دوشنبه 10 دی 1397 - 15:18

قاضی زاده هاشمی از معاونانش خداحافظی و ساختمان وزارت بهداشت را ترک کرد/ دولت بدنبال سرپرست؛ چه کسی جایگزین قاضی زاده می شود؟

یک منبع مطلع در گفت و گو با «انتخاب»،‌خبر استعفا و خداحافظی وزیر بهداشت را تایید کرد.

به گزارش بویرنیوز، وی به «انتخاب» گفت که ساعتی پیش قاضی زاده هاشمی برای آخرین بار در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت شرکت کرد و در پایان جلسه با خداحافظی ‏از معاونین، این وزارتخانه را ترک کرد.‏

منبع مطلع اضافه کرد: در حال حاضر وزیر مستعفی بهداشت در حال بازدید از یک آسایشگاه معلولین به عنوان آخرین اقدامش بعنوان یک وزیر است.

دیگر منابع مطلع نیز در گفت و گو با «انتخاب» از پذیرش این استعفا توسط دولت خبر داده و گفته اند که دولت در پی گزینه مورد نظر برای سرپرستی وزارت بهداشت است.

استعفا ی وزیر بهداشت، ‏به همراه نامه و ضمائمی خطاب به رئیس جمهور و همچنین رئیس دفتر رئیس جمهور اواخر هفته گذشته داده شده است.‏ گفته می شود این استعفا در پی ناراحتی وزیر بهداشت از بودجه مصوب وزارت بهداشت و کم توجهی به طرح تحول سلامت بوده است .

روز گذشته و پس از انتشار خبر استعفا، چند نماینده مجلس، دلیل این موضوع را اختلاف بر سر بودجه وزارت بهداشت دانستند. امروز اما علی اکبر حق دوست معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: هنوز جزییات موضوع استعفای دکتر هاشمی مشخص نیست، البته اختلاف نظراتی ایجاد شده، اما فقط بحث مبلغ بودجه سال آینده در این زمینه مطرح نیست و پرداخت به موقع آن نیز بسیار اهمیت دارد.

به نظر می رسد انتشار متن استعفا، می تواند برخی از ابهامات را رفع کند.‏

با توجه به این اتفاقات همچنین باید منتظر ماند و دید حسن روحانی چه کسی را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت معرفی ‏می‌کند؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295553
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما