شنبه 13 مرداد 1397 - 8:00

مراقب نقاط کور آینه‌های خودرو باشیم

مجله بویرنیوز- جانشین معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به موضوع نقاط کور آینه های خودرو هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سرهنگ علی‌اصغر شریفی جانشین معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک این پلیس نکاتی را درباره نحوه خروج از پارکینگ‌ها متذکر شد:

خارج شدن از محل پارک در حاشیه خیابان‌ها، منازل و ساختمان‌های اداری و تجاری اولین جایی است که رعایت حق تقدم در اولویت پیشگیری از تصادفات قرار می‌گیرد.

زمانی که راننده‌ای قصد دارد از محل پارک در خیابان خارج شود، ابتدا باید کاملاً اطمینان حاصل کند که عابر پیاده یا وسیله نقلیه‌ای در حال حرکت در مجاور آن نباشد.

بعضی از رانندگان تنها به نگاه کردن به آینه بسنده می‌کنند و از این غافلند که آینه‌ها دارای نقاط کوری هستند. به این معنا که بعضی از زوایای پشت و کنار خود را پوشش نمی‌دهند. به همین جهت در آموزه‌های رانندگی اشاره شده که راننده حتماً با استفاده از راهنما و چرخاندن سر به سمت عقب از روی شانه بیرون و سمت چپ، عقب خودرو را نگاه کند تا مطمئن شود که عابر پیاده و یا وسیله نقلیه در حال عبور نباشد.

وقتی شما به‌عنوان راننده وسیله نقلیه از پارکینگ منزل و یا ساختمان اداری-تجاری خارج می‌شوید، از نظر موقعیت ساختمان هیچ دیدی نسبت به پیاده‌رو ندارید. پس همواره باید با هوشیاری و احتیاط کامل و سرعت بسیار پایین از پارکینگ خارج شوید.

فراموش نکنید که عابرین، به‌ویژه کودکان بسیار آسیب‌پذیر هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=286017
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما