سه شنبه 20 آذر 1397 - 0:19

تحول جدی خدمات بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد/از جزئیات وام های کم بهره تا رفع یک گلایه مندی مهم/خبر خوش جنتی برای مردم

اگر ساختمانی کار شود اما به دلایلی از جمله عدم تمکن مالی افراد تکمیل نشده باشد، پس از تایید کارشناسان سازمان، به هر نحو شده با تخصیص مبالغی فراتر از تعهدات کمک میکنیم تا خانه اش تکمیل شود و اجازه نخواهیم داد کسی بخاطر مشکل اقتصادی با چالش نگران کننده در این خصوص روبرو شود.

از 720 روستای بالای 20 خانوار تا کنون به قریب به 400 روستا خدمات عمرانی ارائه دادیم/اگر ساختمانی کار شود اما به دلایلی از جمله عدم تمکن مالی افراد تکمیل نشده باشد، پس از تایید کارشناسان سازمان، به هر نحو شده با تخصیص مبالغی فراتر از تعهدات کمک میکنیم تا خانه اش تکمیل شود

به گزارش بویرنیوز، رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه محدودیتی برای وام تعمیر و ساخت مسکن  در هیچکدام از روستاهای استان وجود ندارد، تصریح کرد: 36 هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر مقام سازی شده است.

حسین جنتی با اشاره به اینکه 3300 فقره وام ساخت و تعمیر مسکن برای پرداخت مصوب شده است، بیان داشت: وام های ما از 25 میلیون تومان تا 40 میلیون متغیر است و در شهرها و روستاها به افرادی که طبق بررسی کارشناسان ما دچار حوادث طبیعی شده اند و خانه هایشان نا امن شده باشد، پرداخت می شود.

وی به برخی شرایط تخصیص وام تعمیرات هم اشاره کرد و افزود: 4500 فقره وام تعمیرات در 3 درجه پیش بینی شده که از 6 میلیون تومان تا 18 به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

مهم ترین اولویت کاری رئیس جدید بنیاد مسکن استان

جنتی توسعه خدمات بنیاد مسکن در روستاهای کمتر توسعه یافته را مهم ترین اولویت کاری اش عنوان و تصریح کرد: از ابتدای آغاز به کار در کسوت مدیریت بنیاد مسکن، خدمات رسانی به روستاهای کمتر توسعه یافته و محروم تر را اولویت نخست قرار دادم، در این خصوص بازدید های بسیاری ترتیب دادیم و وعده شروع عملیات عمرانی در برخی از این روستاها نیز داده شد.

وی به موضوع گلایه مندی ها از کارهای بی کیفیت و دوباره کاری و هدر روی بیت المال هم ورود کرد و افزود: در بنیاد مسکن تخصص و تجربه وجود دارد و تاکنون سعی شده کارهای با کیفیت و ماندگاری انجام شود، در ثانی ما قبل از آغاز هرگونه عملیات، از سایر دستگاه های خدمات رسان استعلام میگیریم و اگر قرار باشد کنده کاری و خدمت دیگری صورت بگیرد، اگر بودجه نیز 100 درصد فراهم باشد، تا زمان مهیا شدن شرایط شروع به کار نخواهیم کرد.

حسین جنتی ادامه داد: نزدیک به 5300 واحد مسکن مهر کار کردیم، همه این واحدها تکمیل و مورد استفاده مردم عزیز قرار دارند، تاکنون یک مورد نارضایتی از این سازه ها نداشتیم که خود نشان از کیفیت بالای پروژه های بنیاد مسکن دارد.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است شما جهت گیری سیاسی و عملکردی به یک فرد و یا شخصیت خاص داشته باشید هم اینطور پاسخ داد: با همه شخصیت ها و نهادها ارتباط خواهیم داشت چرا که معتقدیم تعامل می تواند گره گشای مشکلات و مسائل باشد، اما این را بگویم با توجه به بعد محرومیت ها در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، اقدامات بنیاد مسکن نه به سفارش بلکه به صورت نسبتی عادلانه از شدت محرومیت ها و نیازمندی به توسعه توزیع خواهد شد.

سیاسی کاری در بنیاد جایی ندارد/ بنیاد مسکن به کمک میراث فرهنگی آمد

جنتی گفت: سیاسی کاری در بنیاد مسکن جایی ندارد، هدف و تلاش ما خدمات رسانی بیش از پیش به محرومین است و بس!

وی از نگاه جدید بنیاد مسکن استان به توسعه روستاها گفت و خاطر نشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی مستعد در گردشگری به شمار می رود، برای استفاده از این ظرفیت، فعلاً در هر شهرستان 2 روستا معین کردیم و قرار است به نحوی در این روستاها کار کنیم که بعنوان روستاهای شاخص گردشگری معرفی و شناخته شوند.

جنتی به ورود بنیاد مسکن به تحقق دولت الکترونیک و برون سپاری خدمات گفت و تصریح کرد: از هفته آینده خدمات بنیاد مسکن در یاسوج توسط دفاتر بخش خصوصی با نظارت ما صورت میگیرد، این طرح به مدت یک ماه اجرا می شود و در نهایت با رفع تمامی ایرادات در تمامی نقاط استان ارائه خدمات به دفاتر خصوصی سپرده خواهد شد.

وی گفت: این خدمت در راستای تسریع در رسیدگی به درخواست های مردم، کاهش هزینه ها و زحمت مردم و البته برای بهبود خدمات بنیاد در جای جای استان، صورت می گیرد.

گله مردم از بنیاد مسکن را میدانم، حل مشکلات به زودی…

جنتی به برخی گلایه مندی ها از نحوه پاسخگویی کارشناسان این سازمان پرداخت و تصریح کرد: یکی از هدف های اصلی برای برون سپاری خدمات به دفاتر خصوصی رفع همین نگرانی ها بود، دفاتر خصوصی به تعداد مناسب دایر خواهد شد تا جوابگوی حجم درخواست ههای متعدد باشند، از طرفی نظارت ها را نیز به صورت مستمر و جدی تر دانبال خواهیم کرد و در همه دفاتر سر ناظر و کارشناسانی خبره برای بهبود بیش از پیش خدمات معین میکنیم.

وی از آشنایی با دغدغه های مردم گفت و عنوان کرد: مردم اعتراض داشتند ناظرهای بنیاد مسکن یا مراجعه ندارند و یا کمتر مراجعه می کنند، این خواسته را نیز مد نظر داشتیم، در همه دفاتر سرناظری منصوب میکنیم که به دقت بر امورات نظارت کند و هر تخلف و قصوری با گزارش کند تا در اسرع وقت مرتفع کنیم.

خبر خوش جنتی…

رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در پایان خبر خوشی هم داشت، جنتی گفت: اگر ساختمانی کار شود اما به دلایلی از جمله عدم تمکن مالی افراد تکمیل نشده باشد، پس از تایید کارشناسان سازمان، به هر نحو شده با تخصیص مبالغی فراتر از تعهدات کمک میکنیم تا خانه اش تکمیل شود و اجازه نخواهیم داد کسی بخاطر مشکل اقتصادی با چالش نگران کننده در این خصوص روبرو شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=294383
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نجفی گفت:

    به امید موفقیت روز افزون مدیر جوان پرتلاش وبالیاقت

  2. ناشناس گفت:

    خداوند مدیران جوان وفعال راموفق وموئدبدارد محمودی یاسوج

  3. رفیق گفت:

    درود بر دکتر جنتی عزیز ،موفق و پایدار باشی دکتر

  4. حسینی گفت:

    ضمن عرض سلام محضر مدیر کل محترم
    امیدوارم پروژه چند واحدی بنیاد مسکن واقع در انتهای ارم 4 بعد از چند ین سال تعیین تکلیف شود و مشکلات آن با معارضین بر طرف گردد….هم بحث تکمیل آن از قبل پارکینک بیرون و هم حد وحدود خیابان…..!!

  5. مندنی گفت:

    جناب جنتی کارشناسان و شهرستان بوبراحمد خیلی مردم اذیت میکنند و جواب درست و حسابی نمیدهند من خودم چندین بار شاهد بد برخوردی ….. در سرآبتاوه با مردم بودم ایشان بسیار آدم جسوری هست لااقل یک ؟آدم مردمداری جای ایشان بگذارید خیلی به خودش هم می نازه و مردم اذیت میکند اگر بپرسید در حوزه سرود جنوبی هیچ کس از عملکرد ایشان راضی نمی باشد شهرستان هم نظارت بیشتر نمایید امیدواریم اقدام عملی نمایید باتشکر

  6. رضا گفت:

    ماشاالله کاش جوان گرایی مد نظر قرار بگیره تو مدیریت کشور

  7. روستایی گفت:

    با سلام
    جناب اقای جنتی به فکر جوانانی باش که قصد ازدواج دارندوزمین دارند ولی منتظر کارمندان این نهاد در جهت تایید در طرح هادی هستند وهمکاری نمی کنند در صورتیکه این زمینها در مجاورت طرح هادی می باشد.

  8. بهشت سروک گفت:

    سلام آقای مهندس به همت شورای اسلامی و دهیاری روستای سروک یاسوج قریب به ۶۰ هزار متر مربع در تابستان گذشته در سروک زیر سازی و آماده آُسفالت شد ولی بنیادمسکن برای آسفالت همکاری نکرد و متاسفانه همه دارند تخریب می شوند خواهش داریم وقتی مسئولان استان مشکلات روستای که در سه کیلومتری محل کارشان است نمی توانند حل کنند چه امیدی است که بتوانند در مناطق دور دست و محروم کاری بکنند . انشالله شما بتوانید مدیر موفق خدمتگزاری باشید .

  9. مجید موسوی گفت:

    درود بر دکتر مردمی ودلسوز متاسفانه اقای دکتر در دهدشت رییس بنیاد مسکن عرضه مدیریتی ندارد وایشان مناسب این پست نیستند چون لیاقت وعرضه خدمت به روستاییان راندارد اگر بتونید یه مدیر دلسوز و روستایی بگذاری که روستاییان را درک کند وبه انها خدمت کند ممنونت میشیم

  10. سعید گفت:

    سلام اقای جنتی :ببخشید درحال حاضر 25میلیون چه مشکلی از مردم را حل میکند خواهشمندم اگر وام 40 میلیون شده کاری بکنید که به مردم پرداخت بشه با تشکر

  11. یا زهرا گفت:

    با سلام و آرزوی توفیق روزافزون برای مدیر جوان جناب دکتر جنتی..لطفا با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر لطف بفرمایید وام ساخت مسکن را به ۴۰ میلیون ارتقا دهید چرا که با ۲۵ میلیون هیچ کاری به اتمام نخواهد رسید..من الله توفیق

  12. سعید محمودی گفت:

    باعرض سلام خدمت شما اقای جنتی.
    خداوکیلی خودتون قضاوت بکنید با 25 میلیون چقدر کار ساخت خونه انجام میگیره .
    خیلی از مردم این استان فقیر هستند وتوانایی ساخت خونه ندارند بیایید برای رضای خدا هم که باشه به داد مردم برسید اگه مقدوره حداقل وام ها را40 میلیونی پرداخت بکنید باتشکر

دیدگاه شما