرا رسیده تا همه استان را به یک چشم نگاه کنید چرا که نگاه بخشی، قومی، قبیله‌ای و تاثیر پذیری از سیاسیون در خدمت‌رسانی به مردم در هر شرایطی محکوم است و با این نگاهها رنگ بوی توسعه را نخواهیم دید.
جناب استاندار:

در انتخاب همکاران خویش و مدیران دستگاه‌های اجرایی اصل بر تخصص گرایی و کار بلد بودن باشد نه تاثیرپذیری از نمایندگان،  تا کارها نلنگد و با تدبیر و هوشمندی شاهد خدمتگذاری بهتر به مردم عزیزمان باشیم.

اکنون  که در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی هستیم  فرصت مناسبی است که در یک نشست خبری ضمن بیان گزارشی از فعالیتهای دوران مدیریت خویش به سوالات و ابهامات مدیریتی نیز پاسخ دهید.

و کلام آخر
بدانید دوران کوتاه زندگی هر انسان زمان اندکی است که برای ایفای نقش انسانی و اجتماعی در اختیار او قرار می‌گیرد و مجموعه اعمال و رفتار انسان در این زمان کوتاه علاوه بر تاثیر بر سرنوشت خود او در پیدایش تحولات اجتماعی نیز بی تاثیر نیست.

اگر افراد در وقت توانایی و در فرصت‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد از حق و عدالت پیروی کرده و خود را از هوای نفس و وسوسه‌های مادی و دنیوی برحذر دارند سعادت دنیا و آخرت را به دست می‌آورند و اگر از این فرصت‌ها برای ارضای هوای نفس استفاده کنند در اندک زمان همه چیز خود را از دست رفته می‌بینند.

امیدوارم که شما به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید نه تنها در مردم امید به آینده‌ای بانشاط و شاداب را نهادینه بلکه عموم مردم استان را در کنار خود و دولت داشته باشید که قطعاً مردم خدمات صادقانه را از آن به نیکی یاد خواهند کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296764
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما