پنجشنبه 10 آبان 1397 - 12:59

خداراشکر دکتر محسنی بند پی وزیر نشد!

گروه سیاسی- خداراشکر بند پی وزیر نشد!، این سخنی است که مددجویان بهزیستی مدام نقل قول می کنند.

به گزارش بویرنیوز به نقل از عصرامید، پروفسور محسنی بند پی در مدت اندک حضور در وزارت کار نوید بخش اتفاقات خوبی در مجموعه وزارتخانه کار بود.

مقابله با رانت خواری و زیاده خواهی، گام اول محسنی

سرپرست وزارت کار در اولین گام اصلاح مهم ترین زمینه فساد و تخلف در وزارت کار را کلید زد، محسنی با ابلاغ دستورالعمل جدی از هرگونه عزل و نصب و انتصاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل در مجموعه اقتصادی شستا بر اساس شیوه گذشته و رابطه مندی جلوگیری کرد و انتخاب مدیران این مجموعه ها را منوط به فراخوان عمومی و انتخاب از میان چهره های شایسته علمی و عملیاتی کشور با هماهنگی شخص وزیر دانست.

اگرچه این دستور برای برخی ها به ویژه آنهایی که منافعشان در گرو لابی بر سر تقسیم مدیران در شستا بود سنگینی می کرد، اما بندپی همه مخالفت ها و سنگ اندازی ها را به جان خرید و به خواسته و مطالبه عمومی جامه عمل پوشاند.

شفافیت و قانونمندی، اصل دوم مدیریت دکتر محسنی بندپی

اجرای دقیق قانون و البته شفاف سازی اقدامات برای دکتر محسنی اصول غیر قابل تغییر به شمار می رود، این خصیصه دائمی وی در وزارت کار نیز با جدیت دنبال شد.

وزارت کار جزو اولین دستگاه هایی بود که قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان در آن اجرا شد.

از طرفی پاسخگویی مستمر اقدامات به صورت متوالی که خواست مردم از دولت است، در این مدت کوتاه بسیار نمود داشت و گواه آن اطلاع رسانی گسترده و متناسب از خدمات و اقدامات دولت برای حقوق بازنشستگان، بسته غذایی و حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر می باشد.

خدمت و کار برای مردم

شرایط کنونی کشور و البته گرانی و تورم اخیر نیاز به کمک ویژه تر دولت به مردم و به ویژه قشر آسیب پذیر را به ضرورت انکار نشدنی و یک مطالبه عمومی تبدیل کرده است که بی توجهی به آن میتواند زمینه ساز نارضایتی گسترده از دولت و چالش آفرینی بزرگی برای روحانی باشد.

دکتر محسنی در بدو ورود به وزارت کار از تلاش برای تدوین بسته های ویژه حمایتی دولت برای مردم خبر داد.

وی به جای پیگیری تصدی وزارتخانه ترجیح داد وقت و توانش را برای مردم هزینه کند و عمده زمان حضورش در وزارت کار را به تدوین و عملیاتی کردن بسته حمایتی اختصاص داد تا گوشه ای از مشقت و سختی مردم را کم کند و در نهایت این اتفاق رخ داد و بسته دولت برای افرادی که حقوق زیر 3 میلیون تومان دارند و البته اقشار سازمان های حمایتی به مرحله اجرا رسید.

سفرهای مکرر استانی در مدت اندک سرپرستی

در مدت اندک حضور دکتر محسنی بندپی در وزارت کار شاهد چندین سفر استانی و بالغ بر ۸ استان بودیم که یکی از آنها را خوزستان تشکیل می داد.

در این سفرها محسنی تلاش کرد امید را به استان ها ببرد و با رصد مشکلات از نزدیک برای آنها چاره اندیشی کند و سابقه ندارد وزیری در این مدت به ۸ استان سفر کند آنهم در روزهای آخر هفته!(خوزستان، گلستان، خراسان شمالى ، خراسان رضوي، قزوين ، كرمانشاه ، مازندران ، اصفهان)

خدمات کم‌نظیر در کوتاه ترین زمان ممکن

پرداخت بخشى از مطالبات ٩٦ وزارت بهداشت به مبلغ ١٠٠٠ ميليارد تومان

سرعت دادن به برنامه اشتغال روستايي و اشتغال فراگير

تفويض اختيار به استانداران جهت تصميم گيرى طرحهاي اشتغال استانى تا ١٠ ميليارد تومان

خوشحالی مددجویان بهزیستی از وزیر نشدن بندپی!

مددجویان و خانواده های تحت پوشش بهزیستی با همان نگاه ساده و البته صادق و بی ریا از جمله افرادی بودن که علاقه ای به رفتن بندپی از سازمان بهزیستی نداشتند، چرا که به گفته خودشان در زمان مدیریت وی در بهزیستی علاوه بر خانه دار شدن تعداد کثیری از خانواده مددجویان، افزایش مستمری، بهبود خدمات رفاهی، رسیدگی ویژه به خواسته های معلولان را مدیون حضور او میدانند.

آنها می گویند راضی به از دست دادن فردی نیستند که بعد از سالها توانست زمینه تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان را عملیاتی کند و فرصت های برابر زندگی و اشتغال را بیش از پیش برای آنان را رقم بزند.

بر پایه این گزارش، دولت باید قدردان این دست نیروهای خود باشد، مدیرانی که تلاش و توان خود را به جای پست گرفتن و جلب حمایت های سیاسی، صرف خدمت صادقانه به مردم و البته کمک به دولت برای تحقق وعده هایش به جامعه می کنند، امثال دکتر بند پی را باید مدیران محبوب مردم دانست چرا که برایشان قانونمندی، مقابله با رانت و ویژه خواری و خدمت بی منت اصل و اساس است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292415
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. روح الله دمساز گفت:

    خداراشکر

دیدگاه شما