شنبه 14 مهر 1397 - 12:32

خطرات استفاده از سفیدکننده برای تمیز کردن یخچال

بویرنیوز- استفاده از سفیدکننده برای تمیز کردن یخچال چه خطری دارد؟

تمیز و مرتب نگه داشتن یخچال و فریزر از مسائل مهم و ضروری آشپزخانه است و به سلامت و تازه ماندن مواد غذایی درون یخچال کمک می کند. برای آشنایی با برخی از نکات در رابطه با تمیز کردن یخچال در ادامه با ما همراه شوید.

مواد غذایی برای مدتی طولانی در معرض هوای درون یخچال قرار دارند و ممکن است بو یا طعم آن ها تحت تاثیر این هوا، تغییر کند. نظافت منظم فضای درون یخچال برای حفظ سلامت و تازگی مواد غذایی ضروری است، پس بهتر است به غیر از نظافت های برنامه ریزی شده، آن را هر روز و یا یک روز درمیان چک کرده و در صورت لزوم تمیز نمایید.

برای تمیز کردن یخچال، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :
 تمامی مواد غذایی را بیرون بیاورید تا بتوانید تمام گوشه و کنارها را تمیز کنید.
 تمامی کشوها و قفسه‌ها را بیرون آورده و در آب گرم و صابون ظرفشویی خیس کنید.
 از مخلوط آب گرم و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن داخل یخچال استفاده کنید.
 برای از بین بردن لکه‌های سخت از جوش شیرین استفاده کنید.
 در صورت استفاده از سایر مواد شوینده به دستورالعمل و نکات نوشته شده روی بسته دقت کنید.

 

نکاتی برای تمیز کردن یخچال, روش های تمیز کردن یخچال

تمیز و مرتب نگه داشتن یخچال و فریزر از مسائل مهم و ضروری آشپزخانه است

علاوه بر دنبال کردن این مراحل، رعایت نکات زیر در تمیز کردن یخچال می تواند به شما کمک کند.

آیا می توانم از لوازم شستشوی معمولی آشپزخانه برای تمیز کردن یخچال استفاده کنم؟
برای نظافت یخچال می‌توان از دستمال‌های مرطوب معمولی مختص آشپزخانه استفاده کرد و استفاده از سایر شوینده‌های مورد استفاده در آشپزخانه برای داخل یخچال به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. شوینده های آشپزخانه معمولا بسیار قوی هستند و مواد شیمیایی زیادی دارند که برای از بین بردن جرم‌های آشپزخانه استفاده می‌شوند . این مواد نباید چه به‌صورت مستقیم و چه غیر‌مستقیم در تماس با مواد غذایی قرار گیرند. پس استفاده از آن‌ها حتی در نبود مواد غذایی درون یخچال هم صحیح نیست. بهتر است به جای آن از مایع یا صابون معمولی ظرفشویی و کمی آب گرم استفاده کرده و درون یخچال و کشوهای آن را با این مواد تمیز کنید.

استفاده از ضدعفونی کننده ها درون یخچال مجاز است؟
استفاده از ضدعفونی کننده و سفید‌کننده ها برای تمیز کردن داخل یخچال به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ این شوینده ها، مواد شیمیایی زیادی دارند که می تواند سبب ایجاد بیماری شود.

آیا پاک کننده های طبیعی می توانند مفید باشند؟
شوینده های طبیعی بهترین گزینه برای تمیز کردن وسایلی مانند یخچال که با مواد غذایی تماس دارند و به سلامت افراد خانوده مرتبط می شوند، هستند.
جوش‌شیرین معمولی و آب می‌تواند، ماده مناسبی برای پاک‌کردن لکه های سخت و از بین بردن بوی بد درون یخچال باشد. سرکه سفید هم می تواند برای تمیز کردن قسمت های فلزی و ضدزنگ، مانند درب یخچال های استیل، مورد استفاده قرار گیرد.
توجه داشته باشید که پیش از استفاده از هر کدام از این مواد، در تمام سطوح یخچال، آن را در ناحیه ی کوچکی از آن امتحان کرده و از سازگاری آن با جنس مواد استفاده شده در یخچالتان اطمینان حاصل کنید.

استفاده از سفید کننده در یخچال,نکاتی برای استفاده از سفید کننده یخچال

شوینده های طبیعی بهترین گزینه برای تمیز کردن یخچال هستند

بهترین راه ها برای جلوگیری از کثیفی یخچال کدام اند؟
بیرون آوردن تمام مواد درون یخچال و تمیز کردن آن می تواند بسیار وقت گیر و آزاردهنده باشد، برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است مراقب باشید تا یخچالتان کثیف نشود. راه های زیادی برای جلوگیری از کثیفی یخچال به حدی که نیاز به یک نظافت کلی زمان بر نداشته باشد وجود دارد. نکات زیر به شما کمک می کند تا وقت کمتری برای تمیز کردن یخچال خود صرف کنید.

 هر روز تمام مواد غذایی درون یخچال را بررسی کرده و موادی را که فاسد شده و یا تاریخ مصرف شان گذشته است بیرون بیاورید.
 اگر مواد غذایی سرریز کرده و درون یخچال ریخته اند بلافاصله آن را تمیز کنید؛ به خصوص موادی مانند شیر که می تواند بوی بدی ایجاد کند.
 کمی جوش شیرین را درون یک ظرف ریخته و در پایین یخچال قرار دهید تا بوهای بد درون یخچال را به خود جذب کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=290872
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما