دوشنبه 14 آبان 1397 - 18:43

جلوگیری مسئولان گچساران از فعالیت یک سرمایه گذار به جرم بویراحمدی بودن!

جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد  به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی و مدیران کل دستگاه‌های دولتی برگزار شد.
به گزارش بویرنیوز، آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این جلسه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و فرا رسیدن شهادت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: در مرکز خدمات سرمایه گذاری طرح‌های سرمایه گذاری و اشتغالزایی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا روند صدور مجوزها به سهولت انجام بگیرد و کارآفرین و سرمایه گذاری در بروکراسی اداری گیر نیفتد.
آرام گفت: در این جلسه 20 طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکلات آنها با حضور استاندار و دستور ویژه ایشان برطرف و بر مدار پیشرفت قرار بگیرند.
در ادامه این جلسه طرح‌های سرمایه گذاری و اشتغالزایی یکی یکی مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفتند. یکی از این طرح‌ها مربوط به آقای براتی بود که سال 89 تا 91 این سرمایه گذار توانست مجوز کارخانه شن و ماسه و ملات خشک را بگیرد.
این کارخانه در سال 91 مجوز گرفت و سرمایه گذار از همان سال تاکنون برای دریافت تسهیلات می‌دود، اما گویا مسائل منطقه‌ای، قومی، سیاسی در جلوی این کارآفرین چنان سنگی گذاشته است که برای برداشتن آن 6 سال تلاش می‌کند.
اکوانیان مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد که کاملاً در جریان این طرح بود، گفت: آقای استاندار من کاملاً در جریان این مسائل هستم.
اکوانیان توضیحات کامل را در باره این طرح داد و گفت: من شفاف صحبت می‌کنم، اما دیگران مسائل را می‌پوشانند. آقای فرماندار مانع این طرح شده است.
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد و گفت: طرح و زمینی که در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی با آن موافقت صورت گرفته است و مراحل قانونی طرح انجام گرفته و بر اساس مواد قانونی در دفترخانه رسمی بین سرمایه‌گذار و مجری طرح و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قرار داد تنظیم شده است، کسی نمی‌تواند با آن مخالفتی انجام دهد.
وی گفت: بر اساس قانون اگر سرمایه‌گذار نتواند در مدت 10 سال در زمینی که به او واگذار شده است، طرح خود را اجرا کند، زمین از او پس گرفته خواهد شد. که متأسفانه زمین مذکور که بعد از طی مراحل قانونی به آقای براتی مجری طرح کارخانه شن و ماسه و ملات خشک واگذار گردیده بعد از 4 سال هنوز کاری انجام نداده و با وجود اینکه تمام مدیران با این طرح شفاهاً و کتباً موافقت کرده‌اند، اما آقای فرماندار گچساران شفاهاً با این طرح مخالفت کرده آن هم بدون ذکر دلیل و کتباً هیچ مخالفتی نکرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شفافیت اکوانیان مدیر اراضی جهاد کشاورزی استان تشکر کرد و گفت: آقای گوهرگانی چرا فرماندار مخالفت می‌کند. گوهرگانی هم توضیحاتی داد که نه سرمایه گذار آن را پذیرفت و نه اکوانیان تایید کرد.
احمدی گفت: اگر منطقه ویژه باشد، حق با فرماندار است.
در ادامه براتی سرمایه گذار گفت: من تمام مجوزهای لازم از جمله مجوز زیست محیطی را گرفته‌ام. و زمین کارخانه تا پتروشیمی هزار و 400 متر فاصله دارد.
وی گفت: این زمین ملک پدری هم بوده است، و سال 91 مجوز احداث کارخانه را گرفتم و تا الان به بنده اجازه فعالیت نمی‌دهند و تسهیلات هم به بنده نمی‌دهند و تنها به دلیل این است که بنده بویراحمد هستم.
براتی پرده از برخی مسائل هم برداشت و گفت: به زودی همه اسناد را دست رسانه‌ها می‌دهم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292631
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    تانماینده ای مانند زارع داریم نباید حرفی برای گفتن باشه

  2. استان گفت:

    متاسفانه فرماندار محترم طایفه گری را رواج داده و این زنگ خطری برا بعداً می‌تونه باشه. باید حواسش باشه که چرخ این چرخ گردون می‌چرخه. اول همه ایرانی بعد هم استانی هستیم. هر کاری که باعث تولید کار میشه باید حمایت بشه

  3. ناشناس گفت:

    رحیمی فرماندار گوی سبقت قوم گرایی را از همه باوی ها ربوده و بسیار افراط میکند در قوم گرایی و محروم کردن کهگیلویه ای ها و بویراحمدی ها و نور آبادی ها تا مثل ما نبینید باورتون نمیشه

  4. شهروند گفت:

    تا وقتی نماینده محترم بویراحمد و دنا کما فی سابق موضع سکوت در پیش گرفته و عکس العملی نسبت به ظلم هایی ک در حق بویراحمدی های ساکن گچساران هستند، نشان نمیدهد؛ همین مشکلات گریبان گیرمان خواهد بود..
    کاش اقلا دکترهدایتخواه نماینده بودن تا جلوی رانت خواری های موجود در ادارات، قدرت طلبی های کارمندان جزء و بی کفایتی مدیران کل را سروسامانی میدادند و با آنان برخورد انقلابی در چارچوب قانون مداری انجام میدادند!
    مدت زیادی است که همه شهروندان بویراحمدی تبار ساکن گچساران با همین گونه مشکلات دست وپنجه نرم میکنند ولی تاکنون هیچ مسئولی به فریادرسی آنان برنیامده است!
    عدااااالتم آرزووست..
    روزی رو میبینم که همین مسئولین بخاطر فسادها و رانت خواری هاشون، از ترس باید سر به کوه و بیابون بزارن!
    مدیر لطفا متن رو بدون حذفیات بزار

  5. سعید گفت:

    چه ربطی به اقای زاعی داره مرد حسابی. هرچی میشه اسم ایشون رو میارید. این اقا میگه فرماندار گچساران بخاطر مسائل قومی قبیله ای مانع کارش شده شما نماینده محترم بویراحمد رو مقصر میدونی؟!!

  6. هدایت دشتروم گفت:

    چه ربطی به زارع داره

  7. مهدی گفت:

    پ نماینده اگر ایخو ومشکلات مردمی ک وش رای دانه و نماینده اش کردنه، نرسه و کمکشو نکنه؛ د سیچه نماینده وابیه؟؟؟
    دوران دکتر هدایتخواه نه ویاد بیاریتو که مدیرکلل جرات نیاشتن سر حرفش حرف بزنن و با هر تماس دکترهدایتخواه، لرزه بر اندام شو ایفتا..
    د‌کترهدایتخواه کوچنی ک قدر تنه نونسیم!
    خدا نه ایخواسم الان خوت نماینده بی هر چند حق ته خردن…

  8. اناری گفت:

    قوم گرایی و طایفه گری امری مذموم و ناپسند است تا کی ما باید چوب بدبختی خودمان را بخوریم

  9. سقاوه گفت:

    لطفا همه مسائل را به اقاي زارع ربط ندهيد

  10. . گفت:

    چه فرماندار عقده ایی

  11. گورزی گفت:

    اگر هدایت خواه نماینده بی….. خخخ خخخ…… پهه 8 سال سی فرصت سوزی آغی هدایت خواه کم بی….. خخخخ… هدایت خواه فقط خدا دروسش کرده سی روزه خونی من مسجد شهرک امام حسین….. خخخ

  12. داريوش گفت:

    خداوكيلي اين اقايي كه اقاي زارعي را مقصر ميدونه فقط دنبال بهانه اي هست كه اقاي زارعي را تخريب كنه اخه برادر من اين عملكرد غير معقول فرماندار چه ربطي به نماينده داره اتفاقا جناب اقاي زارعي نماينده اي فعال زحمت كش و پيگير مي باشند

  13. کریم مرادی گفت:

    والا من دقیقا نمیدونم چرا هر مشکلی پیش میاد سریع میخوان ربطش بدن به آقای حاج زارعی نماینده بویراحمد،آقا جان میدونم شماها حاج زارعی رو بجای رقیب، دشمن خود میدانید ولی حتی دشمنی هم راه و رسم خود را دارد… از زمانی که تاجگردون نماینده شده و رحیمی هم فرماندار اختلاف و دشمنی بین بویراحمد و گرمسیر هم به صورت چشم گیری رواج پیدا کرده، البته این حق مردم بویراحمده که تاجگردون همچنان هر حرفی دلش میخواد بزنه برای اینکه بویراحمدهای گچساران همچنان چشم بر حقیقت بسته اند و از ایشون همچنان حمایت کور کورانه میکنند و از طرفی بویراحمدهای سردسیری در یاسوج برای ایشون بنر میزنند و به میهمانیهای خود دعوتشون میکنند و بخش زیادی از این رفتار نادرست به دلیل دشمنی هست که با اقای حاج زارعی دارند که در جای خود واقعا جالب و تاسف بار هست

  14. ایل تامرادی گفت:

    بنده خدا که از روی غرض حرف میزنی هشت سال عدالت هدایتخواه را دیدیم ..چرا این قضیه را به زارع ربط میدی … واقعا که دیگه شماها کی هستید با این افکار زشتتون

  15. ناشناس گفت:

    درود بر حاجی
    مگه حاجی نماینده گچسارانه؟
    چه عجب.

  16. ناشناس گفت:

    آنهایی بایدجواب این مسائل رابدهندکه برای برنده شدن تاجگردون لشکرکشی میکردن ویاجلسات آنچنانی دریاسوج برای وی تشکیل وبا او سلفی میگرفتن نه حاج زارع انصاف هم چیزی خوبی است

  17. بابکان شجاع هست گفت:

    یکی از اشکالات فعلی وریزش طرفداران دکتر تاجگردون فرماندار گچساران هست

    جهت اطلاع جناب آقای دکتر تاجگردون بررسی کنید

دیدگاه شما