دوشنبه 7 آبان 1397 - 17:24

هشدار جدی معاونت غذا و دارو کهگیلویه و بویراحمد/تبعات جدی فست فود ها برای سلامت مردم!

کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فست فودها سبب بلوغ زودرس و سپس ناباروری در بین قشر جوانان و نوجوانان می شود.

به گزارش بویرنیوز، زینب بختیاری با اشاره به بدی فست فودها، اظهار کرد: فست فودها غذاهایی هستند که به دلیل آماده شدن زود و راحت و البته داشتن ظاهری جذاب تبدیل به یکی از پرطرفدارترین غذاه شده اند که اگر بدانیم چه خطرات جبران ناپذیری بر سلامت ما دارند هرگز به سراغ آنها نخواهیم رفت.

کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: بر اساس بررسی های پژوهشگران در کشورهای مختلف، ارتباط معنی داری میان مصرف فست فودها و ابتلا به چاقی، دیابت، چربی خون و… وجود دارد.

وی اضافه کرد: افرادی که بیش از ۲ بار در هفته به رستوران های فست فود می روند نسبت به کسانی که کمتر از ۳ بار در ماه غذای آماده مصرف می کنند ۴.۵ تا ۹ کیلوگرم اضافه وزن دارند و ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می گیرند؛ موضوعی که سلامت آنها را به خطر می اندازد و به کاهش طول عمرشان منجر خواهد شد.”

بختیاری بیان کرد: اگر بخواهیم به بارزترین ضرر فست فود بر سلامت جنسی اشاره کنیم، ابتدا بلوغ زودرس و سپس ناباروری اساسی ترین مشکلاتی که اکثر قشر جوانان و نوجوانان ما را درگیر کرده است.

این کارشناس صنایع غذایی در ادامه توضیح داد که خانم ها برای سوزاندن کالری یک چیزبرگر باید ۲ ساعت پیاده روی کنند و آقایان با یک و نیم ساعت پیاده روی می توانند این میزان کالری را بسوزانند.

بختیاری می گوید: اگر در منوی رستوران ها میزان کالری غذا و مقدار ورزش مورد نیاز برای سوزاندن این کالری نمایش داده شود، افراد با وسواس بیشتری غذا سفارش می دهند.

وی به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در باره فست فود ها گریزی زد و بیان کرد: مصرف فست فودها بویژه برگرها ۳ بار در هفته یا بیشتر احتمال بروز پوکی استخوان را نیز تا ۱۵درصد افزایش می دهد.

کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آنجا که بیشتر فست فودها با غوطه ور شدن در روغن داغ تهیه می شوند، مصرف مداوم شان میزان کلسترول بد یا همان چربی خون را بشدت افزایش می دهد و این غذاهای چرب، بشدت پرکالری و چاق کننده اند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292262
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما