یکشنبه 7 بهمن 1397 - 9:43

در حاشیه برخی پیشنهادات مجلسیان/نمایندگان محترم دقیقاً نماینده کدام ملت هستند؟!

گروه اجتماعی- این روزها اخباری از برخی پیشنهادات مجلس بیرون می آید که البته بیشتر دستمایه طنز برای مردم شده است.

به گزارش بویرنیوز، «هر ایرانی روزی یک لیتر بنزین» یکی از آخرین شاهکارهای برخی نمایندگان مردم! در مجلس است که البته فضای شاد و طنزگونه ای را برای مردم ایجاد کرده است.

در خصوص این پیشنهاد چند نکته قابل توجه است:

اولاً این دست پیشنهادات ضربه به عزت مردم است، اگر برای شما مدیریت مصرف مهم است قطعاً باید از خودروسازها شروع کنید، چرا مردم باید تاوان همه موارد را بپردازند؟

بله برای همه ما ایرانی ها باید صرفه جویی و کمک به توسعه کشور مهم باشد، اما چرا شما از قوانین الزام آورتر و سخت تر برای خودروسازان، که خودروهای با کیفیت و کم مصرف عرضه کنند سخن و پیشنهادی نمی دهید؟

این طرح و پیشنهاد از طرف هر کسی هست مشخص نیست نماینده کدام ملت است، خواسته مردم در ابتدا تولید محصولات و خودروهای با کیفیت است و در ثانی سهمیه بندی هم اگر قرار هست بشود به نشبت مصرف متوسط باید به مردم سهمیه داده شود، عمده مردم خودروهای ایرانی سوار هستند و این خودروها نیز مصرف بسیار بالایی دارند.

از طرفی با این اقدام قطعاً زمینه گرانی ایجاد خواهد شد،تجربه نشان داده است هر زمانی تصمیم بر سهمیه بندی گرفته شده به تبع آن گرانی جدیدی بر مردم تحمیل شده است، در شرایط کنونی این مردم دیگر تاب و توان گرانی و تورم بیشتر را ندارند.

به گزارش بویرنیوز، همه ما موافق حراست از منابع کشور و صرفه جویی برای ایرانی آباد هستیم، اما هر اقدامی اصول و منطق خاص خود را دارد، پیشنهاد می شود حالت های مختلف برای سهمیه بندی منطقی بر اساس مصرف متوسط یک خانوار به نظرخواهی مردم برسد، اگر واقعاً شما نماینده این مردم هستید باید صدا و خواسته آنها را بشنوید.

برای سایر مردم که خودرو ندارند قطعاً می توان بسته های حمایتی به همین میزان که در نظر دارید به صورت مستمر پرداخت شود و یا در هزینه های آموزش و بهداشت به آنها کمک بیشتری شود.

بر پایه این گزارش اگرچه رئیس مجلس از عدم وجود طرحی برای سهمیه بندی بنزین خبر داد اما در روزهای گذشته پیشنهاد برخی نمایندگان برای سهیمه هر ایرانی روزی یک لیتر خبر ساز شده بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296760
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما