دوشنبه 16 مهر 1397 - 10:49

محسنی بندپی با وزارت کار چه کرد؟

گروه سیاسی- بعد از تصمیم مجلس به عدم اعتماد مجدد به ربیعی، وزارتخانه بزرگ کار و رفاه اجتماعی به دکتر انوشیروان محسنی بند پی سپرده شد.

به گزارش بویرنیوز، حضور انوشیروان محسنی بند پی در همین مدت کوتاه اثرات قابل توجهی و امیدوار کننده ای بر وزارتخانه عریض و طویل کار داشت.

قانونمداری و مبارزه با رانت

سرپرست جدید وزارت کار در همان ابتدای کار دستوری فوری در راستای مبارزه با رانت خواری هرگونه عزل و نصب و انتصاب خارج از فرایند فراخوان عمومی و گزینش را در شرکت های تابعه وزارت کار عملیاتی کرد تا نشان دهد رانت و سفارش پذیری جایی در مدیریت یکی از مهم ترین وزارتخانه های کشور ندارد.

محسنی بند پی البته در ادامه با ابلاغ قانون جدید بازنشستگی و عدم بکارگیری بازنشسته ها را عملیاتی کرد و در کمترین زمان با استعفای دو معاون بازنشسته خود موافقت کرد.

امید بخشی به جامعه

بدون شک در شرایط کنونی کشور، شاید به جرات بتوان امید آفرینی و بازآفرینی احساس امنیت و آرامش برای اقشار مختلف جامعه به ویژه دهک های پایین خطیر ترین وظیفه هر مسئولی است.

دکتر بند پی از همان ابتدا به خوبی با شناخت این نیاز، در سفرهای دوره ای به استان های مختلف با اخبار امیدوار کننده برای اقشار آسیب پذیر و کارگران به ارائه برنامه های ویژه دولت برای اشتغال، بهبود معیشت و ارائه بسته های حمایتی پرداخت و از جدیت دولت برای ارتقاء شاخص های حمایتی و اشتغالزایی به ویژه برای اقشار آسیب پذیر و روستائیان خبر داد.

حمایت ویژه از اشتغال و رفع بیکاری/ارائه راهکار مدون برای تثبیت اشتغال در کشور

برای طرح اشتغال روستایی برای اولین بار با چنین حجم و نظارت بالایی در مرحله اول ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد، نگاه همه جانبه تر به بحث اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی وایجاد شرایطی برای سرعت بخشی به روند اشتغالزایی و تحقق تعهد دولت در سال ۱۳۹۷ که اشتغال ۹۵۰ هزار تا یک میلیون نفری است جامه عمل بپوشد، اینها گوشه از اخبار سرپرست وزارت کار در زمینه اشتغال بود.

محسنی بند پی البته در زمینه حفظ اشتغال های کنونی هم راهکار ارائه داد، وی از صیانت از مشاغل موجود گفت و افزود: پیگیر شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و رفع مشکلات آنها هستیم تا بتوانیم شرایط پایدار اشتغال را ایجاد کنیم.

موفقیت های چشمگیر در بهزیستی/اقدام کم نظیر برای اشتغال و مستمری مددجویان

خانه دار شدن 43 هزار خانواده دارای معلول تا پایان سال 97، خانه دار شدن 2900 خانوار دارای دو معلول، افزایش دو برابری مراکز اورژانس اجتماعی و افزایش قریب به دو برابری مستمری مددجویان و تعیین تکلیف قریب به اتفاق پشت نوبتی های سازمان بهزیستی گوشه ای از اقدامات شاخص دکتر بند پی در بهزیستی بود.

تصویب لایحه قانون به روز حمایت از معلولان که خواسته قریب به یک دهه مددجویان بود نیز در دوره مدیریت دکتر بند پی به وقوع پیوست، در این قانون علاوه بر به روز شدن قوانین حمایتی، گام های اساسی برای توجه به اشتغال و معیشت مددجویان، برداشته شده که در نوع خود کم نظیر بوده است

گفتنی است طبق قانون جدید، دولت مکلف است حداقل سه درصد (3%) از مجوزهای استخدامی (‌رسمی، ‌پیمانی، کارگری) دستگاه‏های دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‏ها، مؤسسات،‌ شرکت‏ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه‏هایی که از بودجه عمومی کشور ‌استفاده می‌نمایند را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

توجه به کارگران، بازنشستگان و مددجویان دستگاه های خاص

»تدارک بسته های حمایتی ویژه کارگران برای جبران افزایش قیمت ها

۲۵۰ میلیارد تومان سبد کالایی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

بهره مندی ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات حمایتی درقالب وام

همزمان با هشدار بسیاری از کارشناسان نسبت به آثار و پیامدهای نوسان نرخ ارز، افزایش قیمت ها و کاهش شدید قدرت خرید دهک های پایین جامعه، مقامات کارگری نیز در نامه ای به سرپرست وزارت کار برگزاری جلسه فوری شورای عالی کار برای بررسی راهکارهای بهبود وضع معیشت و ترمیم مزد کارگران در شرایط فعلی اقتصاد را خواستار شدند.

اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با فقر توسط دولت

اینها گوشه ای از خبرهای ویژه دکتر بند پی برای بازنشستگان و اقشار ضعیف کشور بود.

پاشنه کشیده برای حمایت از دولت!

«همه هم یک جور نبودند، مختلف بودند. بعضی‌ها با همه توان آمدند. ما روستایی هستیم، به قولی بعضی‌ها گیوه را بر کشیدند و به میدان آمدند، آستین‌ها را بالا زدند و به میدان آمدند. اما بعضی‌ها پاشنه گیوه‌شان خوابیده بود و بر نکشیدند. لخ لخ کردند. یک مقدار راه آمدند و مسیر را آمدند و زحمت کشیدند.»، این بخشی از سخنان رئیس جمهور در خصوص مدیران همراه دولت در انتخابات 96 بود.

به گزارش بویرنیوز، دکتر محسنی بند پی گیوه برکشیده به حمایت قاطع از دولت پرداخت و در هفته آخر انتخابات مرخصی گرفته و خود پای در میان نهاد و ستادی را در استان محل زادگاه خویش بنا نهاد و تمام آبروی خود را برای موفقیت روحانی در انتخابات به کار گرفت و با همه توان آستین ها را برای بیان خدمات و عملکرد دولت و برنامه های آینده دولت اعتدالی بالا زد.

به گزارش بویرنیوز، حذف انتصابات  حاشیه دار، رفع احساس تبعیض و عدم قانونمندی در وزارت کار، امید آفرینی برای جامعه، اطلاع رسانی به موقع و اثربخش در کشور و رفع چالش های جدی پیرامون کارگران و بازنشستگان بخشی از دستاوردهای دکتر بندپی در مدت کوتاه سرپرستی در وزارت کار بوده است.

امید است تا با معرفی دکتر محسنی بندپی برای وزارت کار این موج امید و نشاط در جامعه تقویت و نهادینه شده و شاهد اقدامات مهم در حوزه اشتغال زایی برای نسل جوان کشور باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=290847
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما