شنبه 23 تیر 1397 - 1:39

سخنرانی دکتر محسنی بندپی در نماز جمعه تهران

رییس سازمان بهزیستی از استقرار اورژانس اجتماعی در تمام شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ انوشیروان محسنی بندپی (رئیس سازمان بهزیستی کشور)‌ طی سخنانی در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: امروز در دنیا و کشورمان با تغییراتی که در محیطی و سبک زندگی بوجود آمده و همچنین گسترش فضای مجازی و کاهش گفتگوها در خانواده با رشد آسیب‌های اجتمای در جامعه مواجه هستیم. اعتیاد، طلاق، فقر اقتصادی و مشکل کودکان کار از جمله این آسیب‌ها هستند که دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری، دولت و مردم است.

وی با بیان اینکه عبور از این شرایط و نیل دستیابی به جامعه امیدوار همراه با رفاه و سلامت اجتماعی مستلزم تفکری نوین و اقدامات ویژه در راستای تامین رفاه است، ادامه داد: اصلی‌ترین نهاد دولتی و حاکمیتی که مبتنی بر دانش محوری و براساس مفاد مصرح در قانون اساسی و برنامه ششم بوده، سازمان تامین اجتماعی است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اولویت‌های این سازمان گفت: یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی تاکید و گسترش اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی و حساس سازی آحاد جامعه است ما باید شرایطی را فراهم کنیم که نسبت به ارتقای دانش خانواده‌ها پیش برویم. همچنین استاندارد کردن خدمات، اقدامات همه جانبه و توانمندسازی جامعه از دیگر اقدامات و اولویت‌های سازمان بهزیستی است.

محسنی بندپی با بیان اینکه اعتیاد هویت و شخصیت فرد را دچار مشکل کرده و باعث بروز مشکلات بسیاری در جامعه می‌شود، افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه ما در زمینه اعتیاد، توسعه کمی و کیفی خط ملی اعتیاد است که اقدام به ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌کند و تاکنون ۴۱۸ هزار نفر تماس موفق با این خط داشتند همچنین اقدامات ویژه برای پیشگیری از اعتیاد در ۵۰۰ محل شهری و روستایی در ۱۱ استان کشور صورت گرفته و همچنین در خصوص سوء مصرف گل در ۱۵ استان کشور اقداماتی انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در خصوص کاهش طلاق اقداماتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه در زمینه طلاق شامل آموزش‌های پیش از ازدواج، حین و پس از ازدواج است همچنین آموزش‌های فرزند پروری و تدوین سند رشد همه جانبه کودکان، حمایت‌های همه جانبه از کودکان، اجرای طرح علمی و تخصصی برای آموزش دانش‌آموزان با محوریت آموزش و پرورش و با همکاری سازمان بهزیستی و ۸ نهاد دیگر از جمله اقدامات ما برای پیشگیری از طلاق است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص برنامه‌های این سازمان برای جلوگیری از معلولیت‌ تصریح کرد: غربالگری شنوایی سنجی، غربالگری تنبلی چشم و مشاوره ژنتیک در راستای قانون برنامه ششم از جمله اقدامات ما برای جلوگیری از معلولیت‌هاست. همچنین ارتقا بخشیدن به خدمات توسعه مراکز اجتماعی درمان‌مدار از جمله اقدامات دیگر ماست.

محسنی‌بندپی با اشاره به ایجاد دادگاه درمان‌مدار در ۶ استان خاطرنشان کرد: ساماندهی معتادان متجاهر در سال گذشته از جمله اقدامات دیگر سازمان بهزیستی است. خوشبختانه شرایطی فراهم شد تا معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شوند. همچنین اورژانس اجتماعی در سال ۹۶ در همه شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر مستقر شدند.

وی تصریح کرد: قادرسازی، توانمندسازی و اجتماع پذیری معلولان و قانون حمایت از افراد دارای معلولیت از جمله اقدامات دیگر ما است. همچنین توانستیم توانمند بخشی معلولان را در بستر بیمه پایه قرار دهیم. مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در سال ۹۶، ۳.۴ درصد افزایش داشته و در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ نیز افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287308
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما