شنبه 5 آبان 1397 - 17:42

اتفاق عجیب در مجلس/ تناقض گویی صریح یک نماینده در خصوص وزیر پیشنهادی کار!

گروه سیاسی- مجلس شورای اسلامی امروز هم شاهد اتفاق عجیب و پر حاشیه بود. به گزارش بویرنیوز، جعفر زاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس که در روزهای گذشته از ناتوانی شریعتمداری در وزارتخانه صمت و عدم آشنایی او به حوزه رفاه گفته بود امروز در اتفاقی عجیب در موافقت با او صحبت کرد! […]

گروه سیاسی- مجلس شورای اسلامی امروز هم شاهد اتفاق عجیب و پر حاشیه بود.

به گزارش بویرنیوز، جعفر زاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس که در روزهای گذشته از ناتوانی شریعتمداری در وزارتخانه صمت و عدم آشنایی او به حوزه رفاه گفته بود امروز در اتفاقی عجیب در موافقت با او صحبت کرد!

 

سخنان چند روز قبل نماینده رشت:

آقای ‏شریعتمداری در وزارت صنعت عملکرد خوبی نداشت؛ به علاوه ایشان آشنایی و سابقه ای هم در حوزه وزارت رفاه ندارد.

مگر قطح الرجال است که باید برای یک ‏وزارتخانه، از وزرای قبلی استفاده کنیم و مگر فرد دیگری نمی تواند این مسئولیت را قبول کند؟

انتظار می رفت انتخاب وزیر پیشنهادی کار از جامعه کارگری و آشنا به این حوزه انجام شود. در مجموع ‏فکر نمی کنم فضای مجلس برای رای اعتماد به شریعتمداری مناسب باشد. کار او برای رای اعتماد بسیار دشوار است و حتی ‏نسبت به سایر افراد معرفی شده دشوارتر است.‏

با وجود همه دلایل و ضعف عملکردی شریعتمداری در وزارت صنعت که همه بر آن تاکید دارند، باید ببینیم ‏در روز رای اعتماد چه اتفاقی خواهد افتاد.

فضای مجلس برای رای اعتماد به شریعتمداری، تا به اینجای کار منفی است و مثبت نیست. بالاخره کسی ‏که عملردش خوب نبوده و پای استیضاح بوده، اگر یک مرتبه برای یک وزارتخانه دیگر معرفی شود، چنین فضایی در مورد او ‏طبیعی است.‏

و اما سخنان امروز این نماینده مجلس!

شریعتمداری توانسته است در این فرصت چند روزه بخش اعظمی از مشکلات و ضعف‌هایش را ترمیم کند. به نظر من رحمانی و شریعتمداری در شرایط مثبت و خوبی نسبت به سایر وزرای پیشنهادی قرار دارند.

آقای شریعتمداری بیشتر سابقه تعاونی داشته است تا سابقه صنعت و معدن. بنابراین اگر ایشان با همین فرمان جلو برود، قطعاً می‌تواند کسب آرای لازم را داشته باشد و از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وزیر پیشنهادی کار به خوبی توانسته بخش اعظمی از مخالفان خودش را متقاعد و توجیه کند که اگر وزارت صمت توفیقی نداشته است ناشی از یک‌سری عوامل بیرونی است و قطعاً این موضوع در وزارت کار اتفاق نمی‌افتد.

و اما چند سوال؟!

این نماینده محترم باید بیان کند چه اتفاق مهم و خوبی در صنعت و تجارت کشور رخ داده که وی میگوید شریعتمداری در چند روز اخیر بخش اعظمی از ضعف ها را جبران کرده است و توانسته است نظر مخالفان را جلب کند؟ اصولاً مگر امکان دارد مشکلاتی سالهای اخیر صنعت به ویژه در دولت دوازدهم که بارزترین چالش و نگرانی برای مردم را رقم زده در چند روز حل شود!

چه طور می شود فردی که تا چند روز پیش اشرافی در حوزه وزارت کار ندارد در عرض چند روز می شود فردی سابقه دار و متخصص! سنجش شما نماینده محترم از تخصص و سابقه در امورات چیست؟!

از طرفی توجیه همه عوامل به فاکتورهای بیرونی تنها یک حربه و راه حل مکارانه برای منحرف کردن اذهان است و بس، خب هر مشکل و اتفاقی هم دلایل بیرونی و هم داخلی دارد فردی که نتوانسته در یک حوزه حتی بیماری و مشکل را بشناسد قطعاً باید در توان مدیریتش شک کرد چرا که یک مدیر خوب فردی است که در چالش ها و مشکلات بتواند بر مسائل درونی و بیرونی فائق آید نه اینکه در یک شرایط ایده آل مدیریت کند!

از طرفی شریعتمداری در روزهای گذشته از معاون اول خواست به دلیل اینکه نمیتواند اقدام خاصی در شرایط کنونی انجام دهد پستی به او در دولت ندهند!

به گزارش بویرنیوز، این دست رفتارهای نمایندگان قطع به یقین باید مورد رصد باشد، چرا که این رویکرد بیش از پیش جایگاه مجلس و اعتماد مردم به نمایندگان را زیر سوال میبرد و شائبه زد و بند و سهم خواهی در مجلس را به شدت در جامعه اشاعه می دهد!!

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292178
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    از تاجگردون یاد گرفته

  2. ناشناس گفت:

    این که چیز عجیبی نیست ، تا بوده همین بوده …

  3. ناشناس گفت:

    این بنده خدا باید بره برا اینستاگرامش تولد بگیره. چکار به این حرفا داره

  4. عجایب روزگار گفت:

    ذات اصلاح طلبی یعنی مخفی شدن پشت هزاران دروغ و رذالت .تاریخ همین بوده شریح قاضی عمرعاص…..

  5. ناشناس گفت:

    معامله هست دیگه
    جای تعجب و سوال ندارد

  6. اناری گفت:

    فقط یک دلیل داره اونهم اینه: معامله

  7. اناری گفت:

    معامله

  8. ناشناس گفت:

    چیز غیر عادی نیست در رفتار خیلی از نماینده ها این چرخشها دیده میشد و نشون میده زد و بندها و پشت پرده ها چه بلایی که سر مردم بیچاره در نمیاره

دیدگاه شما