شنبه 20 مرداد 1397 - 23:53

افزایش هزینه‌های ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

به گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج با اشاره به اول ذی‌‌حجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این روز به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده و ازدواج این دو بزرگوار در اوج سادگی برگزار شد.

وی با بیان اینکه شیعیان، ملت ایران و مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمام زمینه‌ها از جمله ازدواج ساده و آسان از ائمه اطهار الگو بگیرند، ابراز کرد: این در حالی بوده که در این استان مراسمات ازدواج‌ با چشم و هم چشمی و تجملات همراه است.

موسوی اعظم با بیان اینکه ملاک و معیار انتخاب همسر به جای مسائل تجملاتی و اقتصادی باید ایمان و تقوا باشد، افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اعیاد اسلامی، ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه تا حدودی بی تفاوت بوده اما میزان شرکت آنان در مساجد برای ترحیم افراد، آشنایان و بستگان بیشتر از اقامه نماز جماعت و یا مراسم‌های دینی و مذهبی است.

وی با تسلیت 29 ذی‌القعده سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: ائمه اطهار بویژه امام نهم شیعیان برای تبلیغ دین و احکام الهی زحمات زیادی کشیدند و شاگردان فراوانی را تربیت کردند.

موسوی‌اعظم ابراز کرد: دشمنان به تازگی شبهه افکنی‌هایی را علیه مراجع تقلید آغاز کرده‌اند که همه موظف بوده مقابل این سخنان سخیف و بی پایه و اساس بایستند.

وی ادامه داد: مراجع تقلید با روشنگری‌های لازم و تبلیغ دین تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در عرصه‌های مذهبی و فرهنگی را خنثی می‌کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288532
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما