جمعه 28 دی 1397 - 21:42

تسهیلات پارک علم و فناوری به فناوران کهگیلویه و بویراحمد/مسابقه ویژه در استان در آینده نزدیک(+جزئیات)

به گزارش خبرنگار بویر نیوز، سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: در سال 1395، استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور تنها استانی بود که پارک علم و فناوری نداشت،علیرغم اینکه در طرح های سفر ریاست جمهوری طرح پارک علم و فناوری پیش بینی نشده بود،اما به خواست استاندار از رییس جمهور این طرح تصویب شد و در نهایت اولین استانی بودیم که قبل از تاسیس،کل بودجه را در اختیار داشتیم.

وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 به صورت کامل راه اندازی شد و در ساختمانی مستقل با 1135 متر مربع وهزینه یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان در کاشانی 14 مستقر شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به مصوبه ای که معطل مانده و از سوی دانشگاه پیام نور استان تا کنون عملی نشده است، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه پیام نور کشور، قرار بود سوله و سایت ورزشی این دانشگاه جهت استقرار شرکت های فناورانه و واحدهای رشد در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گیرد اما تاکنون این مصوبه عملی نشده است.

هاشمی تصریح کرد: هم اکنون ۱۳ واحد فناور و سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری این استان مستقر هستند که این واحدهای مبتنی بر دانش، تا کنون توانسته اند  ۷۰ فرصت شغلی ایجاد کنند.

دکتر هاشمی گفت: حلقه ی مفقوده ای که بین علم و تکنولوژی و علم و صنعت وجود دارد توسط پارک علم و فناوری تکمیل خواهد شد.

وی همچنین به مزیت های پارک علم و فناوری اشاره کرد و افزود: هدف اصلی پارک بالغ کردن شرکت های رشد نکرده و کوچک است.

خدمات استقرار،پشتیبانی عمومی،خدمات فنی و تخصصی،خدمات مشاوره و آموزش و خدمات بازاریابی را از جمله مزیت های پارک علم و فناوری بیان کرد.

وی از گستردگی زمینه های فعالیت پارک علم و فناوری گفت و عنوان کرد: نفت، گاز و پتروشیمی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع دستی ، گردشگری و توریسم، کشاورزی و گیاهان دارویی بخش هایی است که شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری می تواند قابلیت اثرگذاری ویژه ای داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: تعداد قابل توجهی مرکز رشد غیر پارکی در استان داریم که نمی توانند از حمایتهای پارک بهره ببرند،اما دو مرکز رشد زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان در شهرهای یاسوج و گچساران راه اندازی شده و فعالیت دارند.

هاشمی در خصوص حمایت از شرکت های فناور، بیان کرد: بسته به اینکه شرکت در چه مرحله ای قرار گرفته باشد و چه حمایت هایی بخواهد، پارک میتواند کمک کند و بخشی از کمک ها حتی بلا عوض است.

وی ادامه داد: اگر شرکتی مزیت های قابل توجه داشته باشد تسهیلات بانکی تا سقف ۷۰ میلیون تومان، بدون سود و با دوره تنفس و بازپرداخت سه ساله به شرکت های رشد پرداخت می شود و تاکنون چند  شرکت مستقر در پارک علم و فناوری از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان مصوب استفاده کرده اند.

وی برای شرکت های دانش بنیان خبر خوشی هم داشت، هاشمی از معافیت های ویژه برای ای قبیل شرکت ها گفت و عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان مشمول معافیت های مالیاتی، گمرکی و عوارض شهرداری می شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مسابقه ویژه علمی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: چرخه پژوهش، نوآوری و اشتغال را باید تکمیل کنیم، یکی از کارهایی که در راستای فرهنگ سازی پارک ها انجام می دهیم استارت آپ ها و ایده شو است که مهمترین حسن آن تشویق افراد برای ایده پردازی است، مسابقه “ایده شو” محدودیت زمانی ندارد در آینده نزدیک در دانشگاههای علوم پزشکی و آزاد یاسوج برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان دو بخش هستند.برخی از دل صنعت بیرون می آیند و برخی دیگر نیز از دل تحقیقات دانشجویی بیرون می آیند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296424
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امیدوارم از استارتاپ ها واقعا حمایت بشه نسل جوان می تونن برای پیشرفت صنعت بسیار مفید باشند .. فقط باید باورشون کرد و بهشون فرصت داد.

دیدگاه شما