دوشنبه 8 مرداد 1397 - 8:00

روش جالب برای آرامش دادن به دانشجویان ناموفق در آمریکا

مجله بویرنیوز- همزمان با اعلام نتایج امتحانات نهایی, دانشگاهی در آمریکا برای کاهش آلام دانشجویان ناموفق در امتحانات راه حلی اندیشیده است. آنها قصد دارند با این روش بارِ فشار، خستگی و غم و اندوه را از دوش دانشجویان بردارند.

گروهی از روانشناسان در دانشگاه نیویورک از طریق اختصاص دادن «باجه گریه» داخل کتابخانه ی دانشگاه به کمک این دانشجویان آمده اند تا آنها بتوانند به دور از چشم دوستانشان گریه کنند.

باجه گریه دانشگاه سه قانون دارد:
1. قبل از ورود در بزنید.
2. دو نفر همزمان نمی توانند وارد اتاق شوند. اتاق گریه فقط برای یک نفر است.
3. پس از خروج چراغ ها را خاموش کنید.

آیا گریستن می تواند سودمند باشد؟!

مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که گریه کردن می تواند اثر خودتسکینی مستقیم روی افراد داشته باشد چراکه بر اساس همین مطالعات، گریه سیستم عصبی پاراسمپاتیک (PNS) را فعال می‌سازد که به افراد برای آرام شدن کمک می کند. خودتسکینی، هنگامی اتفاق می افتد که افراد احساسات خود را مهار کرده، دلواپسی و درماندگی خود را کاهش داده و خودشان را آرام می کنند.

گریه کردن می تواند به بالا بردن روحیه افراد کمک کرده، باعث شود آنها احساس بهتری داشته باشند. تحقیقات نشان داده اند که اشکهای احساسی به منظور ایجاد آرامش یا خودتسکینی، اکسیتوسین و اندروفین آزاد می کنند. این عناصر شیمیایی افراد را وامی‌دارد به احساس بهتری دست یابند و از دردهای حسی و فیزیکی فراغت یابند؛ به این دلیل است که گریه کردن می تواند به کاهش درد و رنج فرد کمک کند و احساسی خوب را در او تقویت کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=285683
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما