دوشنبه 7 آبان 1397 - 17:38

انتخابات مجلس استانی می شود؟

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بنا بر گفته آقای کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس، شورای نگهبان به این موضوع نظر دارد که انتخابات مجلس به همین صورتِ شهرستانی برگزار شود یا اینکه به صورت استانی شاهد برگزاری انتخابات مجلس باشیم.

به گزارش بویرنیوز، قاسم میرزایی نیکو در خصوص اصلاح قانون انتخابات و استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: قرار بود جلسه‌ای بین نمایندگان مجلس با شورای نگهبان در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس برگزار شود ولی به دلیل مشاغل زیادی که بعد از معرفی وزرای پیشنهادی به وجود آمد، امکان برگزاری این جلسه میسر نشد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنا بر گفته آقای کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس، شورای نگهبان به این موضوع نظر دارد که انتخابات مجلس به همین صورتِ شهرستانی برگزار شود یا اینکه به صورت استانی شاهد برگزاری انتخابات مجلس باشیم.

شورای نگهبان با شهرستانی-استانی شدن انتخابات مجلس موافق نیست

وی با بیان اینکه گویا شورای نگهبان با شهرستانی-استانی شدن انتخابات مجلس یعنی 2 مرحله‌ای کردن انتخابات مجلس شورای اسلامی موافق نیست، افزود: در طرحی که نمایندگان تهیه کرده بودند، پیشنهاد شده تا انتخابات مجلس به صورت شهرستانی- استانی برگزار شود که نظر شورای نگهبان در این موضوع مثبت نیست.

در طرحی که نمایندگان تهیه کرده بودند، پیشنهاد شده تا انتخابات مجلس به صورت شهرستانی- استانی برگزار شود که نظر شورای نگهبان در این موضوع مثبت نیست.

میرزایی نیکو ادامه داد: در سیستم شهرستانی-استانی، ابتدا کاندیداها در سطح شهرستان با یکدیگر رقابت می‌‍‌کنند و سپس نمایندگان انتخاب شده در سطح استان نیز با یکدیگر رقابت می‎‌کنند.

استانی شدن انتخابات مجلس قابل بحث است

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: البته هنوز جلسه‌ای با شورای نگهبان برگزار نشده ولی با این شرایط، استانی شدن انتخابات مجلس قابل بحث است و باید جلساتی در این زمینه برگزار شود.

وی افزود: موضوعاتی مانند الکترونیکی شدن انتخابات و شفاف سازی هزینه های انتخاباتی کاندیداها نیز در مراحل بعدی قانون انتخابات بررسی می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابتدا باید در خصوص ترکیب برگزاری انتخابات مجلس شهرستانی یعنی استانی شدن یا شهرستانی ماندن برگزاری انتخابات مجلس تصمیم گیری شود، گفت: شفاف سازی هزینه‌های کاندیداهای انتخابات در بخش قانون جامع انتخابات بررسی می‌شود و انتخابات‌های مجلس، ریاست جمهوری و شوراها باید از آن بخش از قانون که به صورت جامع شامل همه قوانین انتخابات می‌شود، تبعیت کنند./خانه ملت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292269
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    سلام؛بیکاریدشماهم

  2. ًًبیکار گفت:

    حتما شفاف سازی می کنید، اگر شفاف سازی شد امیدواریم یک مشت عقب مانده با هزینه میلیاردی راهی بهارستان نشوند، البته اگر مردم گرسنه و نا اگاه نبودند این اشخاص قادر نبودند با خرید رای و روش های دیگر و بازی اصلاح طلب و اصول گرا راهی مجلس شوند، ولی افسوس هنوز اشخاصی هستند که محتاج صد هزارتومن یا یک کیسه برنج و یا دنباله رو قوم و قبیله و متعصب هستند به امید گرفتن امتیازات بیشتر، ای کاش ما ایرانیان هم مانند سایر کشورهای دنیا منافع عمومی را نظر بگیریم و فقط به فکر منافع شخصی نباشیم، ای کاش از دزدی و اختلاس و رانت به عنوان زرنگی و زنگ بودن یاد نکنیم، نماینده ای که چند میلیارد برای انخابات مجلس هزینه میکند برای جبران این هزینه راهی جز اختلاس و رانت دارد؟ شاید فکر کردید با حقوق بیست میلیون در ماه این هزینه های میلیاردی جبران می شود، هر چند هزینه انتخابات بعضی از نمایندگان توسط بعضی مدیران دزد برای گرفتن امتیاز و پست از قبل پرداخت می شود، مدیری که از پول بیت المال و پول مردم برای انتخابات کاندید مورد نظر خود هزینه میکند، حالا شما دم از شفاف سازی بزنید، اشخاصی که قصد شفاف سازی دارند خود جز متهمان ردیف اول هستند، اشخاص نا شفاف قصد شفاف سازی برای مردم دارند؟ این موضوع بیشتر شبیه یک جوک می باشد

  3. یاسبن گفت:

    مردود است

  4. مهدی گفت:

    اگر دایره فکرتان را گسترش بدهید دیگر نیازی به این کار نیست برای کل استان کار انجام بدهید باج گیر نباشید

دیدگاه شما