دوشنبه 26 آذر 1397 - 9:38

تحقق دو وعده مهم دکتر عریان برای دانشگاه یاسوج/جزئیات دو تفاهم نامه جدید در دانشگاه

سرویس دانشگاه- دو تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه یاسوج و بنیاد علمی آموزشی قلم چی منعقد شد.

تقریباً 19 آبان بود که مدیرعامل و سایر مسئولان قلم چی بازدید از قسمت های مختلف دانشگاه یاسوج و سایر نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند، حالا و با گذشت یک ماه از آن دیدار، دکتر عریان خبرهای خوبی از عقد تفاهم نامه همکاری در بورسیه دانشجویان و تجهیز مراکز کتابخانه ای دانشگاه یاسوج داشت.

به گزارش بویرنیوز، دکتر احمد عریان با اعلام این خبر، اظهار داشت: در بنیاد علمی آموزشی قلم چی با مدیرعامل و هیئت مدیره این بنیاد آموزشی دیداری داشتیم، نشستی که خالی از لطف نبود و مصوبات و توافقات خوب و قابل توجهی برای دانشگاه یاسوج داشت.

* 200 دانشجوی دانشگاه های دولتی کهگیلویه و بویراحمد بورس می شوند

رئیس دانشگاه یاسوج ضمن بیان ارزشمندی مسائل پژوهشی و علمی دانشجویان و عقد تفاهم نامه همکاری در راستای این مهم، گفت: توافق اول ما بورس 100 دانشجوی ممتاز دانشگاه دولتی استان در مقاطع کارشناسی و با معدل 17 و بالاتر در رشته های مختلف دانشگاه یاسوج بوده است.

وی در تشریح بورس اختصاصی به این دانشجویان هم گفت: این تفاهم نامه که هم مورد تایید آقای کاظم قلم چی(مدیرعامل بنیاد علمی آموزشی قلم چی) قرار گرفته و هم مورد تایید ما بوده، برای مدت دو سال پیش بینی و بسته شده و طبق توافقات، ماهانه 100 هزار تومان به این دانشجویان ممتاز داده می شود.

دکتر عریان از برنامه های ویژه برای بورس دانشجویان گفت و افزود: خیرین دیگری هم داریم که قصد دارند بدون اینکه هویتشان مشخص شود، 100 نفر از دانشجویان کارشناسی ما را بورس کنند.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر مجموعاً 200 نفر از دانشجویان ممتاز دانشگاه های یاسوج، نفت و گاز گچساران و صنعت و معدن چرام در رشته های انسانی، فنی و مهندسی، پایه و کشاورزی، ادبیات و علوم انسانی مورد حمایت قرار می گیرند.

رئیس دانشگاه یاسوج به تداوم کمک های قلم چی به علم آموزان استان گفت و اظهار داشت: قرار است در آینده نزدیک سامانه ای طراحی شود که دانشجویان کم بضاعت کهگیلویه و بویراحمد که مایل نیستند نامشان فاش شود در این سایت ثبت نام کنند و پس از تایید هیئت بررسی قلم چی از منافع حاصل از آن برخوردار شوند.

* کتابخانه های دانشگاه یاسوج سامان می گیرد

دکتر احمد عریان از تفاهم نامه تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه یاسوج(کتابخانه بهمن بیگی) و سالن های مطالعه ۹ خوابگاه دانشجویی گفت و افزود؛ تجهیز ۳۰۰ میز و ۶۰۰ صندلی برای دانشگاه دولتی یاسوج ظرف مدت ۴۰ روز آینده گوشه ای از تلاش ها و برنامه های بنیاد علمی آموزشی قلم چی برای کهگیلویه و بویراحمد است.

* عوام فریبی در دانشگاه یاسوج تعطیل!

به گزارش بویرنیوز، عریان اگرچه چندین جلسه قابل دفاع و مهم برای توسعه قابلیت های دانشگاه یاسوج با مراکز علمی، دولتی و اقتصادی کشور در تهران داشت اما ترجیح داد اولویت نخست اطلاع رسانی را به انجام تمام و کمال اهداف مورد نظر در این دیدارها مشروط کند و تنها به بیان نشست هایی با خروجی دقیق و مصوب بپردازد.

این اولین وعده عریان نیست که در کوتاه ترین زمان ممکن جامه عمل به خود گرفته است، دانشگاه یاسوج اگرقبل از او به برخی حواشی دچار شد اما در دوران مدیریت جدید به صورت یکپارچه در مسیر تحقق علم پروری، توسعه دانش و کمک به توسعه علمی کهگیلویه و بویراحمد گام برداشته است.

عریان اگرچه بومی نیست اما همزمان با ورود به یاسوج ترجیح داد از پشت دیوارهای بلند دانشگاه بیرون بایستد و به جای پرداختن به مسائل کلیشه ای معمولی، توسعه دانشگاه، ارتقاء جایگاه دانش و دانشجو و البته کمک به پیشرفت و آبادانی علمی استان کهگیلویه و بویراحمد و نزدیک کردم صنعت و دانش را پیگیری کند و آنطور می شود که همگان و به خصوص مدیران ارشد استانی اذعان می کنند، او از هر فرد بومی دلسوزتر به توسعه استان است.

* خدمات بی نظیر قلم چی در توسعه مناطق محروم

بنیاد علمی آموزشی قلم چی در ۱۵ شهریور ۸۴ برای گسترش علم و دانش در سطح کشور و به ویژه رشد دانش در مناطق محروم وقف عام شد.

بنیاد قلم چی تاکنون ۲۰۵ پروژه مدرسه و کتابخانه را اجرا کرده و آنطور که کاظم قلم چی؛ مدیرعامل این بنیاد اظهار داشته است، در سال ۹۷ نیز ۱۰۰ پروژه مدرسه و کتابخانه به مدار بهره برداری خواهد رفت.

این بنیاد در مناطق کمتر برخورداری از جمله کهگیلویه و بویراحمد، تعداد ۴۰ باب مدرسه یک کلاسه و ۳ باب مدرسه ۳ کلاسه و یک باب مدرسه ۶ کلاسه را به سرانجام رسانده و تا پایان سال ۱۳۹۷، نیز ۲۰ باب مدرسه یک کلاسه دیگر را در این استان عملیاتی خواهد کرد.

بنیاد قلم چی از سال ۹۴ بورسیه دانشجویی را در دانشگاه تهران بنیان گذاری کردند که تاکنون هر سال به ۵۰۰ دانشجوی برتر ۱۰ ماه در سال مبالغی  پرداخت می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294709
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خداوند انشاءالله شما استاد بزرگوار را در دنیا واخرت عاقبت به خیر کند
    واقعا دست مریزاد
    از ته قلب خوشال شدم

  2. ناشناس گفت:

    احسنت و صدآفرین به این اعمال خداپسندانه .خوشحال شدم از اینکه یه کار مثبت وقابل تحسین در دانشگاه یاسوج برنامه ریزی شده.

  3. بخش پاتاوه گفت:

    امیدواریم جناب قلم چی سایردانشجویان کم بضاعت. کهگیلویه و بویراحمدی را که درسایراستانها تحصیل می کنند بورسیه نماید در ضمن از جنا ب دکترعریان و جناب قلم چی بزرگوار بسیارسپاسگزاری می شود چون واقعادلسوز استان محروم ماهستند

دیدگاه شما