دوشنبه 29 مرداد 1397 - 8:00

راهنمای استفاده از پالت سایه های چند رنگ

مجله بویرنیوز- تقریبا همه ما حداقل یکی از پالت های چند رنگ سایه توی لوازم آرایشیمون داریم که فقط چند تا از رنگ هاشو استفاده کردیم بقیه رنگ ها همه بدون استفاده موندن که حتی نمیدونیم چه کاربردی میتونن داشته باشن. باید یاد بگیریم که چجوری از تمام رنگ های سایه استفاده کنیم. هر وقت در سایه رو باز می کنید ابتدا روشن ترین رنگ های سایه رو انتخاب کنید و از اون ها به عنوان هایلایتر برای استخوان ابرو و گوشه چشم ها استفاده کنید.

از رنگ های متوسط برای ترکیب کردن رنگ های سایه استفاده کنید و از رنگ های تیره برای چین پلک و اطراف خطوط مژه استفاده کنید. اگه تصمیم دارید فاصله بین چشم ها رو بیشتر نشون بدید با استفاده از سایه های تیره توجه رو به گوشه خارجی چشم جلب کنید. برای چشم هایی که فاصله زیادی دارن روی پلک بیشتر از رنگ های متوسط استفاده کنید و از سایه های تیره تر فقط برای قسمت خارجی پلک استفاده کنید.

از چه رنگ هایی کجا استفاده کنیم؟
رنگ های روشن = استخوان ابرو و گوشه داخلی

استخوان ابرو و گوشه داخلی چشم ها قسمت هایی هستند که باید در آرایش چشم برجسته نشان داده شوند. بنابراین برای این قسمت ها باید از رنگ های سفید، شامپاینی یا سایه های براق استفاده کرد. زیرا این رنگ ها چشم ها را روشن تر و درخشان تر نشون میدن.

رنگ های متوسط = خط چین پلک

استفاده از رنگ های متوسط در قسمت چین پلک به پلک ها عمق داده و بزرگ جلوه میده. یک رنگ متوسط طیف سرد یا گرم روی قسمتی از پلک که تو رفتگی بیشتری داره بکشید و خطوط مشخص رو ترکیب و محو کنید.

رنگ های عمیق (تیره) = گوشه خارجی پلک

رنگ های عمیق سایه باید در گوشه خارجی چشم استفاده بشه. یعنی انتهایی ترین لبه چین پلک که به موازات انتهای ابروهاست. معمولا برای آرایش اسموکی از رنگ های تیره در این قسمت پلک استفاده میشه.

رنگ های دیگر = خط مژه

یکی از قسمت های چشم که میشه از هر رنگی برای سایه استفاده کرد قسمت خط مژه پایین چشم هاست. در انتخاب رنگ ها برای این قسمت چشم کاملا آزاد هستید و می تونید هم از رنگ های تیره و هم از رنگ های روشن استفاده کنید.

بهترین براش برای ترکیب سایه ها براش مخروطی شکل هست که هر چه بزرگ تر و نرم تر باشه کار ترکیب رو راحت تر انجام میده. اما اگه میخواید سایه خوب روی پلک بشینه باید از براش سفت و پرپشت استفاده کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287008
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما