جمعه 12 مرداد 1397 - 12:12

رودخانه “بشار” از مرگ نجات یافت + تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از باز شدن آب رودخانه بشار یاسوج خبر داد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل دفتر بحران استانداری در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش بویرنیوز،محسن جعفری‌نژاد بسطامی افزود: مهمترین دلیل کاهش آب رودخانه بشار حدفاصل پل مختار تا پلیس راه یاسوج-اصفهان برداشت‌های بی رویه و غیر اصولی و ایجاد بندهای انحرافی در مسیر رودخانه بوده است.

وی با اشاره به بازگشایی بندهای انحرافی ایجاد شده در مسیر رودخانه بشار ادامه داد: در بازدیدی انجام شده از رود بشار با هدف پایش رودخانه, وضعیت دبی آب و بررسی زیست محیطی این رودخانه مشخص شد دبی آب رودخانه بشدت پایین بوده و تداوم این کاهش  سبب وارد شدن صدماتی جبران ناپذیری به  زیستمندان شده است.

جعفری نژاد تصریج کرد: خشکسالی‌ها, کم بارشی‌های اخیر, رعایت نکردن حق آبه‌ از طرف کشاورزان و استفاده کنندگان حاشیه رودخانه سبب کاهش دبی آب و در نتیجه تهدید زیستمندان شده که یگان حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه روزی منطقه را پایش می‌کند.

وی به رعایت و تعریف حق آبه‌ها بر اساس وضع موجود تاکید کرد و افزود: حق آبه  کشاورزان حاشیه رودخانه  و تمامی کسانی که به نحوی از آب رودخانه استفاده می‌کنند باید براساس وضع موجود تعریف شود که بهره بردار استفاده کرده و  آبزیان نیز آسیب نبیند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=288182
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما