شنبه 19 آبان 1397 - 17:46

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم از جلسات بی نتیجه به ستوه آمد!(+راهکار بویرنیوز)

گروه سیاسی- مدتی است جلسات پر رونق استانداری کهگیلویه و بویراحمد کاهش محسوسی پیدا کرده است.

جلسات تقریباً بی حاصل استانداری کهگیلویه و بویراحمد که بارها مورد نقد بویرنیوز بود حالا ظاهراً استاندار را نیز به ستوه آورده است و دیگر تمایل چندانی برای برگزاری جلسات وجود ندارد.

اگرچه دکتر احمدی توانست نظم و انضباط را بر مجموعه استانداری و ادارات استان حاکم کند اما در زمینه دست یابی به اهداف و مأموریت‌های خود آنطور که باید موفقیتی نداشت.

حالا احمدی ترجیح می‌دهد به جای جلسات استانی بیشتر وقت خود را به تهران برود و از مرکز پیگیر رفع مشکلات استان باشد، امری که در ابتدا خود مخالف آن بود و اینطور می‌گفت«وقتی وزارت کشور من را به عنوان استاندار اینجا فرستاده باید خودم حل کنم مشکلات را و اگر هر روز تهران باشم و کمک بخواهم که این مسئولیت سپردن چه معنایی دارد»!

البته بخش اعظم عدم کامیابی استانداری به مدیران برمی گردد، مدیرانی که عمدتاً با سفارش و لابی گری نمایندگان منصوب شده اند و از توانایی و تخصص قابلی برخوردار نیستند.

بخشی از نواقص هم به وضع بودجه بر میگردد که چالش این روزهای کل کشور است.

و اما توصیه بویرنیوز:

همانطور که بویرنیوز پیش از این مطرح کرد، جلسات متعدد راه درمان عدم توسعه استان نیست، اگرچه جلسات و بازدیدها باید باشد اما ازدیاد این دو مسأله نه کمک کننده هست و نه درمان!

استاندار باید با کمک مشاوران قابل ابتدا از وضعیت استان اطلاعات دقیق کسب کند، از کمبودها، چالش ها و نیازهای مناطق مختلف استان به خوبی مطلع شود و در مرحله بعد با الزام دستگاه ها به رفع مسائل مربوط به خود، به صورت دوره های مستمر هم نظارت داشته باشد و هم گزارش پیشرفت و توسعه امور را بخواهد.

قطع به یقین پس از مدتی ضعف و قوت ها و البته موانع پیش رو شناسایی می‌شود، در ادامه کار هم باید مشوق برای اقدامات مثبت پیش بینی شود و هم اقدامات تنبیهی برای بی توجهی به فرایند توسعه مد نظر باشد.

به گزارش بویرنیوز، تا زمانیکه مدیران و مسئولان ارشد استان روحیه مطالبه گری نداشته باشند و برای احقاق حقوق مردم استان پیگیری مستمر از مرکز را پشت گوش بیندازند نمیتوان امیدی به تغییر و بهبود داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292833
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    این استان ۴تا مثل تو مدیران پروازیت را نابود کردی وقتی خودت تو استان نمی مونید چطور می خواهی مدیران پروازییت وایسن کار کنند

  2. ناشناس گفت:

    از قدیم گفته اند خود کرده را تدبیری نیست، آقای استاندار در گزینش مدیران به جای مشورت با افراد مسئول سازمان ها و وزارت خانه ها برای توانایی مدیران کاندید جهت انتخاب در استان خودش به سفارش نمایندگان زنگ میزند پیشنهاد گزینه مورد نظر نمایندگان را می دهد فارغ از توانایی شخص مورد نظر نماینده

  3. ناشناس گفت:

    بزرگترین دلیل عقب ماندگی ما مدیران نالایق و فاسد و راحت طلبی است که نمایندگان خائن گذاشته اند

  4. شهروند گفت:

    بازم جای شکرش باقیه ک استاندار دیگه فهمیده ک این جلسات صرفا رفع تکلیف هست و خروجی که نداره هیچ، تازه از بیت المال مسلمین هم برای پذیرایی از مدیران استفاده میکنن!
    اگه هنوزِ هنوز در این خواب ناز بود، تاسف صد چندان داشت..
    کل اگر طبیب بودی ، سر خود دوا نمودی!

دیدگاه شما