دوشنبه 26 آذر 1397 - 12:23

بسته‌های حمایتی در شرایط حساس به صورت کوپنی توزیع خواهد شد

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای عملیاتی کردن و در اختیار قرار دادن بسته‌های حمایتی به مردم ندارد و تصمیم دولت این است که این کالاها را در مواقع حساس و زمان‌هایی که کالاهای اساسی کمیاب شود به صورت کوپنی و بسته‌بندی در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش بویرنیوز، مسعود رضایی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود: نوسانات نرخ دلار توانست  تاثیر مستقیمی بر روی کالاهای وارداتی داشته باشد از آن جا که بیشتر کالاهایی که در کشور وجود دارد وارداتی است و کالاهایی هم که از این قاعده مستثنی هستند زیر ساخت و مواد اولیه آنها از کشورهای دیگر وارد می شود بنابراین افزایش نرخ ارز توانسته بر روی تمام کالاها تاثیر مستقیم داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه دولت برای  آنکه قیمت اجناس در بازار دچار نوسان نشود دلار وارز را چند نرخی کرده است،گفت: رشد نرخ دلار  باعث شد تیم اقتصادی کشور برای رفع مشکل جلسات زیادی را برگزار کنند که در نهایت به این نتیجه رسیدند اقتصاد موضوع و مسئله‌ای نیست که بتوان آن را دستوری کنترل کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: دولت برای کنترل ارز و ایجاد ثبات در اقتصاد کشور  نرخ ارز را رها کرد تا در ادامه بازار با توجه به عرضه و تقاضای موجود قدرت تنظیم قیمت ارز را به دست بگیرد و تعیین کند.

رضایی با بیان اینکه عملی شدن این تصمیم توسط دولت باعث می‌شود که مردم آسیب ببینند گفت: از آن جا که در شرایط فعلی نرخ واقعی دولت حدود 7 هزار تومان است و اگر دولت نتواند نرخ ارز را آزاد کند و چرخ اقتصاد کشور را با این نرخ بچرخاند باعث می شود مردم با مشکلات زیادی مواجه شوند چرا که زندگی مردم و جامعه بر پایه ارز 4 هزار تومان تنظیم شده است و در آمد بیشتر اقشار مردم از زمانی که نرخ دلار کمتر از 4 هزار تومان بود  تاکنون هم افزایشی نداشته است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود : نوسانات نرخ ارز مشکلات زیادی را درون کشور و جامعه ایجاد کرده است در چنین شرایطی نباید فراموش کرد که اگر درآمدهای مردم مطابق با دلار 7 الی 8 هزار تومانی تنظیم نشود وضعیت اقتصادی مردم با مشکل مواجه خواهد شد.

وی  در ادامه به  بسته‌های حمایتی که دولت قرار است به اقشار آسیب پذیر دهد پرداخت و گفت: این اتفاق باعث ایجاد فساد می شود  زیرا در حال حاضر دولت هیچ برنامه‌ای برای عملیاتی کردن و در اختیار قرار دادن بسته‌های حمایتی به مردم ندارد و تصمیم دولت این است که این کالاها را در مواقع حساس و زمان‌هایی که کالاهای اساسی کمیاب شود به صورت کوپنی و بسته‌بندی در اختیار مردم قرار دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه بی‌شک تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تاثیر می‌گذارد ادامه داد : از آنجا که اقتصاد و بازار کشور در بخش مواد اولیه و …. وابسته به کالاهای خارجی است در نتیجه تحریم‌ها علاوه بر ایجاد مشکلات باعث می‌شود که ارتباط بانکی ما با سایر کشور ها محدود شود. این در حالیست که اعمال تحریم ها سبب می شود در آمدهایی که در حال حاضر به واسطه ارز و حاصل از  صادرات و …… در خارج از کشور داریم مشکلاتی را برای تجار و بازرگانان به وجود آورد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه یک مرکز تصمیم‌گیری مستقل درون مجلس شورای اسلامی وجود ندارد گفت: شعارهای زیادی  توسط نمایندگان مجلس داده می شود اما هیچکدام  آنها در زمان تصمیم‌گیری و ارائه راهکار عملیاتی نمی‌شود .

عضو فراکسیون امید ادامه می دهد: این در حالی‌ است که در بسیاری مواقع می‌بینیم  دولت و مجلس در بعضی از مسایل با یکدیگر همکاری نمی‌کنند به طوری یکبار  مجلس با دولت مخالفت می کند و زمانی دیگر  دولت با مجلس، این امر سبب شده  در بسیاری از مواقع مانند تحریم ها نتوانیم تصمیمات اصولی اتخاذ کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294761
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما