یکشنبه 23 دی 1397 - 21:03

تعطیلی مجهز ترین کشتارگاه یاسوج هدیه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به 80 کارگر فقیر!/ پس حمایت از کالای ایرانی چه شد؟

گروه اجتماعی- عدم تصمیم گیری درست و ناتوانی مسئولان جهاد کشاروزی و اقتصادی و صنعت استان در نهایت موجب تعطیلی یکی از مجزترین کشتارگاه های صنعتی ایران در یاسوج شد.

به گزارش بویرنیوز، کشتارگاه مرکز کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ به بخش خصوصی واگذار شد، پس از واگذاری روند تجهیز و نوسازی آن با هزینه های میلیاردی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی شد و این کشتارگاه تبدیل به یکی از مجهزترین و تمیزترین کشتارگاه های صنعتی کشور بدل شد.

در هفته های اخیر ناتوانی مسئولان مرتبط با تامین دام موجب بسته شدن درب این کشتارگا و بیکاری 80 کارگر مستقیم و از میان رفتن حدود 500 شغل غیر مستقیم در استان شد.

آمار نامیمون در آستانه 40 سالگی انقلاب

حدود 6 ماه پیش رئیس جهاد کشاورزی با حضور در کشتارگاه یاسوج گفت: در کشتارگاه دام شهر یاسوج روزانه ظرفیت کشتار هزار رأس دام سبک و یکصد رأس دام سنگین وجود دارد، در صورتی‌که سرمایه‌گذار قصد توسعه کشتارگاه یاسوج را داشته باشد، با جدیت حمایت می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان نیز با اهمیت سلامت مردم گفت: کشتارگاه یاسوج جز مجهزترین کشتارگاه‌ها در کشور است که بخش اعظمی از گوشت مورد نیاز استان را راهی بازار مصرف می کند.

اما این وعده های و تعاریف تنها در حد شعار باقی مانده است و امروز در خبری نا میمون، تعطیلی یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی و کشتارگاه نمونه کهگیلویه و بویراحمد به گوش میرسد.

800 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد!/ سلامتی مردم چقدر برای مسئولان مهم است؟!

از طرفی بسته بودن این کشتارگاه صنعتی استاندارد زمینه فعالتر شدن مراکز دام غیر مجاز را به شدت رشد داده است.

مراکز کشتار غیر مجاز که تنها در منطقه دشت روم روزانه بیش از 300 لاشه گوسفند در فضایی کثیف و ناسالم کشتار می شوند، و گوشتی بدون تایید بهداشت و بدون هیچگونه آزمایش و اطمینان از سالم بودن گوسفند به مردم عرضه می شود.

جای تعجب دارد با وجود بیماری های خطرناک قابل انتقال از دام به انسان اما هیچگونه برخورد ملموس و قابل توجهی با مراکز غیر مجاز عرضه دام به ویژه در منطقه دشت روم، دارشاهی، مادوان و تنگاری نمی شود.

راهی که شما می روید به ترکستان است/دهن کجی به سخنان مقام معظم رهبری

ورود دام زنده از خارج از کشور و عرضه گوشت گرم دولتی اگرچه در ظاهر خوب است و مسکنی هر چند موقت برای سامان دادن به بازار گوشت گرم می شود اما به نظر می رسد این چاره کار نیست و در سالی که مزین به حمایت از کالای ایرانی است به نظر می رسد این شیوه منسوخ تنها دهن کجی به سخنان مقام معظم رهبری است و بس!

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد می توانند گوشه ای از هزینه هایی را که صرف خرید، حمل و نقل، عرضه و نظارت گوشت های وارداتی می کنند به دامداران استان بدهند، زمینه تامین علوفه دولتی و ارزان قیمت برای دامداران را فراهم کنند تا قیمت ها کنترل و تنظبم شود.

قطعاً کمی هزینه بیشتر ارزش حمایت از کسب و کارهای داخل را دارد، همانطور که رهبر انقلاب دستور جدی برای حمایت از اشتغال و تولید داخلی دادند، مسئولان استان نیز باید در عمل پایبند به این سخنان ارزشمند باشند.

به گزارش بویرنیوز، کشتارگاه یاسوج بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه های کشور در هفته های اخیر با عدم تصمیم گیری منطقی و در سایه ناتوانی مسئولان مربوطه، عملاً به سمت تعطیلی و از میان رفتن 80 شغل مستقیم و حدود 500 شغل غیر مستقیم سوق پیدا کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296210
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    تقصیر دولت قبله. علی برکت اله

  2. هیس گفت:

    متاسفانه بی مسولیت ترین مسولین مملکت در استان ما جمع شدن عامل عدم توسعه این استان باند بازی پارتی بازی و مسولین بی مسولیت

  3. ناشناس گفت:

    باسلام وعرض خسته نباشید خدمت بویرنیوز
    آقای دکتر بهمنش توانستی برای جمع کردن قصابی های دشتروم چه کارکنی حالا توشهر هم همه شدن ماهی فروش آخ وبخت ایما

  4. کارشناس گفت:

    سیاست های یک بام و دو هوای معاون اقتصادی استانداری در برخورد با مسائل :
    از یکطرف مراکز کشتار دام در منطقه تنگاری دشتروم رو تعطیل می کنند
    از طرف دیگر گوشت قرمز منجمد و گوشت گرم گوسفندی وارد بازار می کنند
    بعد شعار حمایت از کشتارگاه استان رو می دهند
    هر چند همه به خوبی میدانند این یک نوع رفتار مدیریتی تکراری و منسوخ هست
    ولی بعضی فکر میکنند با این روشها در بین مردم صاحب اعتبار سیاسی و اجتماعی خواهند شد و اشتباهات گذشته شان به فراموشی سپرده خواهد شد
    غافل از اینکه ، بیشترین آسیب رو از این رفتار معاون گرمسیری ، نماینده حامی ایشان خواهد خورد و اذهان عمومی تخلفات ایشان را در مناصب مدیریتی قبلی خصوصاً در سازمان جهادکشاورزی فراموش نخواهند کرد
    پس تا دیر نشده باید به فکر جایگزین ایشان بود…

دیدگاه شما