یکشنبه 16 دی 1397 - 10:06

سلاخی تدبیر در قصابی‌های یاسوج

داریوش بهنیازاده

بویرنیوز- داریوش بهنیازاده، جالب است که با این وضعیت هر روز در استان جلسه می‌گذارند و در پی رونق صنعت گردشگری هستند

در حالی که از قصابی‌های پایتخت طبیعت ایران همانجا که مهد عشایر دامدار زاگرس‌نشین است بوی بی‌تدبیری می‌آید.

حرف امروز ما سخن از بی‌تدبیری در بازار سکه و ارز و طلا نیست. امروز در بازار مردم از قیمت سرسام آور جالیزی‌های کم قیمت دیروز همچو کدو و بادمجان به ستوه آمده‌اند، محصولاتی که این روزها غزل خداحافظی از سفره‌ها خوانده‌‌اند.

مسؤولان دولت تدبیر و امید در 5 سال اخیر چه آمارهایی که از طریق ما و همه رسانه‌ها به خورد مردم ندادند یک روز از ثابت نگه داشتن نرخ تورم و روز دیگر از پایین آوردن چندین و چند درصدی آن. خوب به یاد داریم که در نشست مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی استان در گرماگرم دولت یازدهم از تولیدات 800 هزار تنی محصولات کشاورزی و دامی و شیلات سخن می‌گفتند.

هرگز از یاد نمی‌بریم که در خلال ارائه این آمارها چه بلایی که بر سر دولت قبل نمی‌آوردند و کار به جایی رسیده بود که ادامه آن دولت را موجب فلاکت و قحطی‌زدگی می‌دانستند. اما امروز باید مسؤولان دولت‌های یازدهم و دوازدهم سری به بازار شهر یاسوج بزنند تا سلاخی تدبیر و امید را در قصابی‌های پایتخت طبیعت ایران ببینند.

مسؤولان تدبیری باید کمی هم به مصوباتی که در ستاد تنظیم بازار داشته‌‌اند تامل و تدبر کنند تا ببینند آیا توانستند نرخ مصوب شده گوشت توسط خود را برای یک هفته که شده در بازار ثابت نگه دارند؟.

کاش مسؤولان و بازرسان و ناظران دستگاه‌های متولی از جمله ستاد تنظیم بازار کشور سری به شهر یاسوج می‌زدند و وضعیت گوشت قرمز را می‌دیدند، وضعیت گوشت قرمز را در استانی مشاهده می‌کردند که از گذشته در کشور به عنوان استانی عشایری با محوریت کشاورزی و دامداری شناخته شده است.

جالب است که با این وضعیت هر روز در استان جلسه می‌گذارند و در پی رونق صنعت گردشگری هستند در حالی که از قصابی‌های پایتخت طبیعت ایران همانجا که مهد عشایر دامدار زاگرس‌نشین است بوی بی‌تدبیری می‌آید.

————————————————————

داریوش بهنیازاده مدیر خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295822
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سلام گوشت ومرغ ازسر سفره اقشار فقیر وکم درامد کاملا پرید لطفا مواظب کدو وبادمجان باشید

دیدگاه شما