دوشنبه 12 آذر 1397 - 12:19

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کار مدیران استان درماند/هر چی اقتصاد بلد بودم در این استان از یادم رفت!

گروه سیاسی- هر چه اقتصاد خوانده بودم در این استان از یادم رفت!

نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار بررسی و رفع مشکلات هتل چهار ستاره و پارک آبی شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، سرمایه گذاران این دو طرح با اشاره به وضع ارز و افزایش قیمت ها، تنفس برای بازپرداخت تسهیلات خود را مهم ترین خواسته شان بیان کردند.

 استاندار در این جلسه به چند موضوع مهم اشاره کرد:

– برخی افراد بدون داشتن سرمایه اولیه و تنها با اکتفا به منابع دولتی و وام پا به عرصه سرمایه گذاری می گذارند.

* قطعاً این امر آنهم در شرایط کنونی قابل پذیرش نیست و عمدتاً اینچنین سرمایه گذاری ها سرانجام خوبی ندارد، یا پروژه به حال خود رها می شود و مبالغ عمده از منابع دولت هدر می رود و یا در حالت خوش بینانه باز هم دولت خود باید با ضرر هنگفت ادامه کار را به دست بگیرد که در هر دو صورت هدر روی منابع بیت المال را داریم.

– عدم مشاوره درست مدیران و بانکی ها به سرمایه گذاران

* متاسفانه هنوز مدیران کهگیلویه و بویراحمد به درک درستی از سرمایه گذاری نرسیده اند و شاید بخش عمده ای از عقب ماندگی ها و عدم توسعه استان هم به این مساله مربوط باشد.

* سرمایه گذاری تعریف و قالب مشخصی دارد، سرمایه گذاری اصولی باید دردی از عدم توسعه و اشتغال استان دوا کند، طرح هایی که عمدتاً به نام سرمایه گذاری معرفی می شوند عمدتا فاقد فاکتور نیاز سنجی، امکان سنجی و بررسی آینده طرح هستند.

* مدیران باید خود در مورد سرمایه گذاری توجیه باشند و در وهله بعد اولاً ضمن مشاوره اصولی به سرمایه گذار در خصوص مزایا و معایب و راه کارهای یک سرمایه گذاری منطقی ، از توان و تخصص افراد مطلع شوند و البته پیشنهادشان هم به گونه ای باشد که کمکی به توسعه و اشتغالزایی در استان شود

بی توجهی به ظرفیت استان آفت سرمایه گذاری و توسعه

* ظرف و توان کهگیلویه و بویراحمد و البته استعدادهایش مبرهن و مشخص است، قطعاً فعالیت ها باید در حیطه منابع و ظرفیت آن باشد اگر کمتر باشد و یا از حد آن عدول کند مشکلاتی ایجاد می شود، مدیران باید ابتدا خود به خوبی از پتانسیل ها آگاه شوند و بعد به دنبال طرح و سرمایه گذار باشند.

به گزارش بویرنیوز، تا زمانیکه به درستی خواسته ها را نیاز سنجی و امکان سنجی نکنیم و به دنبال سرمایه گذاران دارای صلاحیت نباشیم بدون شک هیمن  روند عدم توسعه و پروژه ها و طرح های زخمی و نیمه کاره رها شده را باید تحمل کنیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293964
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خوب یاد نگرفته بودی وگرنه از یادت نمیرفت

  2. احمد گفت:

    مدیران اقتصادی با پاک دستی وصداقت میتوانند راهگشا باشد،،دکتر احمدی یک اقتصاددان بزرگ در سطح ملی هست،اما دست تنهاست

  3. مهدی گفت:

    ببین اقای استاندار این استان هر که امد تو این استان به دلیل اینکه فشار به ادم میارن الزایمر ادم می گیره و بعد میره

  4. اریا گفت:

    جناب استاندار كاش فكري به حال تله كابين ياسوج كنيد ايا ميشود قبل از اينكه قرار داد پروژه. بسته شود. زمين. م مورد نظر. كه براى احداث اين پروژه در نظر گرفته شود. به ايشان واگذار شود

    حالا. ……. زمين. را با قيمت خدا تومان بفروشد تو را به خدا فكرى به حال تله كابين بكنيد ميدانيد چه طرح بزرگى ميباشد چقدر مردم. دوست دارند سوار تله كابين شوند

  5. ناشناس گفت:

    بویر اسم طرح ها را اشتباه زدی . طرح دوم تعاونی آب معدنی چویل چشمه میشی سی سخت بوده .

دیدگاه شما