چهارشنبه 13 تیر 1397 - 8:00

اینتل تولید مودم های 5G آیفون ۲۰۱۸ را شروع کرده است

مجله بویرنیوز- یکی از تولید کنندگان مودم‌های گوشی‌های آیفون در راه امسال، کمپانی اینتل است و بر اساس گزارش‌های رسیده، آنان فرآیند تولید انبوده مودم‌های 5G این گوشی‌های هوشمند را شروع کرده‌اند و برای همین در این مطلب نگاهی به این مودم‌ها می‌اندازیم.

بر اساس گزارش‌های رسیده، اینتل تولید چیپ‌های مودم XMM 7560 گوشی‌های آیفون در راه امسال را شروع کرده است. بر اساس گفته‌های اینتل، این چیپ‌ها با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات مخابراتی، 5G، از حداکثر سرعت دانلود 1Gb/s و حداکثر دانلود 224Mb/s پشتیبانی می‌کنند.

فناوری ساخت مودم‌های جدید اینتل ۱۴ نانومتری بوده و به همین خاطر در میزان مصرف انرژی وضعیت بهتری را به نسبت مودم‌های نسل قبلی این کمپانی خواهند داشت. این مودم توانایی مدیریت همزمان ۳۵ باند فرکانسی LTE را به صورت همزمان دارند که البته باید بدانید که بسته به موقعیت مکانی و همچنین وضعیت پوشش مخابراتی مکان شما، ممکن است تمامی این ظرفیت به کار گرفته نشود.

با تمامی این‌ها اپل همچنان به خرید مودم از کمپانی کوالکام نیز ادامه خواهد داد ولی پس از دعواهای حقوقی فراوانی که میان این دو کمپانی به وجود آمد، اپل به دنبال تامین بخشی از نیازهای خود از طریق کمپانی‌ها دیگر از جمله اینتل شده است.

بد نیست بدانید که در حال حاضر اپل یک دعوی حقوقی ۱ میلیارد دلاری در آمریکا و همچنین یک دعوی حقوقی ۱ میلیارد ینی(واحد پول چین) را علیه کوالکام به راه انداخته و معتقد است که کوالکام با تسلط خودش بر بازار پول‌های زیادی را به زور و برای پتنت‌های خودش از این کمپانی و حتی کمپانی‌های دیگر دریافت می‌کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=284168
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما