جمعه 14 دی 1397 - 0:04

اولین اقدام مهم غریب پور در وزارت صنعت/برنامه رئیس ایمیدرو برای بومی کردن دانش و فناوری های صنایع و معادن/هفته پر کار غریب پور در ایمیدرو

گروه اقتصادی- بررسی لایحه بودجه 98 و تلاش برای تطابق بودجه با الزامات شتاب بخشی به بخش معدن و صنایع معدنی، نخستین دستور خداداد غریب پور به مدیران ایمیدرو بود.

* اصلاح بودجه برای توسعه صنایع معدنی کشور

به گزارش بویرنیوز، معاون وزیر صنعت در نخستین جلسه شورای معاونین ایمیدرو بر ضرورت تطابق بودجه با دورنمای مد نظر توسعه صنایع معدنی گفت و اظهار داشت: پیشنهادات و نظرات بخش معدن به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور در لایحه بودجه باید مطابق با ماموریت ها و اهداف کلان ایمیدرو اعمال شود  و خواهش من اینست مدیران در هر حوزه ای که لایحه بودجه، نیاز به اصلاحات دارد، سریعاً وارد عمل شوند.

* ضرب العجل برای اتمام طرح های نیمه تمام

تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام نیز از چشم غریب پور دور نماند، وی در این باره بیان داشت: مشکلات پیش روی  طرح های معدنی کشور باید بررسی و مرتفع شوند، بعلاوه باید طرح های نیمه کاره فولاد، اکتشاف و سرمایه گذاری به سرعت تکمیل و اتمام برسند.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار داشت: یکی از مهم ترین و حیاتی ترین کالاهای امروز ایران صنایع فلزی و فولاد است به همین جهت، ” معدن سنگان ” به واسطه تولید سنگ آهن برای تامین ماده اولیه فولاد کشور برای ما مهم است و باید بدون اتلاف وقت، اقداماتی در جهت افزایش فعالیت های معدنکاری آن انجام گیرد.

* خصوصی سازی اعتقاد راسخ مدیریتی غریب پور

غریب پور در ایمیدرو هم نشان داد اعتقاد خاصی به اعتماد به بخش خصوصی و تعریف مدل های نوین سرمایه گذاری دارد، وی در جلسه نخست خود در وزارت صنعت گفت: همکاری با بخش خصوصی و خصوصی سازی اولویت ایمیدرو برای تحقق اهداف توسعه ای معدن و صنایع معدنی است، علاوه بر این برای فعالتر شدن معادن ایران از مدل های قانونی فعلی استفاده می کنیم اما باید به سمت و سوی طرح ها و مدل های متنوع تری برای پیشبرد بهتر معادن کشور گام برداریم.

* سیاست ایمیدرو مبتنی بر حمایت از کالا و دانش ایرانی و قطع وابستگی هاست

حضور در شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی صنعت فولاد از دیگر برنامه های غریب پور در روزهای اخیر بود، او علت حضور و حمایت از این جشنواره را بومی سازی و حمایت از تولید داخلی بیان کرد.

معاون وزیر صنعت در این بازدید گفت: البته باید این جشنواره و نمایشگاه ها به سمت کاربردی کردن دانش بروند، این دست نمایشگاه ها باید به سمت حل مشکلات صنعت و ارتقاء جایگاه صنایع معدنی در اقتصاد کشور بروند.

وی ضمن بیان اینکه از 50 هزار میلیارد تومان سرمایه بورس، 11 هزار میلیارد تومان آن به این صنایع معنی و کانی های فلزی تعلق دارد و 33 درصد سود بازار سرمایه متعلق به صنایع فلزی است، اظهار داشت: صنایع معدنی به اندازه پتروشیمی ها در کشور اثرگذاری دارند، باید به نقش ارزش افزایی صنایع معدنی و فلزی در صنعت کشور بیشتر توجه داشت و با توسعه فعالیت های دانش بنیان، زمینه سودآوری حداکثری از معدن و صنایع معدنی را محقق ساخت.

غریب پور در این دیدرا نیز از اهتمامش برای اعتماد و تکیه به بخش خصوصی و دانش بنیان کشور گفت و افزود: بدون کمک بخش های خصوصی توسعه و خلق ارزش ممکن نیست، بنای ما استفاده از ظرفیت خصوصی ها برای تسریع در توسعه ایران و قطع وابستگی ها به خارج از کشور است، این مهم را به جد دنبال میکنم.

* اولین دیدار غریب پور در وزارت صنعت حاوی چه پیامی بود؟

سیستم حمل و نقل ایمن و در دسترس بدون شک یکی از احتیاجات ضروری حضور موفق صنایع معدنی در بازارهای رقابتی است، همین ضرورت و ضعف های گذشته در این خصوص، رئیس ایمیدرو را به دیدار با مدیرعامل شرکت راه آهن ایران و بررسی راه کار های توسعه حمل و نقل ترغیب کرد و قطعاً توجه به پر رنگ کردن نقش ایمیدرو در بازار رقابتی کشور و سودآوری آن مهم ترین پیام این دیدار بوده است.

دکتر خداداد غریب پور در این دیدار بیان کرد: حمل و نقل مواد معدنی به صورت انبوه، نیاز به سیستمی با عملکرد مداوم و با قابلیت اطمینان دارد تا در یک بازه زمانی، مقدار مشخص بار به مقصد مورد نظر برسد.

غریب پور بیان داشت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران علاقمند به تعامل با ایمیدرو برای تامین زیرساخت ها است. بدیهی است به نتیجه رسیدن همکاری ها با تعریف زمانبندی مشخص و توجه به ضریب تاثیر آن در بخش معدن و صنایع معدنی، تعیین اولویت ها و همچنین چشم انداز 1404، گام های اساسی در مسیر مواد پایه ای ارتقای حمل و نقل مواد معدنی برداشته شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295708
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پورلشکری گفت:

    ب امید موفقیقت های بیشتر برا جناب دکتر غریب پور. همچون گذشته جسورانه و با شم مدیریتی بالا خوش میدرخشد ایمان دارم ک در اینده نچندان دور وزیری مهندس رو هم خواهیم دید. ب امید خدا موفق خواهی شد

  2. ناشناس گفت:

    سلام خدمت دکتر غریب پور عزیز که هرجا مسولیت داشتند با مدیریتی قوی واطلاعات بروز وسسرعت در عمل مبدا خیر وبرکت بودن انشالله دراین ماموریت ومدیریت جدید تحول ز کامل بوجود اید با ارزوی سلامتی وطول عمربرای این هم استانی عزیز بزرگوار ۰

  3. ناشناس گفت:

    احسنت و تبریک به غیورمرد کاردان و شجاع بویر احمد از خطه دشتروم

  4. علی گفت:

    انشاءالله موفق و سربلند باشند. این است سروقامتان استان کهگیلویه و بویراحمد ، تا کنون هر نیرویی از این استان دلاور خیز در مسندی قرار گرفته به لطف خدا خدمتگزار شایسته ای برای کشور بوده است، استانی که هم خودش گمنام است، هم مردمش، ولی رشادتمردان این استان چنانچه میدان به آنها داده شود سرآمدند.

  5. قاسم دلشاد گفت:

    جناب دکتر غریب پور عزیز.. ما مردم استان به مردانی چون شما افتخار میکنیم وشمالیاقت بیشتر از اینها دارین چون همیشه پشتوان مردم مرحوم بودین وهستین.به امید موفقعیت های بیشتر …..

  6. نوشادی داریوش گفت:

    درود بر مردان بزرگ افرین بر این غیور مردان بویراحدایشان هرکجا که بودند حماماسه افرین بودند

دیدگاه شما